ایتالیا: ماسک نقشی در آزادی خبرنگار ایتالیایی در ایران نداشت
«آنتونیو تایانی» وزیر خارجه ایتالیا روز جمعه اعلام کرد «ایلان ماسک» در مذاکرات میان رم و تهران برای آزادی «چچیلیا سالا» خبرنگار ایتالیایی از ایران هیچ نقشی نداشته است
وزیر آموزش و پرورش با دعوت وزیر آموزش عربستان، در وزارتخانه آموزش این کشور با وی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، با دعوت وزیر آموزش عربستان یوسف بن عبدالله البنیان در وزارتخانه آموزش این کشور با وی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار، وزیر آموزش عربستان با اشاره به زمینه های همکاری مشترک میان دو وزارتخانه، دستاوردها و توفیقات آموزش و پرورش ایران را تبریک گفت.
وی در ادامه به فرصت ها و تشابه دو کشور در تربیت و تنوع و همچنین چالش ها و فرصت ها پرداخت و تبادل تجارب در ارتقای آموزش و پرورش دو کشور را مؤثر دانست.
وزیر آموزش و پرورش، با تشکر از دعوت کشور عربستان، با بیان آماری از دانش آموزان و مدارس دولتی و غیر دولتی و معلمان به دستاوردهای آموزش و پرورش ایران در حوزه های گوناگون ازجمله رفع ریشه کنی بی سوادی، پوشش تحصیلی کودکان استثنایی، پوشش 48 درصدی دانش آموزان فنی و حرفه ای در دوره دوم متوسطه، موفقیت در المپیادهای علمی دانش آموزان و اقداماتی که اخیراً در حوزه هوش مصنوعی در کتاب های درسی و برگزاری کارسوق های دانش آموزی و توانمندسازی معلمان دراین خصوص انجام گرفته اشاره کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، خدمات آموزشی رایگان به حدود 615000 دانش آموز اتباع را تشریح کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به به برگزاری دوسالانه مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران از یوسف بن عبدالله البنیان دعوت کرد تا ضمن شرکت در این مسابقات، میزبانی برگزاری آن را نیز داشته باشند.
کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی شبکه شاد به عنوان یکی از دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این شبکه حدود 15 میلیون کاربر دارد و به طور هم زمان حدود 3 میلیون کاربر می توانند از این سکوی آموزشی استفاده کنند.
سپس یوسف بن عبدالله البنیان ضمن ابراز خوشحالی از دستاوردهای ایران در زمینه های گوناگون، خاطر نشان کرد: آموزش هسته موفقیت همه جوامع است و یکی از برنامه های وزارت آموزش عربستان نیاز سنجی معلمان، توانایی ها و مهارت ها و ارزش هایی است که باید داشته باشند.
وی مأموریت اصلی آموزش و پرورش را آموزش دانست و گفت: ساخت و ساز مدارس و دغدغه کمبود فضای آموزش و پرورش برعهده سایر دستگاه ها است و مسئولین آموزش و پرورش نباید به دنبال ساختمان سازی باشند.
در ادامه وزیر آموزش و پرورش ضمن دعوت از دکتر یوسف بن عبدالله البنیان برای سفر به ایران ابراز امیدواری کرد که یادداشت تفاهمی بین دو وزارت جهت تبادل تجارب در زمینه های گوناگون آموزشی تنظیم و در سفر آتی وزیر آموزش عربستان به امضا طرفین برسد.
در این دیدار وزیر آموزش و پرورش ایران درخواست تسریع صدور ویزای معلمان ایرانی مدرسه جده را بیان کرد که مورد موافقت وزیر آموزش عربستان قرار گرفت.
{{name}}
{{content}}