اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
پویش «ایران همدل به توان هیئت» مردم ایران را به یاری جبهه مقاومت اسلامی و مردم مظلوم غزه و لبنان دعوت کرده است. هیئت ها نیز در ایامی که به نام حضرت زهرا (س) متبرک شده بود، با ایثار و فداکاری، نقش بی بدیلی ایفا کردند.
در این میان، هیئت ها نقش بی بدیلی ایفا کرده اند. در روزهایی که به نام حضرت فاطمه زهرا (س) آراسته شده، از ایام فاطمیه تا سالروز میلاد آن حضرت، مردم با تمام وجود در کنار دستگاه اهل بیت(ع) به ایثار و فداکاری پرداخته اند. رویداد «حماسه هیئت» نیز به عنوان حرکتی عظیم در کنار پویش «ایران همدل» شکل گرفته است تا هیئت ها را به حمایت از جبهه مقاومت اسلامی و مردم لبنان و غزه برانگیزد. این حرکت ها نشان می دهند که هیئت ها نه تنها محافل معنوی، بلکه کانون های اجتماعی و جهادگران واقعی در دفاع از حق و مظلومان هستند. این همبستگی ها می تواند تحول بزرگی در مسیر مقاومت و آزادی ایجاد کند.
خبرگزاری تسنیم در گفت وگو با حجت الاسلام والمسلمین باباخانی، رئیس سازمان هیئت ها و تشکل های دینی، به بررسی نقش این سازمان و هیئت ها در ترویج فرهنگ مقاومت بر اساس آموزه های فاطمی پرداخته است.
حماسه هیئت؛ تقویت همدلی و آگاهی بخشی در مقاومت
این روزها رویدادهایی در حوزه مقاومت اسلامی و حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان، و وضعیت تکفیری ها در سوریه مطرح است. در این راستا، سازمان هیئت ها و تشکل های دینی با راه اندازی پویش «ایران همدل، به توان هیئت» به کمک رسانی به جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه و لبنان پرداخته اند. سؤالی که مطرح می شود این است که این اقدامات بر اساس چه فلسفه ای و با چه رویکردی آغاز شده و تاکنون چه دستاوردهایی داشته است؟
پویش «ایران همدل» به عنوان یک ابتکار اجتماعی، با هدف تقویت حمایت از جبهه مقاومت و به ویژه مردم لبنان آغاز شده است. این پویش بر تبیین و روشنگری تمرکز دارد تا ذهنیت ها و آگاهی های مردم را تغییر دهد و در نتیجه آن، اقدامات عملی در حمایت از مقاومت صورت گیرد. هیئت ها در این پویش نقش اساسی دارند، از طریق کارهای مختلفی چون جمع آوری کمک های مالی، طلا و اقلام مورد نیاز، ضمن حمایت از جبهه مقاومت، به مردم نشان می دهند که مشارکت در این حرکت ها یک امر اجتماعی و دینی است.
هیئت ها، به ویژه در ایام فاطمیه، خودجوش و با شور و اشتیاق فراوان وارد عمل شدند و اقداماتی مانند جمع آوری طلا و سایر کمک ها برای مردم لبنان را آغاز کردند. هیئت های بوشهر، به عنوان اولین گروه ها در این زمینه، فعالیت خود را شروع کرده و توانستند اولین بسته های کمک را تقدیم کنند. مشارکت بانوان در این پویش بسیار چشمگیر بود؛ به طوری که در مدت زمان کوتاهی، اولین بسته طلا توسط خانم ها جمع آوری و تقدیم شد.
فلسفه «حماسه هیئت» تقویت نقش هیئت ها در عرصه اجتماعی و فرهنگی است. این رویداد به ویژه در راستای تقویت همدلی و کمک رسانی به جبهه مقاومت طراحی شده است. هیئت ها با تبیین اهداف اسلامی، در مسیر روشنگری و آگاهی بخشی در مورد مسائل مقاومت نقش ایفا می کنند و در تلاشند تا با ایجاد فضای همدلی، مردم را به طور مؤثر به کمک رسانی و حمایت از جبهه مقاومت تشویق کنند.
