اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، آیت الله علی اکبر رشاد امروز چهارشنبه شنبه 12 دی در همایش ملی «فقیه سالک» گفت: زمانی که به ظاهر دین پرداختیم، به باطن آن اهمیت ندادیم. به فقه و اصول اهمیت دادیم ولی از اخلاق و معنویت غافل شدیم.
به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، آیت الله علی اکبر رشاد امروز چهارشنبه شنبه 12 دی در همایش ملی «فقیه سالک» گفت: زمانی که به ظاهر دین پرداختیم، به باطن آن اهمیت ندادیم. به فقه و اصول اهمیت دادیم ولی از اخلاق و معنویت غافل شدیم.
وی افزود: جوانان ما در این تهاجم فرهنگی اسیر شده و به دام افتاده اند. ما می بینیم کسی که زخمی یا اسیر می شود تکریم می شود ولی اسیر جبهه فرهنگی را طرد می کنیم.
رشاد ادامه داد: ما حوزویان کوتاهی کردیم و من استغفار می کنم. گرچه شب و روز کار می کنم و گاهی تا صبح مشغول مطالعه و کار هستم ولی باز هم خودم را مقصر می دانم.
وی افزود: آقامجتبی هوای دل مردم را داشت. شب های احیا حدود 500 هزار نفر در جلسات آقامجتی حاضر می شدند و او از عمق دین برای مردم می گفت و گاهی جلسات فقه را تعطیل می کرد و اخلاق می فت.
رشاد افزود: برجسته ترین ویژگی آیت الله تهرانی این بود که صاحب قلب سلیم بود. اگر قلب انسان مریض شود همه وجودش بیمار خواهد شد. خدا ابراهیم را در دو جای قرآن به قلب سلیم ستوده است.
این استاد حوزه افزود: ما از جایگاه قلب غافلیم. یکی از واژه هایی که بیشترین ترکیب را در زبان فارسی ساخته اند دل است و در ادبیات دینی بی نظیر است چون بیش از 14 هزار بار واژه قلب در روایات آمده است.
وی اضافه کرد: من 56 وصف در قرآن درباره قلب پیدا کردم و بیش از 600 وصف در روایات در شأن قلب آمده است.
رشاد از قلب به عنوان معیار و میزان یاد کرد و گفت: قلب سلیم از ریا و شرک و شک پاک است و در اختیار خداست. در روایات آمده که قلب، حرم خداست و چرا آن را به دیگران می سپارید که غصبی بالاتر از غصب قلب نیست.
وی تاکید کرد: کارهای فراوانی در 45 سال شده ولی بیش از قلب به ظاهر پرداخته ایم و نقش ما طلبه ها در این زمینه زیاد است. ما باید هوای دل مردم داشته باشیم.
تهران فروکش معنوی کرده است
رئیس حوزه های علمیه استان تهران افزود: بعد از 12 سال شهر تهران که زمانی شهر حکیم نامیده می شد و چندین فقیه صاحب رساله داشت فروکش معنوی کرده است؛ در روایت هایی آمده است که تهران در آخرالزمان فروکش می کند و اکنون با عروج چنین مردانی شاهد فروکش کردن معنوی این شهر هستیم.
مروری بر زندگی آقامجتبی تهرانی
آقامجتبی تهرانی که متولد سال 1316 هجری شمسی در تهران بود، تحصیل در علوم دینی و حوزوی را از دوران کودکی آغاز کرد و با هدایت و ارشاد پدر بزرگوار خود، برای چهار سال به مشهد مقدس مهاجرت کرد.
این استاد اخلاق، پس از گذراندن دوره سطح به قم مهاجرت کرد تا در حوزه نوپای آن زمان حضور یابد و سطوح عالی دروس حوزوی را نیز به اتمام برساند که در این روزگار، محضر علمی بزرگانی چون حضرت امام خمینی(ره) ، مرحوم آیات عظام سیدحسین بروجردی، سیدمحمدرضا گلپایگانی و مرحوم علامه سیدمحمدحسین طباطبایی را درک کرد.
وی با نبوغ و پشتکار خود در جوانی به درجه اجتهاد رسید و مقبولیت علمی وی نزد حضرت امام خمینی(ره) به اندازه ای بود که حضرت امام به وی اجازه داد تا تقریرات درس بیع را جمع آوری کرده و به صورت یک اثر مستقل منتشر کند که در همین ایام، کتاب مکاسب محرمه حضرت امام و دو جلد رسائل اصولی ایشان را تنظیم و منتشر کردند.
پس از درگذشت آیت الله العظمی بروجردی، حضرت امام خمینی(ره) آقا مجتبی تهرانی را مامور جمع آوری فتاوا و تنظیم اولین نسخه از رساله عملیه و مناسک حج خویش کرد که در همان ایام به چاپ رسید و در دسترس مقلدان قرارگرفت. سه سال پس از تبعید امام خمینی (ره)، آقا مجتبی به نجف رفت ولی مدت زیادی طول نکشید که امام به ایشان امر کردند تا در تهران حضور داشته باشد و لذا در سال 1349 به ایران بازگشت.
آیت الله آقامجتبی تهرانی از آن زمان تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به اقامه نماز جماعت در مسجد جامع بازار پرداخت و تدریس سطوح عالی خود را در مدارس علمیه تهران آغاز کرد و تربیت و هدایت مردم را به دست گرفت. این عالم ربانی، پس از سال ها تدریس برای شاگردان و طلاب حوزه علمیه و نیز برگزاری جلسات عمومی اخلاق در بامداد 13 دی سال 1391 به لقاء الله پیوست.
{{name}}
{{content}}