استانداردهای ملی نظام آموزش و پرورش در لرستان ارزیابی می شود

سید عیسی سهرابی گفت: 29 شاخص کمی و 14 شاخص کیفی شورای عالی آموزش و پرورش را در استان پیگیری خواهیم کرد و همچنین استانداردهای ملی نظام آموزش و پرورش را در لرستان مورد ارزیابی قرار می دهیم.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، سید عیسی سهرابی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، امروز چهارم آذرماه، در جلسه «هم اندیشی رؤسا و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان» که در سالن جلسات مرکز آموزشی، رفاهی شماره یک خرم آباد برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج و قدردانی از تلاش های صورت گرفته در دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و ارتقای سطح آموزشی و تربیتی در مدارس برنامه عملیاتی در سه سطح استان، شهرستان و مدرسه تدوین و اجرایی می شود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد فضای گفت وگو و با نشاط در سطح مدارس بر شنیده شدن صدای دانش آموز، معلم و صاحبنظران در آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: 29 شاخص کمی و 14 شاخص کیفی شورای عالی آموزش و پرورش  را در استان پیگیری خواهیم کرد و براساس استانداردهای ملی نظام آموزش و پرورش را در لرستان مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

سهرابی با بیان اینکه در این دستگاه باید یکصدا شنیده شود و آن هم صدای تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: صداهای دیگر مانند سیاست و قومیت در آموزش و پرورش جایی نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: مدیریت اثربخش، صداقت و رفتار واقعی داشتن، پیشگام بودن در حل همه مسائل و چالش ها و اقدام به موقع از خصوصیت های مدیران کارآمد است که باید گفتار و عمل یکسان داشته باشند.

وی به تعامل و همکاری های بین بخشی در راستای توسعه و کمک به آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: برای همه انتصابات شاخص تعریف شده و زیر با انتصاب افراد ضعیف در مسئولیت ها نخواهیم رفت و در همه شرایط باید شأن و جایگاه آموزش و پرورش حفظ شود.

ساماندهی فضاهای آموزشی با نگاه به آینده، ساماندهی نیروی انسانی، تکریم خیرین، برنامه برای توانمندسازی اثربخش معلمان، راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و چند موضوع دیگر از مباحث مطرح شده از سوی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این نشست بود.

در این جلسه هم اندیشی معاونان آموزش و پرورش لرستان، مدیران و رؤسای شهرستان ها و مناطق گزارش هایی از اقدامات انجام شده و چالش های حوزه کاری خود را مطرح کردند که مهمترین آن به هدایت تحصیلی، کمبود نیروهای خدمتگزار، آسیب های اجتماعی، نقل و انتقالات فرهنگیان،  بازگشت دانش آموزان بازمانده و ترک تحصیل به مدرسه، تجهیزات و امکانات آموزشی و ....مربوط می شد.

تجزیه و تحلیل امتحانات نهایی خرداد 1403 هم از دیگر برنامه های این نشست بود که آمار و ارقام جالبی مطرح شد از جمله اینکه میانگین نمرات دانش آموزان دختر نسبت به پسر در لرستان حدود 2 نمره بالاتر است، مدارس هیئت امنایی، استعداد درخشان و دولتی در امتحانات نهایی، نسبت به مدارس غیرانتفاعی، شاهد و نمونه دولتی رشد بهتری داشته اند.

دانش آموزان شهرهای ازنا، الیگودرز و بروجرد با میانگین نمرات بالاتری از میانگین استان به ترتیب در رتبه های اول تا سوم استان قرار دارند.

انتهای پیام

نظرات

captcha