حضور گسترده هیئتی ها در پویش "ایران همدل به توان هیئت"چه دستاوردهایی از این پویش ها تا به حال حاصل شده است و هیئت ها چگونه در این مسیر موفق عمل کرده اند؟
یکی از دستاوردهای مهم پویش ها، جمع آوری کمک های مالی و اقلام مورد نیاز برای مقاومت اسلامی بوده است. هیئت ها نه تنها توانسته اند کمک های مالی جمع آوری کنند، بلکه بستری برای گفتگو و آگاهی بخشی ایجاد کرده اند. از جمله دستاوردهای دیگر این پویش ها، راه اندازی نشریات و تیزرهایی است که در راستای تبیین اهداف مقاومت و اهمیت حمایت از آن تولید شده اند. این فعالیت ها در نهایت به تقویت انسجام اجتماعی و همبستگی مردم با جبهه مقاومت منجر شده است.
البته باید دقت شود که بانوان در این پویش ها نقشی ویژه و مؤثر ایفا کرده اند. آنها به ویژه در بوشهر، اولین گروه هایی بودند که وارد میدان شده و با جمع آوری طلا و کمک های مالی برای مقاومت، تأثیر زیادی گذاشتند. این اقدامات بانوان، علاوه بر تأثیر مالی، موجب افزایش آگاهی عمومی و بصیرت مردم در خصوص اهمیت حمایت از جبهه مقاومت و درک صحیح از وضعیت موجود در لبنان شده است. آنها توانستند با اقدامات خود، همدلی بیشتری در جامعه ایجاد کنند.
هیئت ها می توانند با ادامه دادن به فعالیت های تبیینی و روشنگری، و همچنین گسترش حمایت های خود در قالب جمع آوری کمک های مالی و اقلام، نقش مؤثرتری در حمایت از جبهه مقاومت ایفا کنند. علاوه بر این، هیئت ها می توانند با برگزاری رویدادها و تولید محتوای آموزشی، مردم را در جریان مسائل مقاومت قرار دهند و آنها را به اقدام عملی در حمایت از جبهه مقاومت تشویق کنند.
مردم بوشهر، به ویژه هیئت ها و بانوان این استان، در جمع آوری کمک ها و پویش های حمایت از مقاومت نقش اساسی ایفا کرده اند. بوشهر که به عنوان «پایتخت مقاومت» شناخته می شود، تاریخچه ای غنی از مقاومت دارد و مردم آن با وفاداری به اصول مقاومت اسلامی، در این پویش ها پیشگام بوده اند. این استان با داشتن چنین تاریخچه ای، توانسته است نقش ویژه ای در حمایت از جبهه مقاومت ایفا کند و الگوی مناسبی برای سایر مناطق کشور باشد.
به اعتقادات شما چگونه تجربیات این پویش ها می تواند در دیگر مناطق کشور مورد استفاده قرار گیرد؟
این تجربیات می تواند به عنوان الگویی در دیگر استان ها و مناطق کشور به کار گرفته شود. ایجاد فضاهای گفتگو، راه اندازی پویش ها و جمع آوری کمک های مالی و اقلام مورد نیاز برای مقاومت، از جمله اقداماتی است که می تواند در سطح ملی گسترش یابد. همچنین، داوری ایده ها و تشویق مردم به مشارکت فعال در این حرکت ها می تواند به ایجاد یک جریان اجتماعی گسترده تر برای حمایت از مقاومت اسلامی و حل مشکلات جامعه کمک کند.
