اعلام آمادگی ایران برای میزبانی رویدادهای گردشگری تجاری بریکس

به گزارش ایرنا، مسعود احمدوند روز دوشنبه این سخنان را در آیین آغاز به کار کنگره بین المللی توسعه گردشگری تجاری جهانی که با حضور برخی فعالان صنعت گردشگری از 18 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد، بیان کرد. رایزن فرهنگی ایران در مسکو در سخنانی در این نشست یادآور شد: فرهنگ نقشی اساسی در تضمین جریان متقابل گردشگران تجاری بین ایران و کشورهای بریکس و جنوب جهانی دارد. وی خاطرنشان کرد: بر این باوریم که با سرمایه گذاری در راستای تقویت تبادلات فرهنگی، ایران می تواند جایگاه خود را به عنوان یک مقصد کلیدی برای گردشگران تجاری تثبیت کند و در عین حال روابط اقتصادی خود را با این کشورها گسترش دهد.

به گزارش ایرنا، مسعود احمدوند روز دوشنبه این سخنان را در آیین آغاز به کار کنگره بین المللی توسعه گردشگری تجاری جهانی که با حضور برخی فعالان صنعت گردشگری از 18 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد، بیان کرد.
رایزن فرهنگی ایران در مسکو در سخنانی در این نشست یادآور شد: فرهنگ نقشی اساسی در تضمین جریان متقابل گردشگران تجاری بین ایران و کشورهای بریکس و جنوب جهانی دارد.
وی خاطرنشان کرد: بر این باوریم که با سرمایه گذاری در راستای تقویت تبادلات فرهنگی، ایران می تواند جایگاه خود را به عنوان یک مقصد کلیدی برای گردشگران تجاری تثبیت کند و در عین حال روابط اقتصادی خود را با این کشورها گسترش دهد.

احمدوند یادآور شد: ایران به عنوان کشوری برخوردار از تمدن چند هزارساله و سنت های فرهنگی غنی، ظرفیت های بسیاری برای تبدیل شدن به یک مقصد برجسته در صنعت MICE (جلسات، مشوق ها، کنفرانس ها و نمایشگاه ها) دارد.
وی تاریخ و فرهنگ را به عنوان مزیت رقابتی ایران برشمرد و با اشاره به 27 اثر ثبت شده کشورمان در فهرست میراث جهانی یونسکو خاطرنشان کرد: مکان هایی مانند تخت جمشید، میدان نقش جهان و باغ های ایرانی فضای ایده آلی برای رویدادهای گردشگری تجاری فراهم می کنند.
رایزن فرهنگی ایران ضمن اشاره به ظرفیت های زیرساختی کشورمان برای میزبانی رویدادهای بین المللی، بهره گیری از ظرفیت اینفلوئنسرها برای تبلیغ ظرفیت های گردشگری را مؤثر خواند و گفت: ایران در سال های گذشته میزبان رویدادهای بین المللی متعددی مانند نمایشگاه های فرش، زعفران، صنایع پتروشیمی و گردشگری سلامت بوده است. این رویدادها نشان می دهند که کشور می تواند با استفاده از فرهنگ غنی خود، مخاطبان بین المللی را جذب کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه دیپلماسی فرهنگی میان کشورهای عضو گروه بریکس و دیگر کشورهای عضو جنوب جهانی از طریق مؤسسات آموزشی، همکاری های دانشگاهی و برنامه های تبادل دانشجو را زمینه ساز افزایش درک متقابل و خنثی کردن تبلیغات رسانه های غربی علیه کشورهای مستقل همچون ایران و روسیه دانست.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه های هنری مشترک یا رویدادهای علمی چندملیتی در چارچوب بریکس می تواند به تبادل ایده ها و فناوری ها کمک کند.
احمدوند افزود: کشورهای عضو بریکس با تأکید بر ویژگی های فرهنگی مشترک خود، می توانند برند مشترکی برای صنعت گردشگری تجاری ایجاد کنند. دستیابی به این برند، موقعیت این کشورها را به عنوان مقاصد برتر گردشگری تجاری تقویت خواهد کرد.

کنگره بین المللی گردشگری تجاری با محوریت کشورهای عضو گروه بریکس روز سه شنبه 27 آذرماه به کار خود پایان خواهد داد.
بنا بر اعلام برگزارکنندگان، بیش از 129 نماینده خارجی از 17 کشور از جمله کشورهای بریکس و بیش از 750 متخصص از مسکو و روسیه در این کنگره حضور یافته اند.

در این نشست نمایندگانی از بخش های مختلف گردشگری دولتی و خصوصی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، بلاروس، برزیل، چین، مصر، اتیوپی، هند، ایران، قزاقستان، عمان، قطر، روسیه، بحرین، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، امارات و ازبکستان حضور دارند.
این رویداد در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که بنا بر اعلام مقامات روس، این کشور قصد دارد تا سال 2030 بخش گردشگری خود را به بیش از دو برابر رشد ارتقا دهد.
پیش از این، نخستین مجمع گردشگری بریکس به عنوان یکی از رویدادهای دوره ریاست روسیه بر گروه بریکس در مسکو برگزار شد. در آن نشست که با حضور نمایندگان 9 کشور عضو این اتحاد همراه بود، نمایندگانی از ایران، روسیه، برزیل، هند، چین، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، مصر و اتیوپی حضور داشتند و طی آن نقشه راه گردشگری بریکس به تصویب رسید.

نظرات

captcha