ایتالیا: ماسک نقشی در آزادی خبرنگار ایتالیایی در ایران نداشت
«آنتونیو تایانی» وزیر خارجه ایتالیا روز جمعه اعلام کرد «ایلان ماسک» در مذاکرات میان رم و تهران برای آزادی «چچیلیا سالا» خبرنگار ایتالیایی از ایران هیچ نقشی نداشته است
تراموای چینی به تهران رسید و در حال مونتاژ است اما عضو شورا می گوید که اگر تراموا جواب ندهد آن را به چینی ها پس می دهیم.
به گزارش مشرق ، «اقدام شهرداری در خرید تراموا از چین کارشناسی نیست و تراموای بدون مطالعه برگشت به عقب است و اگر این مد حمل ونقل جواب ندهد آن را پس می دهیم»، این را رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران جعفر تشکری هاشمی می گوید.معاون شهردار تهران محسن هرمزی هم با بیان اینکه «مطالعات لازم انجام شده» می گوید که «این کار مصوبه شورای ترافیک را دارد» اما باز هم بعد از تست حتماً نظر شورا را هم خواهیم گرفت.
چین اوایل امسال ۲ رام تراموا را بدون پول به شهرداری داد و قرار شد اگر نظر مدیران تأمین شد، پول آن را بدهند.بالاخره دو رام تراموا بعد از کش وقوس های فراوان به تهران رسید. حالا عضو شورای شهر تشکری هاشمی تهران می گوید که این ناوگان جدید به دلیل ظرفیت بالای جابه جایی مسافر، طول زیاد و وزن سنگین، نیازمند بررسی های دقیق است. مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی قیومی هم به فارس می گوید که بررسی انجام و بعد از تست در مورد سرنوشت تراموا تصمیم گیری خواهیم کرد.
در بسیاری از شهرهای اروپایی از جمله پاریس، روشو و...قدمت ریل های تراموا به بیش از 140 سال می رسد و از تراموا به عنوان سیستم حمل ونقل مکمل مترو و اتوبوس استفاده می کنند.
کارشناس شهری بهرام حمیدپور می گوید که شهرداری به جای اینکه بدون مطالعه تراموا احداث کند بهتر است مترو را که تمامی زیرساخت های آن موجود است توسعه دهد.در مقابل کارشناس ترافیک محمد حمید نائینی با بیان اینکه مطالعات تراموا موجود است می گوید که تراموا در تمام شهرهای پیشرفته دنیا در حال اجراست و ۲ برابر مترو مسافر جابه جا کرده و هزینه ساخت آن هم نصف مترو است.
کارشناسان می گویند که برای رفع آلودگی هوا باید به سمت سیستم حمل ونقل پاک رفت. عبور تراموای برقی از محورهای پرترافیک شهر می تواند ترافیک و آلودگی هوا را کاهش دهد و همچنین دسترسی مردم را به ایستگاه های مترو و اتوبوس افزایش دهد.
{{name}}
{{content}}