درس های ایستادگی در برابر فشارهای اجتماعی
می دانیم که ایام میلاد حضرت زهرا (س) فرصتی است برای یادگیری از ایستادگی ایشان. شعار امسال در ایام فاطمیه هم "مثل زهرا پایه حق می ایستیم" انتخاب شد تا از مقاومت حضرت زهرا در برابر ظلم ها و سختی ها الهام بگیریم. این ایستادگی نه تنها در جنگ ها، بلکه در عرصه های زندگی روزمره، معنویت و فعالیت های اجتماعی نیز نمود پیدا می کند. حضرت زهرا با جلوه هایی از جهاد مانند خطبه فدک، سکوت ها و دفن شبانه، پیام هایی از ایستادگی برای تاریخ اسلام به جا گذاشت. این شعار چه اندازه با رویدادهای کنونی جبهه مقاومت نیز پیوند خورده و بر اهمیت ایستادگی در برابر ظلم تأکید دارد؟
در سازمان هیئت ها و تشکل های دینی، بسترهایی برای انتخاب شعارهای ایام مربوط به حضرت زهرا (س) فراهم شده است. هیئت ها به طور مستقل شعارهای مختلفی را مطرح و از میان آنها یکی را انتخاب می کنند. شعار امسال "مثل زهرا پایه حق می ایستیم" به دلیل تأکید بر ایستادگی در برابر حق انتخاب شد، نه تنها در جنگ ها مانند جنگ لبنان و اسرائیل، بلکه در هر کجا که حقیقت نمایان شود. حضرت زهرا (سلام الله علیها) اگر فقط به عنوان یک شخصیت تاریخی با ایستادگی در 11 هجری شناخته می شد، این تنها یک نقطه از تاریخ بود که تمام شد. اما اگر آن را به تاریخ و جلوه های مختلف زندگی ایشان منتقل کنیم، ایستادگی حضرت زهرا از زمان پدر بزرگوارشان آغاز می شود و در همه ابعاد زندگی ایشان مشاهده می شود. حضرت زهرا به گفته یکی از بزرگان، نخواست آقازاده باشد. هیچ فردی در این خلقت آقازاده تر از حضرت زهرا نیست. او از پدرش با وجود فشارهای اجتماعی بسیار، هیچ گاه از امکانات حکومتی یا ثروت های دنیوی استفاده نکرد و به جای آن، با کار و تلاش شخصی زندگی خود را می گذراند.
زندگی حضرت زهرا نشان دهنده مقاومتی است که در تمامی عرصه ها از جمله زندگی خانوادگی و اجتماعی انجام می شده است. در آن زمان، شرایط زندگی خانم ها بسیار سخت تر از امروز بود. حضرت زهرا، به عنوان یک خانم جوان 17-18 ساله که چهار فرزند داشت، به رغم شرایط سخت زندگی، هیچ گاه از شوهر خود چیزی نخواست که نتواند آن را تأمین کند. حتی در زمانی که از پدرشان درخواست کرده بودند که فردی برای کمک به خانه شان بیاورد، پیامبر به او آموزش داد که به جای درخواست کارگر، از تسبیحات بهره ببرد تا به خداوند نزدیک تر شود.
حضرت زهرا به هیچ وجه از مال دنیا یا اختیارات حکومتی برای تسهیل زندگی خود استفاده نکرد. او در شرایط سخت زندگی به جای استفاده از پول و مال یا قدرت سیاسی، از تلاش شخصی خود بهره می برد و سبک زندگی اش را بر اساس مقاومت و ایستادگی در برابر مشکلات شکل می داد. این مقاومتی که در زندگی حضرت زهرا وجود داشت، نه تنها در عرصه خانواده، بلکه در عرصه اجتماعی و در برخورد با حکومت ظلم و فساد نیز دیده می شود. حضرت زهرا در جنگ ها و در دفاع از حق، حضور پررنگ داشتند و حتی در مواقع حساس، از خانه خارج می شدند و در امور اجتماعی مشارکت می کردند. به عنوان مثال، حضرت زهرا در جنگ ها، در امور پزشکی و پشتیبانی نیز مشارکت داشتند.
حتی حضور اجتماعی حضرت زهرا (س) در جایی همچون جنگ احد که دستورات ایشان در ساماندهی پرستاران را بر عهده گرفتند، نشان دهنده حضور فعال اجتماعی ایشان است .
همین طور است. حضور اجتماعی حضرت زهرا تنها در فدک و خلافت نبود، بلکه در موضوعات مختلف زندگی و دفاع از حق در برابر ظلم نیز ظهور داشت. حضرت زهرا حتی در زندگی روزمره خود نیز با سختی ها روبه رو بودند و همواره در کنار امام علی (علیه السلام) ایستادگی می کردند.
حضور اجتماعی حضرت زهرا در عرصه های مختلف، مانند حرکت هایی که خانه به خانه برای مطالبه حقوق امیرالمؤمنین داشتند، نیز نمایان است. حضرت زهرا در جریان جنگ ها و جهادها به وضوح نقش داشتند و در سخت ترین شرایط با عزت و شجاعت در کنار امام علی (علیه السلام) حضور داشتند. در برخی روایات آمده که حضرت زهرا در جنگ ها زخمی می شدند و در حال کمک به دیگران به کار خود ادامه می دادند. این ایستادگی در برابر ظلم ها و سختی ها نمایانگر عظمت شخصیت ایشان است.
