برند غذای حلال کلید ارتقای صنعت گردشگری اصفهان

اصفهان - عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اهمیت برند غذای حلال در صنعت گردشگری این شهر، گفت: این برند می تواند به توسعه اقتصادی اصفهان کمک شایانی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شریعتی ظهر یکشنبه در صد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به نقش تعیین کننده گردشگری در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی اشاره کرد و افزود: سفر و گردشگری از دیرباز برای انسان ها اهمیت ویژه ای داشته و خداوند در قرآن کریم نیز به اهمیت سیر و سفر اشاره کرده است.

وی با تأکید بر لزوم حفظ میراث فرهنگی و تاریخی، گفت: باید از خود بپرسیم که پدران ما برای این شهر چه کرده اند و ما چه اقداماتی انجام داده ایم؟ در سال های اخیر، اصفهان چه جایگاهی در جذب گردشگر داشته است؟

شریعتی به ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم برای گردشگری، از جمله هتل ها، حمل و نقل و غذا اشاره کرد و به نمونه موفق جزیره کیش در جذب گردشگر از تاجیکستان اشاره کرد.

وی همچنین به پیگیری برند غذای حلال در نمایشگاه صنایع غذایی پرداخت و گفت: در حالی که 56 کشور اسلامی عضو برند حلال ایسمیک هستند، اصفهان هنوز در این زمینه جایگاهی ندارد. کشورهایی مانند مالزی و تایلند در این صنعت پیشگام شده اند و اصفهان باید از این فرصت بهره برداری کند.

شریعتی در پایان خواستار توجه استانداری، اتاق بازرگانی و شهرداری به جذب گردشگری در بودجه سال آینده شد و گفت: با داشتن 16 کشور خواهرخوانده، باید بتوانیم بازار این کشورها را جذب کنیم و به توسعه گردشگری اصفهان کمک کنیم.

نظرات

captcha