اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، صدای مشاور با شماره تلفن 1480، مشاوری در همه مراحل زندگی برای مشاوره های خانوادگی، تربیتی، تحصیلی و روانی است. این شماره تماس، امکان مشاوره تلفنی را برای مردم فراهم آورده است تا با کمترین هزینه از کمک های مشاوران و متخصصان برای برطرف کردن نیازهای روحی و بهبود احساس سلامت روانی بهره گیرند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، صدای مشاور با شماره تلفن 1480، مشاوری در همه مراحل زندگی برای مشاوره های خانوادگی، تربیتی، تحصیلی و روانی است. این شماره تماس، امکان مشاوره تلفنی را برای مردم فراهم آورده است تا با کمترین هزینه از کمک های مشاوران و متخصصان برای برطرف کردن نیازهای روحی و بهبود احساس سلامت روانی بهره گیرند.
بنا به اعلام سازمان بهزیستی کشور، همه مردم از طریق شماره 1480 و بدون گرفتن پیش شماره یا کد شهرستان از همه روستاها و شهرستانها می توانند با خط صدای مشاور مرکز استان خود تماس گرفته و خدمات مشاوره رایگان سازمان بهزیستی را دریافت کنند.
بر این اساس، ساعت فعالیت خط تلفنی 1480 از چهار صبح تا 10 شب است. این خط در تمام روزهای هفته حتی روزهای تعطیل خدمات رسانی می کند و خدمات مشاوره و روانشناسی درحیطه های کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، ازدواج و خانواده و مشاوره روانشناسی بالینی شامل اختلالاتی مانند افسردگی و اضطراب را به آحاد مردم جامعه ارائه می کند.
خدمات مشاوره در خط 1480، رایگان است و مردم صرفا هرینه تماس شهری را پرداخت می کنند.
یکی از نکاتی که مردم همواره از مشاوره تلفنی یا مجازی می ترسند این است که مکالمات یا نوشتار آنها شنود یا ضبط شود در حالیکه در خط تلفن 1480 و خدمات مشاوره مجازی بهزیستی، تمام اطلاعات تماس گیرندگان و محتوای مشاوره کاملا محرمانه است و امکان شنود صرفا برای ناظرین علمی بهزیستی یعنی سوپروایزرهای این سازمان و با اطلاع تماس گیرندگان مجاز است.
علاوه بر صدای مشاور تلفنی 1480، مردم می توانند با مراجعه به سامانه ir.behzisti.moshaver://http و ارتباط با مشاوران مجازی، خدمات مشاوره را دریافت کنند و خبر خوب این است که خدمات مشاوره مجازی سازمان بهزیستی نیز رایگان است.
تمام مشکلات خانوادگی را با 1480 در میان بگذارید
یکی از شعارهای سازمان بهزیستی این است که "داشتن خانواده شاد سخت نیست، اگر به موقع با روان شناس مشاوره داشته باشید" و بر این اساس صدای مشاور با شماره 1480 در تمام زمینه های خانوادگی مشاوره ارائه می دهد.
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در این باره می گوید: خط مشاوره تلفنی 1480 پاسخگوی مشکلات تماس گیرندگان در زمینه های کودک و نوجوان، خانواده، زناشویی، طلاق، تحصیلی و تربیتی است.
معصومه توکلی ادامه داد: منظور از مشاوره تلفنی، تعامل کلامی بین تماس گیرنده و متخصص(مشاور) جهت شناخت مشکل تماس گیرنده از طریق گوش دادن فعال، همدلی، حمایت و سئوالات پیگیر است تا تماس گیرنده بتواند راهکار مناسبی را برای کاهش یا حل مشکل خود انتخاب کند و درصورت لزوم جهت بهره مندی از خدمات مشاوره حضوری، ارجاع صورت پذیرد.
وی اضافه کرد: خدمات روانشناختی و مشاوره حضوری (دولتی و غیردولتی)، با هدف ارتقای سطح سلامت روان افراد جامعه در مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی به متقاضیان ارائه می شود. روانشناسان و مشاوران باتجربه، در زمینه ارائه خدمات مشاوره ای، آموزشی و مداخلات روانشناختی در حیطه های فردی، گروهی، خانوادگی، کودک و نوجوان، کودکان با نیازهای ویژه، سالمند، ازدواج و خانواده، صنعتی و سازمانی، تحصیلی و تربیتی، روان سنجی، سلامت جنسی و روان درمانی فعالیت می کنند.
بهره مندی حدود 20 هزار نفر در 6 ماهه اول امسال از صدای مشاور
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: طی سال گذشته 66 هزار و 399 نفر و 1993 مرکز مشاوره از یارانه مشاوره بهره مند شده اند. همچنین بررسی آمارهای 6 ماه اول سال جاری نیز نشان می دهد که در این مدت نیز، 19 هزار و 942 نفر و 996 مرکز از خدمات یارانه مشاوره بهره مند بوده اند.
توکلی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، 88 مرکز مشاوره دولتی و 3082 مرکز غیردولتی فعال بودند که در مراکز حضوری دولتی، 54 هزار و 909 نفر در قالب 90 هزار و 440 جلسه و در مراکز حضوری غیردولتی یک میلیون و 225 هزار و 968 نفر در قالب 2 میلیون و 816 هزار و 939 جلسه، خدمات تخصصی مشاوره دریافت کرده اند.
به گفته وی، طی 6 ماهه اول سال 1403 نیز 83 مرکز مشاوره دولتی و 2965 مرکز غیردولتی فعالیت کرده اند که بر این مبنا در مراکز حضوری دولتی، 31 هزار و 116 نفر در قالب 52 هزار و 27 جلسه و در مراکز حضوری غیردولتی 570 هزار و 650نفر در قالب یک میلیون و 174 هزار و 970 جلسه خدمات تخصصی مشاوره دریافت کرده اند.
عملکرد مراکز مشاوره زیر ذره بین نظارتی
یکی از نقاط قوت مراکز خدمات مشاوره بهزیستی این است که اگر مردم شکایتی از عملکرد این مراکز داشته باشند، البته در صورتیکه مرکز دارای پروانه فعالیت از سازمان بهزستی است- می توانند از طریق سامانه 1480 اقدام کنند یا به سازمان بهزیستی مراجعه و درخواست کتبی در رابطه با شکایت ارائه دهند. سازمان بهزیستی کشور با توجه به قوانین ماده 12 در این خصوص رسیدگی و اقدام می کند.
طبق ماده 12 قانون رسیدگی به تخلفات اداری، بالاترین مقام سازمان مستقل دولتی می تواند مجازات هایی را راسا و بدون مراجعه به هیات های رسیدگی به تخلفات ادارای در مورد کارمندان متخلف اعمال کند.
{{name}}
{{content}}