همچنین زندگی حضرت زهرا نشان دهنده ایستادگی در برابر شرایط سخت اجتماعی و سیاسی است. حضرت زهرا در زمانی که امام علی (علیه السلام) در جنگ ها حضور داشتند، در خانه مسئولیت های بسیاری داشتند. ایشان هیچ گاه از شوهر خود چیزی نخواستند که نتواند آن را انجام دهد. در طول 10 سال زندگی مشترکشان، حضرت زهرا هیچ گاه مطالبه ای از امام علی (علیه السلام) نداشتند که او نتواند برآورده کند. این ایستادگی در برابر سختی های زندگی روزمره و در شرایط اجتماعی و سیاسی مختلف، الگوی مهمی برای زنان و مردان امروز است.
حضرت زهرا همچنین در شرایطی که همسرشان جنگ های سختی را پشت سر می گذاشتند، نه تنها هیچ گاه از ایشان شکایت نکردند، بلکه در کنار او ایستادگی کردند. حتی در شب عروسی خود، لباسشان را به نیازمندان بخشیدند و از مال دنیا برای خود بهره ای نبردند. این روحیه ایستادگی و فداکاری در برابر مشکلات زندگی، به عنوان یک اصل مهم در سبک زندگی حضرت زهرا شناخته می شود.
در ایام میلاد حضرت زهرا باید به نقش زنان در جامعه و حضور اجتماعی آنها توجه کنیم. زنان در تاریخ اسلام از جمله حضرت زهرا و حضرت زینب (سلام الله علیهما) با ایستادگی و مقاومت خود در برابر ظلم ها و مشکلات، نقشی بی نظیر در تغییر تاریخ ایفا کردند. حضرت زینب (سلام الله علیها) با ایستادگی در برابر ظلم و سخنرانی های حماسی خود، تاریخ اسلام را به سمت پیروزی هدایت کردند. این الگوها باید به نسل های جدید منتقل شود تا همگان بدانند که ایستادگی در برابر حق، مسیر رسیدن به موفقیت و پیشرفت است.
در نهایت، باید توجه کنیم که حضور اجتماعی و ایستادگی زنان در برابر ظلم نه تنها در جنگ ها و شرایط سخت بلکه در زندگی روزمره نیز تأثیرگذار است. زنان با ایستادگی و فداکاری های خود می توانند در تمامی عرصه ها نقش آفرینی کنند و به عنوان الگوهایی برای دیگران در مسیر مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم باشند.
هیئت ها؛ محور جهاد تبیین
موضوع فرهنگ مقاومت یکی از مسائلی است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید کرده اند و به ویژه در حوزه های مختلفی مانند مقاومت اقتصادی، جهاد تبیین در عرصه فرهنگی و جبهه مقاومت، تأکیدهای فراوانی داشته اند. هیئت ها به عنوان مراکز و محورهای جهاد تبیین در این زمینه نقش ویژه ای دارند. در همین راستا حجت الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات، هم بر این موضوع تأکید کردند که هیئت ها باید از ظرفیت های خود در جهت ترویج و تقویت فرهنگ مقاومت بهره برداری کنند. سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که تا چه حد هیئت ها در راستای این تأکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ مقاومت موفق عمل کرده اند؟ آیا توانسته اند به دستاوردهای مورد نظر در زمینه فرهنگ مقاومت برسند؟ و اگر نرسیده اند، چه اقداماتی باید صورت گیرد تا این حرکت به مسیر صحیح خود ادامه دهد و در تبیین و جلوه دادن فرهنگ مقاومت موفق تر عمل کنند؟
درباره وضعیت فعلی در حوزه جهاد تبیین باید گفت که به نظر می رسد که ما در نقطه مطلوبی نیستیم، اما نکته این است که هیئت ها در این زمینه شبیه به بحران کرونا عمل کرده اند. یادم هست که ستاد ملی مبارزه با کرونا، جایی بود که بیشترین آمار و ارقام مربوط به کرونا را ارائه می داد. در این میان، هیئت ها نقش بزرگی ایفا کردند و این واقعاً مهم است. در همین راستا، نسبت به مقاومت، کدام قشر از جامعه و کدام نهاد اجتماعی بیشتر از هیئت ها در این قضیه مقاومت کردند؟ امروز، هیئت ها در جمع آوری کمک های مالی، در ایجاد حضور اجتماعی، حتی در لبنان و در تقویت موج اجتماعی تاثیرگذار بودند.
