کاربردهای پنل پیامکی برای اطلاع رسانی در رسانه ها

در ادامه، شما را با کاربردهای مهم پنل پیامکی در رسانه ها آشنا خواهیم کرد؛ اگر آماده اید که رسانه ای مدرن تر و تاثیرگذارتر بسازید، ادامه مطلب را بخوانید!

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، رسانه های خبری به عنوان منبع اصلی دریافت اطلاعات و اخبار روزانه، باید دارای ابزارهایی باشند که ارتباطی سریع و مستقیم با مخاطبان را فراهم کنند. اینجاست که استفاده از پنل پیامکی نقش کلیدی را ایفا می کند. با این ابزار، رسانه ها می توانند اخبار فوری، تحلیل ها و اطلاع رسانی های مهم را در کمترین زمان ممکن به دست مخاطبان برسانند. اما کاربردهای پنل پیامکی تنها محدود به ارسال اخبار نمی شود؛ بلکه می توان با هدف افزایش تعامل، جذب مخاطب و حتی ایجاد ارزش افزوده برای خدمات رسانه ای از آن بهره برد.

آیا می دانید که بیش از 95٪ پیامک ها ظرف چند دقیقه پس از دریافت خوانده می شوند؟ این یعنی استفاده از پیامک می تواند اثربخشی کمپین های اطلاع رسانی شما را چندین برابر کند. خصوصاً اینکه برای مشاهده پیامک هم نیازی به اینترنت یا گوشی هوشمند نیست؛ تنها یک گوشی موبایل ساده متصل به شبکه مخابراتی کفایت می کند.

در ادامه، شما را با کاربردهای مهم پنل پیامکی در رسانه ها آشنا خواهیم کرد؛ اگر آماده اید که رسانه ای مدرن تر و تاثیرگذارتر بسازید، ادامه مطلب را بخوانید!

کاربردهای پنل پیامکی در رسانه ها:

پنل پیامکی ابزاری قدرتمند برای رسانه ها است که امکان اطلاع رسانی سریع و برقراری ارتباط موثر با مخاطبان را در سطح وسیعی فراهم می کند. از ارسال اخبار فوری گرفته تا برگزاری نظرسنجی های پیامکی، این ابزار به رسانه ها کمک می کند تا جامعه ای وفادار و پویا از مخاطبان داشته باشند. در ادامه به 6 مورد از کاربردهای پنل پیامکی برای رسانه ها را معرفی می کنیم.

1: ارسال اخبار فوری به مشترکین

یکی از کاربردهای پنل پیامکی در رسانه ها، ارسال سریع اخبار فوری به مخاطبان است. با این ابزار، رسانه ها می توانند در کمترین زمان، اخبار مهم و حیاتی را به اطلاع مشترکین خود برسانند.

سرعت بالا و دقت پیام رسانی از ویژگی های برجسته پیامک در اطلاع رسانی اخبار فوری است. این روش همچنین نسبت به سایر کانال ها، نرخ بازدید بسیار بالاتری دارد و اطلاعات به طور مستقیم به دست مخاطبان می رسد.

برای مثال در شرایط اضطراری می تواند پیامکی مانند «خبر فوری؛ بارش شدید باران در (نام شهر) باعث جاری شدن سیل شده است. جدیدترین هشدارهای هواشناسی را در (نام خبرگزاری) دنبال کنید.»

2: ساخت لیست خبرنامه برای اشتراک اخبار

یکی دیگر از کاربردهای پنل پیامکی برای سایت های خبری و رسانه ها، ساخت لیست اشتراک یا خبرنامه پیامکی برای دریافت اخبار مهم است. می توانید با ساخت بسته های اشتراک خاصی، مهم ترین اخبار را به دست مشترکین برسانید.

مثلاً سال ها پیش یکی از دانشجویان دانشگاه با ساخت یک وبلاگ، اشتراک هایی را برای ارسال مهم ترین اخبار دانشگاه ایجاد کرده بود. هر فردی که این اشتراک ها را خریداری می کرد در یک گروه خاصی از دفترچه مخاطبان پنل پیامکی قرار می گرفت و متناسب با مشخصات بسته و بر اساس فوریت برای یک ترم مهم ترین اخبار تحصیلی را دریافت می کرد.

