اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: هفت میلیون و 399 هزار و 586 متر مکعب عملیات زیر سازی به همراه 586 هزار و 560 تن آسفالت و سه هزار و 647 تن آرماتور و آهن آلات در عملیات ساخت بزرگراه زابل - زاهدان بطول 200 کیلومتر توسط این اداره کل انجام شد.
مهدی پارسی در گفت و گو با ایسنا افزود: عملیات زیر سازی این پروژه مهم سیستان و بلوچستان شامل چهار میلیون و 891 هزار و 341 متر مکعب خاکریزی، یک میلیون و 372 هزار و 722 متر مکعب خاکبرداری، 792 هزار متر مکعب زیر اساس، 343 هزار و 500 متر مکعب اساس و 172 هزار و 499 متر مکعب بتن ریزی بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در طول 200 کیلومتر بزرگراه زابل - زاهدان از سال 1385 تا کنون 560 دستگاه پل و آبرو به همراه 2 دستگاه پل بزرگ نهراب بطول 192 متر و پل شیله بطول 176 متر ساخته شده است.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از صرف اعتبار 25 هزار میلیارد ریالی برای ساخت بزرگراه زابل - زاهدان خبر داد و افزود: با بهره برداری از این پروژه مهم راه سازی برای نخستین بار ارتباط بزرگراهی 2 شهرستان استان برقرار می شود.
وی همچنین یکی از افتخارات سیستان و بلوچستان را در سال های اخیر تقویت شبکه حمل و نقلی به ویژه بزرگراه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه حمل و نقل یکی از مسائل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت استان و زندگی مردم برای جابجایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است تلاش کرده ایم که در شرایط بسیار دشوار اقتصادی کنونی با تکمیل کریدور شمال به جنوب مسیر توسعه استان هموار شود.
وی خاطر نشان کرد: بی شک بهره برداری از این پروژه آرزوی دیرینه مردم این خطه را محقق و می تواند توسعه جهشی در بخش های مختلف را برای استان به همراه داشته باشد.
پارسی تصریح کرد: در حال حاضر سیستان و بلوچستان کارگاه راه سازی و عمرانی بوده و همه پروژه ها فعال هستند و از این بابت کاستی وجود ندارد برای ما کیفیت و استاندارد ساخت و پیوسته کار کردن در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.
به گزارش ایسنا، هم مرزی سیستان و بلوچستان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آب های آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته اما راه های این خطه بویژه مسیر چابهار - میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}