اما وظیفه ای که بر عهده داریم، سنگین تر از این حرف هاست. انتظار مقام معظم رهبری این است که تا حل مشکلات به طور کامل اتفاق نیفتد، هیچ هیئتی نباید از وظیفه خود کنار بکشد. ما باید تلاش کنیم تا هر یک از جوانان ما نسبت به خط مقاومت آشنا شوند. اتفاقاتی که در دنیا در حال رخ دادن است، باید به نسل های جوان، نوجوانان، زنان و مردان منتقل شود. این مهم است که در زمینه سبک زندگی نیز این مفاهیم تبیین شوند.
امروز، راحت طلبی که نقطه مقابل ایستادگی و مقاومت است، در حال تقویت شدن است. این وادادگی و عدم ایستادگی در برابر مشکلات به شدت در حال فرهنگ سازی است. اگر یک جستجوی ساده انجام دهید برای یادگیری زبان انگلیسی، می بینید که ده ها منبع وجود دارد که می گویند در عرض سه هفته یا یک ماه می توانید به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنید. این گونه تبلیغات، یک فرهنگ غلط را در ذهن جامعه ایجاد می کنند. به همین ترتیب، راحت طلبی و توهم رسیدن به موفقیت بدون تلاش، در ذهن جوانان ما نهادینه می شود.
در این زمینه، نکته دیگری که باید اشاره کرد این است که برخی مشاغل در جامعه، سخت نیستند اما جوانان به دلیل راحت طلبی از آن ها دوری می کنند. حتی در شرایطی که بیکاری وجود دارد، وقتی شغل ها کمی سخت تر هستند، بسیاری از جوانان تمایلی به پذیرش آن ها ندارند. این مسئله در نهایت به توهم کسب درآمد راحت و بدون دردسر در آینده تبدیل می شود. اما آیا این تفکر در زندگی شخصی، زناشویی یا تربیت فرزند نیز می تواند کارساز باشد؟ مسلماً نه. ایستادگی و مقاومت یک فرهنگ است که باید در همه ابعاد زندگی پیاده سازی شود، نه فقط در مسائل اجتماعی یا سیاسی. جامعه ای که ایستادگی را فراموش کند، در برابر بحران ها نمی تواند مقاومت کند.
برای مثال، یک فرد وقتی می گوید جنگ نمی شود یا می گوید به دلیل اینکه موشک داریم، مشکلی پیش نخواهد آمد، این نوع نگرش نشان دهنده یک سستی در فکر و عمل است. در تاریخ ایران، شخصیت هایی مانند رئیس علی دلواری، میرزا کوچک جنگلی و شیخ محمد خیابانی وجود دارند که شاید در ظاهر شکست خوردند، اما همگی در تاریخ کشور عزت آفریدند. ما باید این عزت خواهی و ایستادگی را در ذهن و فرهنگ نسل های جدید تقویت کنیم.
به اعتقاد شما این فرهنگ ایستادگی و مقاومت که در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جنگ های مدافعان حرم وجود داشت، چگونه باید در نسل های بعدی منتقل شود؟ نقش مراکز دینی و هیئت ها در این میان چیست؟
خوشبختانه نسل امروز درک خوبی از مفاهیم انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر مشکلات دارد. در حالی که مشکلات همچنان باقی است، ولی نسبت به زمان های گذشته، حضور جوانان و تأثیر آن ها در این زمینه بیشتر شده است. آمار و مشاهدات نشان می دهند که جوانان امروز بیشتر از همیشه در عرصه های اجتماعی فعال هستند. هیئت ها بدون هیچ گونه چشم داشت مالی و تنها به عشق امام حسین(ع)، در خدمت مردم هستند. این حرکت های مردمی در واقع NGOهایی هستند که بدون هیچ گونه کمک دولتی، کارهای بزرگ اجتماعی را انجام می دهند.
