قصه دردآلود نماینده مجلس از تداخلات اراضی در سوادکوه

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی در مجلس گفت: مردمی که پیشینه 2 هزار ساله دارند در موضوع تداخلات با نقشه دهه 40 در بند و اسیر ند.

خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، عمران عباسی کالی نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران سوادکوه با بیان اینکه وظایف نمایندگان قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است با اشاره به مشکلات حوزه راه سوادکوه، گفت: سوادکوه منهای راه معنا ندارد، اولین نقطه عظیمت توسعه راه است و به خاطر گستردگی این منطقه راه اولویت اول قرار بگیرد و در بحث بودجه ریزی توجه شود.

وی با برشمردن پروژه جاده ساری به قائمشهر، زیرگذر های چمازکتی، الغدیر، شهید مهدوی، بشل، برنجستانک، چالی، چای باغ، کلانتری شیرگاه، پیچ کوبان و سرخکلا، دوربرگردان های پویا چوب، تپه سر و قاسم آباد، میدان الغدیر و بالازیراب و پل پل سفید به عنوان مسائل حوزه راه درمورد اجرایی نشدن طرح پل پل سفید، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عدم اجرای طرح، پیمانکار است، بررسی می شود که اگر می تواند کار را ادامه دهد، انجام دهد، برای این پل 200 میلیارد اوراق در نظر گرفته شده بود که 15 میلیارد آن انجام گرفت و 185 میلیارد نیز قرار شد تخصیص پیدا کند و همچنین 400 میلیارد برای سال 1404 در نظر گرفته شده و در این مرحله مجموع 600 میلیارد برای این پل تعریف شده است.

عباسی کالی، یادآور شد: طی مکاتباتی با وزیر درخواست کردیم تا در راستای تحکیم مسیر از بحث ماده 56 کمک بگیریم، پل پل سفید را از سوادکوه و از قالب استان خارج کردیم و تحت عنوان طرح ملی قرار دادیم از نمایندگان غرب و شرق استان نیز استفاده کردیم چراکه برای شمال کشور بوده و بحث ترانزیت کالا مطرح است.
وی، افزود: در زیراب فقط یک پل فجر را داریم و جزء اولویت اصلی ما پل شهید صادقی یا پل آینه است که بعد هفت سال کلنگ زدن جای تاسف دارد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی درمورد پروژه الغدیر، گفت: برای این طرح 50 الی 60 میلیارد تومان برآورد هزینه شد، درمورد رانش مسیر " جوارم" نیز 30 میلیارد تومان اعتبار تعریف کردیم و کار عملیاتی شروع می شود.

به دنبال تعیین تکلیف راه های شهری و روستایی در شمال کشور هستیم 

عباسی کالی راه روستایی " جوارم" از سوادکوه به " بورخانی" در سوادکوه شمالی را با اهمیت دانسته و بیان کرد: مسیری 12 کیلومتری که بهترین راه برای اتصال دو شهرستان است و برای کد پروژه اقدام کردیم، راه هایی که به ارتفاعات وصل می شوند همچون مسیر " گرزین خیل" تا مسیر عشایری " اجت"، " بزمیلش" تا ارتفاعات "آلاشت" و "اسپرزکوه" و " گردنه سر" از مسیر " سات روآر" از " ملرد" تا " چرات و انند" را نیز در نظر گرفتیم.

نماینده حوزه انتخابیه با بیان اینکه درمورد حرائم راه در حق مردم مازندران اجحاف شده است، گفت: در مازندران خرده مالکی حاکم است و فرهنگ و شیوه زندگی مردم با دیگر نقاط فرق دارد، به دنبال بومی سازی هستیم تا به مدد نمایندگان فراکسیون شمال، راه در ناحیه شمالی کشور در حوزه شهری و روستایی تعیین تکلیف شود.

