اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
کارگردان نمایش «اگرسور» معتقد است بودجه فرهنگی اکثر ارگان ها صرف نصب چند بنر در سطح شهر می شود که باید با یک ریل گذاری صحیح و اصولی این بودجه ها را صرف تولید تئاتر کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد گله ملکی کارگردان تئاتر که این روزها با نمایش «اگرسور» در نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد و در پلاتو ماه حوزه هنری شهر اهواز به صحنه رفته است، درباره ارزیابی خود از وضعیت جشنواره و تئاتر مقاومت گفت: در وهله اول باید بستری مهیا شود که هنرمند بتواند دغدغه های خود را روی صحنه بیاورد و سپس موضوع های ملی، مذهبی با محوریت دفاع از کشور در فرایند ارزش گذاری مورد اقبال بیشتری قرار گیرد و مضاف بر آن متون تایید شده و منتخب جشنواره پس از پایان اجرا به چاپ و انتشار برسد.
وی یادآور شد: افزایش کمک هزینه گروه ها نیز از جمله مواردی است که باید ارتقا پیدا کند زیرا هزینه هایی که گروه های نمایشی برای تولید یک اثر از ابتدا تا انتها متقبل می شوند، بسیار سرسام آور است و به طور کلی موضوع مالی از ارکان اصلی یک گروه هنری است. باید از جانب دبیرخانه جشنواره و یا انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تدابیری در نظر گرفته شود که اجراهای مطلوب از لحاظ کیفی در چندین شهر روی صحنه بروند تا با حمایت ارگان ها از اجراهای عمومی بین شهری، بازگشت سرمایه انجام شود. باتوجه به این که بودجه فرهنگی اکثر ارگان ها در نهایت صرف نصب چند بنر در سطح شهر می شود، محتمل خواهد بود که با ریل گذاری صحیح و اصولی بودجه هایی از این قبیل صرف تئاتر مقاومت شود.
ملکی با اشاره بر اهمیت موضوع خیر و شر در پروژه نمایشی «اگرسور»، تصریح کرد: در نمایش «اگرسور» که معنی لغوی آن مهاجم است، سعی کرده ام جهانی مابین خیر و شر را با قالب ارسطویی خلق کنم. در این نمایش از بعد محتوایی به یک اتفاق تاریخی مهم یعنی پیروزی فرماندهان مسلمان در تقابل با صهیونیست ها و پس از آن به اهمیت تونل های زیرزمینی نوار غزه که جامعه غیرنظامی ساکن در این موقعیت جغرافیایی در صورت محاصره شهر امکان گریز داشته باشند، اشاره کرده ام. در نهایت می توانم بارزترین ویژگی محتوایی این نمایش را تاکید بر اتفاقات صریح تاریخی، بیان کنم.
کارگردان «اگرسور» در پایان تأکید کرد: تنها نکته ای که به نظر من می تواند در ادوار بعدی جشنواره مورد توجه قرار گیرد، انتخاب هیئت داوران مجزا برای هر استان از بین پیشکسوتان همان استان است که مشکلات احتمالی در پروازهای داخلی و اتفاقات پیش بینی نشده که سبب بروز ناهماهنگی می شود، رخ ندهد. یا اینکه هیئت داوران اعزامی از تهران از یک روز پیش از بازبینی در شهر مقصد حضور داشته باشند تا با شادابی بیشتری آثار را به تماشا بنشینند. هر چند که هیئت داوران کارکشته و بسیار حرفه ای هستند اما گمان می کنم که خستگی باعث شود حتی یک اثر باکیفیت نیز، بار کیفی کمتری را به هیئت داوران منتقل کند.
نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال 1403 به دبیری محمد کاظم تبار توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران و شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری است.
{{name}}
{{content}}