در زمینه های مختلف، مانند برپایی موکب ها در اربعین یا خدماتی که در مناسبت های مذهبی ارائه می شود، مردم خود اقدام می کنند و هزینه ها را پرداخت می کنند. در حوزه غدیر، مردم تهران بیش از 2000 میلیارد تومان خرج کردند، در حالی که حاکمیت حتی نمی تواند به اندازه حداقلی از آن ها خدمات ارائه دهد. این حرکت های اجتماعی، نشان دهنده قدرت مردم و نقش هیئت ها در برپایی این فضاهاست.
اگر بتوانیم این ظرفیت ها را در سایر بخش ها نیز به کار بگیریم، می توانیم بسیاری از مشکلات اجتماعی کشور را حل کنیم. برای مثال، در حوزه اشتغال، هیئت ها می توانند با راه اندازی کارگاه ها و ایجاد فرصت های شغلی، به کاهش بیکاری کمک کنند. در نهایت، اگر مسئولین موانع موجود را برطرف کنند، می توانیم به رفع مشکلات اجتماعی با استفاده از ظرفیت های هیئت ها امیدوار باشیم.
به حضور فعال مردم در عرصه های اعتقادی و اسلامی اشاره کردید. میزان مشارکت مردم در پویش ایران همدل به توان هیئت را چگونه ارزیابی می کنید؟
در حال حاضر هیئت ها در بسیاری از زمینه ها فعال هستند، از جمله جمع آوری کمک های مالی. به طور خاص، در هفته های آینده در برخی از شهرها نشست هایی برگزار می شود تا تجمیع کمک ها و فعالیت های هیئت ها مورد بررسی قرار گیرد. این جمع آوری ها شامل مبالغ بالایی بوده است، به طوری که برخی هیئت ها توانسته اند در مجموع ده ها میلیارد تومان جمع آوری کنند. البته این کمک ها تنها به صورت پول نقد نیست.
در همین راستا، سفرهایی به لبنان و سوریه نیز انجام شده است. در این سفرها، هیئت ها با حضور در جلسات مختلف، از جمله نشست هایی با مسئولین حزب الله لبنان، سفرا و گروه های مردمی، سعی کرده اند تا وضعیت واقعی در میدان را از نزدیک مشاهده کنند و تجربیات خود را به روزرسانی کنند. هدف از این سفرها آشنایی بیشتر با شرایط مناطق بحران زده و هماهنگی بهتر برای کمک رسانی های بعدی بود.
با توجه به این سفرها و تجربیات به دست آمده، پویش جدیدی به نام «ایران به توان هیئت» طراحی شده است. این پویش به دنبال تقویت فعالیت های هیئت ها و بهبود روش های جمع آوری کمک هاست. در این راستا، نقاط ضعف موجود شناسایی و اصلاحاتی نیز در نظر گرفته شده است. این پویش به هیئت ها کمک می کند تا هماهنگی های بهتری در سطح ملی و بین المللی داشته باشند و در زمینه های مختلف همچون کمک رسانی به کشورهای هم مرز و بحران زده، اقدامات موثرتری انجام دهند.
همچنین، یکی از مسائل مهم در این زمینه تبیین دقیق و درست وضعیت و اقدامات هیئت هاست. اگر روایت دقیقی از شرایط و مشکلات این مناطق به مردم منتقل نشود، عزم و کمک های مردمی به اندازه کافی جدی نخواهد بود. بنابراین، استفاده از رسانه ها برای انتقال این اطلاعات و روایت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هیئت ها باید در تولید و انتشار محتوای مناسب برای اطلاع رسانی به مردم، خصوصاً در زمینه کمک های انسان دوستانه، فعال تر عمل کنند.
برای بهبود تصویر هیئت ها و ایجاد نگاه مثبت و واقعی در جامعه نسبت به آن ها، برنامه هایی نیز در دست اجرا است. این برنامه ها شامل برگزاری نشست ها و تولید محتواهای رسانه ای است که در آن مردم و مسئولان هیئت ها می توانند مستقیماً با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در جریان فعالیت های هیئت ها قرار گیرند.
در مجموع، فعالیت های هیئت ها در زمینه کمک رسانی و اقدامات اجتماعی بسیار تاثیرگذار بوده است. این نهادها با استفاده از ظرفیت های خود، توانسته اند در شرایط سخت، نقش مهمی ایفا کنند. برای آینده نیز، این نهادها باید به تقویت همکاری ها و هم افزایی در راستای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور ادامه دهند.
انتهای پیام/
{{name}}
{{content}}