عباسی کالی، ادامه داد: درمورد حریم راه آهن مکاتباتی انجام شد و از 17 تا 37 متر به ما وعده داده شد هرچند این موضوع در مسیر بررسی قرار دارد و از 100 متر به 37 متر در دست بررسی است، درمورد عدم توسعه یافتگی راه آهن و حذف شدن ریل باس نیز بررسی ها در حال انجام است و وعده ای که به ما داده اند این است که یک ریل باس اضافه شود.

بحث درمان در سوادکوه خوب دیده نشد

وی درمورد بحث درمان، گفت: بحث درمان در سوادکوه خوب دیده نشده است به همین دلیل خیرین در زیراب دست به کار شده اند، تنها بیمارستان سوادکوه مورد بازدید قرار گرفت و باید توجه داشت که این بیمارستان برای زیراب نیست بلکه در مسیری مواصلاتی قرار دارد، مکاتبات برای تجهیرات و ترفیع انجام دادیم و خواهیم داد.

عباسی کالی با بیان اینکه در البرز کوه عشایر دیده نشده اند و سهمی در بودجه ریزی کشوری نبود اما چند سالی می شود کارهایی انجام شده با این وجود آمار عشایر غلط است، گفت: بسترهای زندگی شان فراهم نکردیم و امسال تنها سالی است که یک میلیارد تومان اعتبار در این حوزه در نظر گرفتیم.

تداخلات قصه دردآلود سوادکوه

وی بحث تداخلات قصه دردآلود سوادکوه برشمرد و تصریح کرد: مردمی که پیشینه 2 هزار ساله دارند اما در موضوع تداخلات با نقشه دهه 40 در بند و اسیر ند و به دنبال طرح هستیم، مردم نگهبانان جنگل بوده و آن را حفظ کردند و امروز کسی حق ندارد به مردم بی حرمتی کند.

عباسی کالی حفظ سنت دامداری را جزء مواردی برشمرد که پیگیری می شود و افزود: قرار شد بحث مرکبات و فضای گلخانه ای برای جویبار و بحث دام سبک و سنگین برای سوادکوه در نظر بگیریم، سوادکوه مستعد این است که بخش اعظم لبنیات و پروتئین کشور را تامین کند.

شهرک شورمست سوادکوه مظلوم واقع شده است

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالاترین نرخ بیکاری در مازندران متعلق به سوادکوه است، گفت: درمورد شهرک صنعتی شورمست با وزیر صحبت کردیم و برای رونق فضای صنعتی این شهرک حتما با وزیر در آن حضور خواهیم داشت، شهرک شورمست مظلوم واقع شد و نتوانست مسیر توسعه را طی کند و جوانان رنج می برند و مهاجرت اتفاق می افتد از این رو با سرمایه گذاران در حوزه صنعت، کشاورزی و صنایع تبدیلی صحبت کردیم.

عباسی کالی درمورد بحث گازرسانی، خاطرنشان کرد: در راستوپی 48 روستا از نعمت گاز محروم هستند و 300 میلیارد کسری اعتبار بود که رایزنی انجام گرفت و جزء اولین اولویت های توسعه در مازندران است و در حال حاضر هفت پیمانکار مشغول به کار هستند.

وی، افزود: درمورد سیل تیرماه نیز 250 میلیارد تومان برای شهرستان و استان در نظر گرفته شد که 130 یا 140 میلیارد برای سوادکوه در نظر گرفته شد.

نگاه ملی به بحث پسماند استان های شمالی

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی، بحث پسماند را مشکل همه شهرهای شمال کشور دانست و اظهار داشت: همه شهرهای شمالی کشور به آن گرفتار هستند، مجمع نمایندگان با رئیس جمهور پسماند را اولویت اول استان مطرح کردیم، مسئله پسماند اگر شهرستانی و استانی ببینیم حل نمی شود بلکه فضای ملی باشد.

وی، افزود: موضوعی که باعث آلودگی جنگل های هیرکانی، آب های زیرزمینی و نفوذ شیرابه ها به زمین های کشاورزی می شود و سلامت شهروندان را به خطر می اندازد، حل پسماند حل سلامت مردم است.

انتهای پیام/

نظرات

captcha