رویش جوانه توسعه راه های کشور با تعریض جاده هراز

به گزارش ایرنا، جاده هراز یکی از مهم ترین وکوتاه ترین مسیرهای منتهی پایتخت به شمال کشور به شمار می رود که از 101 کیلومتر مسافت این در حوزه استحفاظی مازندران، تاکنون بیشتر از 70 کیلومتر آن به طور کامل تعریض و چهار خطه شده است.

به گزارش ایرنا، جاده هراز یکی از مهم ترین وکوتاه ترین مسیرهای منتهی پایتخت به شمال کشور به شمار می رود که از 101 کیلومتر مسافت این در حوزه استحفاظی مازندران، تاکنون بیشتر از 70 کیلومتر آن به طور کامل تعریض و چهار خطه شده است.

چهار خطه کردن جاده هراز که در سال 1389 کلنگ زنی شد و قرار بود در یک پروسه پنج ساله این محور 181 کیلومتری که حدود 101 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد، به اتمام برسد. هراز، یکی از کوتاه ترین و زیباترین جاده های کشور منتهی به مازندران است که به صورت میانگین روزانه 20 تا 40 هزار دستگاه وسیله نقلیه در آن تردد می کنند و یکی از پرترافیک ترین محورهای این خطه شمال کشور است.

مازندران سه هزار و 600 کیلومتر محوراصلی دارد که هراز، کندوان و سوادکوه محورهای مهم این استان به پایتخت محسوب می شود.

تعریض این جاده شلوغ و پرترافیک مازندران و یکی از محورهای مواصلاتی اصلی اتصال پایتخت کشور به مازندران به شمار می رود و طی این سال ها همواره از سوی مسوولان ملی مربوطه از این طرح بازدید شد و وعده هایی در خصوص تکمیل آن داده شد.

از آن جملهایرنا افزود: آغاز عملیات اجرایی تعریض جاده هراز به طول بیشتر از 100 کیلومتر از سال 1389 آغاز شده است.

حسن تنها افزود: در این سال ها با تزریق اعتبارات 76 کیلومتر از طول این مسیر تعریض و بازگشایی شد.

وی با اشاره به اینکه 27 کیلومتر از این مسیر باقی مانده است، ادامه داد: برای اجرای تعریض این میزان از طول مسیر به 60 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر حوزه طرح های ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور در استان مازندران کمبود وتزریق اعتبار قطره چکانی را از دلایل کندی روند اجرای این طرح برشمرد و گفت: طی این مدت سالانه هزار میلیارد ریال اعتبار ترزیق می باید که جوابگوی این حجم از عملیات عمرانی و ساخت ابنیه در مسیر نبوده است.

وی ادامه داد : بخش عمده مراحل سخت تعریض جاده هراز شامل پُل ها، ابنیه فنی و قسمت کوهستانی باقی مانده که اجرای روند کار را مشکل تر و نیازمند اعتبار بیشتر کرده است.

به گفته تنها، در بازدید اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی از این طرح دستورات لازم برای تسریع روند اجرا داده شد و مقرر شد از سال آینده اعتبار این طرح حداقل سه برابر افزایش یابد و سالانه به 100 هزار میلیارد ریال برسد.

وی ادامه داد: علاوه بر این قرار است از محل مولدسازی نیز اعتباراتی برای تکمیل این طرح اختصاص یابد که می تواند کمک شایانی به روند ساخت آن کند.

مدیر حوزه طرح های ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور در استان مازندران گفت که پیش بینی می شود با تزریق سالانه 100 هزار میلیارد ریال اعتبار این طرح تا چهار سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

نظرات

captcha