اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
مدیرکل مهندسی و اجرایی حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: بررسی های میدانی به منظور ایمن سازی و آرام سازی در محورهای پرتردد انجام و اجرای اقداماتی چون احداث تقاطع، پل عابرپیاده، نصب دوربین های ثبت تخلف سرعت، ایجاد سرعتکاه پیش بینی شده است.
محمد عباسی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، در پیرامون برنامه های این اداره کل برای تجهیز پل های عابر پیاده به پله برقی و آسانسور، اظهار داشت: در مجموع 60 پل عابر پیاده در شهر داریم که تاکنون چهار مورد از آن مکانیزه شده است.
وی تصریح کرد: از چهار پل عابر پیاده مکانیزه شده در قم، سه پل مجهز به پله برقی است و یک پل هم با آسانسور تجهیز و قابل استفاده عموم مردم شده است.
مدیرکل مهندسی و اجرایی ترافیک و حمل و نقل شهرداری قم با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های اصلی حوزه حمل و نقل تجهیز پلهای عابر پیاده و افزایش رضایتمندی مردم است، عنوان کرد: به همین دلیل هم اولین قرارداد مکانیزاسیون را با هماهنگی و همکاری حوزه عمران به ارزش 40 میلیارد تومان منعقد کردیم.
عباسی با بیان اینکه قرارداد مکانیزاسیون برای تجهیز 10 پل عابر پیاده منعقد شده است، گفت: عملیات تجهیز این پلها حداکثر تا خرداد ماه سال آینده به پایان و بهره برداری می رسد.
وی با تاکید بر اینکه خرید تجهیزات پل ها به صورت کامل انجام شده است، گفت: مکانیزه سازی پلها جزو دغدغه های اصلی ما است و در نظر داریم در سالهای آینده هم با همین روال پیش برویم تا بتوانیم همه پل ها را مکانیزه کنیم و مقبولیت استفاده از آن بالا برود.
وی در خصوص ایمن سازی بلوار فردوسی در مسیر منتهی به پل سید حسن نصرالله اظهار کرد: آمار تصادفات باید از سوی پلیس راهور ارائه شود، اما با توجه به اهمیت ایمنی معابر و آرام سازی آن ها که جزو رسالت های شهرداری قم است، بررسی ها بر اساس گزارش های موجود آغاز شده و دستورات لازم نیز صادر شده است.
عباسی با بیان اینکه سرعتکاه ها یکی از ابزارهای موثر در آرام سازی و ایمن سازی معابر هستند، افزود: گزینه های دیگری نیز وجود دارد مانند ایجاد تقاطع، ساخت پل های عابر پیاده، و در صورت لزوم نصب دوربین های ثبت تخلف سرعت و تمامی این گزینه ها باید بررسی شده و در کمیته های مربوطه تصمیم گیری شود.
مدیرکل مهندسی و اجرایی حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: پس از این مراحل، تصمیم نهایی اجرا شده و یکی از این اقدامات برای آرام سازی در محور مورد نظر انجام خواهد شد.
وی گفت: تمامی این اقدامات نیاز به عارضه سنجی دقیق در محورهای مورد نظر دارد و این بررسی ها در حال انجام است.
عباسی بیان کرد: در محورهایی مانند فاصله بین میدان قلم سابق (بلوار لقمان) تا بلوارآیت الله صدوقی، گزینه هایی همچون ایجاد تقاطع یا ساخت پل عابر پیاده در دست بررسی است.
وی افزود: اگر این اقدامات در کوتاه ترین زمان ممکن انجام نشود، حداقل سرعتکاه در آن محل ایجاد خواهد شد تا ایمنی عبور و مرور تضمین شود.
انتهای پیام/
{{name}}
{{content}}