3: افزایش تعامل مخاطبان با رسانه

تعامل کاربران با رسانه یکی از اهداف اصلی هر پلتفرم خبری است. با پنل پیامکی، رسانه ها می توانند با مخاطبان خود ارتباطی دو سویه برقرار کنند.

ارسال پیامک های مرتبط با محتوا، اطلاع رسانی درباره موضوعات پرطرفدار و دعوت از کاربران برای ارائه نظرات یا شرکت در فعالیت های رسانه ای، باعث افزایش تعامل و رضایت مخاطبان می شود.

مثلاً در شرایط فعلی رسانه ها می توانند با ارسال پیامکی مانند «نظر شما مهم است؛ به نظر شما بهترین راه حل کاهش آلودگی هوای تهران چیست؟ نظرات خود را به این شماره پیامک کنید.» ارسال کرده و با توجه به نظرات مخاطبان به انتشار دغدغه شهروندان در رسانه خبری بپردازند.

4: برگزاری نظرسنجی پیامکی

یکی از بهترین قابلیت های پنل پیامکی ارائه سیستم نظرسنجی پیامکی است. رسانه ها می توانند از طریق پیامک، نظرات کاربران را درباره موضوعات مختلف جمع آوری کرده و سپس در قالب خبر در رسانه به انعکاس آن بپردازند.

این روش، سریع است، نرخ پاسخ دهی بالایی دارد و از همه مهم تر در دسترس افراد بیشتری خواهد بود. همچنین نظرسنجی پیامکی در رسانه ها به افزایش تعامل با مخاطبان نیز کمک می کند.

مثلاً در خصوص همان آلودگی هوای شهر تهران می توان پیامکی مانند «شما چه نمره ای به عملکرد شهرداری در مدیریت آلودگی هوا می دهید. یکی از اعداد بین 1 تا 5 را برای دادن امتیاز ارسال کنید.» به مشترکین ارسال کرد.

5: ارسال پیامک های شخصی سازی شده

منظور از پیامک شخصی سازی شده در یک رسانه خبری، بیشتر علایق مخاطبان است. به عنوان مثال مخاطبی دوست دارد فقط اخبار ورزشی را دریافت کند، در مقابل مخاطب دیگری فقط اخبار سیاسی را دنبال می کند. یا مخاطب دیگری هم وجود دارد که به هر دو گروه اخبار علاقه مند است.

بنابراین می توانید سیستم خبرنامه را طوری طراحی کنید که یک مخاطب در چند گروه مختلف قرار گیرد و تمامی اخبار آن حوزه را دنبال کند.

6: اطلاع رسانی رویدادها و برنامه های زنده

اطلاع رسانی درباره برنامه های زنده، کنفرانس ها یا رویدادهای ویژه خبری نیز یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای پنل پیامکی برای اطلاع رسانی است. این نوع اطلاع رسانی سریع و هدفمند از طریق پیامک، کمک می کند که مخاطبان در جریان رویدادها قرار گرفته و میزان مشارکت را به شدت افزایش خواهد داد.

این روش همچنین برای تبلیغ پخش زنده یا اطلاع رسانی درباره زمان برنامه های تلویزیونی و رادیویی بسیار موثر است. به عنوان مثال برای زمانی که یک شخصیت سیاسی مهم مثل رئیس جمهور در رسانه شما بخواهد با مردم کشور به گفتگو بپردازد کاربردی خواهد بود.

با توجه به اینکه یکی دیگر از کاربردها هم همان مورد سوم بوده است، پیش از برگزاری این مصاحبه می توانید مهم ترین سوالاتی که مردم می خواهند از رئیس جمهور سوال شود را مطرح کنند.

چگونه رسانه های خبر می توانند از پنل پیامکی استفاده کنند؟

رسانه های خبری با خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظرات

captcha