افتتاح لاین کُندروی جنوبی بزرگراه آزادگان به سمت شهید رجایی

به گزارش ایرنا، مهدی صداقتی روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح این مسیر در قالب پویش امید و افتخار با بیان اینکه بزرگراه آزادگان کمربندی اصلی جنوب شهر تهران به شمار می آید، اظهار کرد: تقاطع با 13 بزرگراه و اتصال به مبادی ورودی و خروجی پایتخت، آن را به یک شاهراه مواصلاتی بدل کرده است.

به گزارش ایرنا، مهدی صداقتی روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح این مسیر در قالب پویش امید و افتخار با بیان اینکه بزرگراه آزادگان کمربندی اصلی جنوب شهر تهران به شمار می آید، اظهار کرد: تقاطع با 13 بزرگراه و اتصال به مبادی ورودی و خروجی پایتخت، آن را به یک شاهراه مواصلاتی بدل کرده است.

وی افزود: ترافیک بالای عبوری از یک سو و فقدان مسیرهای کُندرو در برخی مقاطع این بزرگراه از سوی دیگر سبب برخورد جریان های ورودی و خروجی معابر با ترافیک خطوط تُندروی بزرگراه آزادگان می شود امری که زمینه ساز ایجاد گره های ترافیکی، پس زدگی بار ترافیک و گاه وقوع تصادفات است.

صداقتی ادامه داد: از این رو تکمیل مقاطع باقی مانده از مسیرهای کُندرو بزرگراه آزادگان با هدف روانسازی و ایمن سازی ترافیک این بزرگراه از اردیبهشت ماه سال 1401 آغاز شد.


وی با اشاره به تکمیل بخش شمالی کندرو در سال گذشته، از تکمیل مسیر کُندروی جنوبی در بخش حدفاصل خیابان شهید رجایی تا خیابان فداییان اسلام خبر داد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران در تشریح مشخصات این طرح گفت: پروژه تکمیل کندروی جنوبی بزرگراه آزادگان شامل احداث یک معبر بزرگراهی در قالب کُندرو و دسترسی های پیرامونی به طول سه هزار و 60 متر است عرض کُندروی بزرگراه 11.5 متر در قالب سه خط عبوری است اجرای یک دستگاه پل بر روی خیابان شهید دستواره با عرشه بتنی به طول 44 متر و عرض 13.5 متر شامل 3 خط عبوری و بهسازی پل راه آهن در امتداد این کُندرو نیز از اهمیت ویژه ای در اجرای این پروژه برخوردار است.

وی بهسازی پل شهید غیبی، احداث دسترسی جنوب به شرق خیابان شهید رجایی به بزرگراه آزادگان به طول 400 متر، احداٍث دسترسی غرب به جنوب از این کندرو به خیابان دستواره به طول 350 متر، احداث دسترسی از کندروی بزرگراه آزادگان به خیابان شهید غیبی و میدان مادر به طول 380 متر، تحکیم جداره تندرو بزرگراه آزادگان با اجرای شمع های حائل در این محدوده، اجرای13 کیلومتر طول شبکه جمع آوری آب های سطحی (طول جداول)، 385 مترطول دیوارسازی و اصلاحات هندسی مسیرها را از سایر اقدامات اجرایی در قالب این پروژه برشمرد.


صداقتی اصلاح تبادلات و دسترسی های تندرو به کندرو بزرگراه آزادگان و بالعکس، ایمن سازی ترافیکی به ویژه در باند تندرو و کاهش احتمال تصادفات و در نتیجه کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از آن، روانسازی ترافیکی حاصل از تکمیل کندرو جنوبی در این محدوده و کاهش زمان سفر و کاهش مصرف سوخت، ایجاد دسترسی از جنوب خیابان شهید رجایی به شرق بزرگراه آزادگان، ایجاد دسترسی از بزرگراه آزادگان به جنوب خیابان دستواره و خیابان شهید غیبی را از اثرات اجرای این پروژه برشمرد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران هزینه اجرای این پروژه را 300 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اجرای این پروژه 84 هزار مترمکعب خاکبرداری، 50 هزار مترمکعب خاکریزی و سنگ ریزی، هفت هزار و 450 مترمربع قالب بندی، هزار و 160 تُن آرماتوربندی، 11 هزار و 462 مترمکعب بتن ریزی، 13 هزار متر جدول گذاری آب های سطحی، 385 متر دیوارسازی، 2 هزار و 300 متر گاردریل و 85 پایه روشنایی نصب و اجرا شده است.

نظرات

captcha