اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
«ولی الله بیاتی» امروز (جمعه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه قیمتگذاری دستوری منافع تولیدکننده و مصرف کننده را نصیب دلالان کرده است، عنوان کرد: اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار موجب شده عده ای خودرو را از کارخانه خریداری کرده و با قیمت آزاد و سود بالا در بازار عرضه کنند و این مصرف کننده واقعی است که متضرر می شود.
«ولی الله بیاتی» امروز (جمعه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه قیمتگذاری دستوری منافع تولیدکننده و مصرف کننده را نصیب دلالان کرده است، عنوان کرد: اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار موجب شده عده ای خودرو را از کارخانه خریداری کرده و با قیمت آزاد و سود بالا در بازار عرضه کنند و این مصرف کننده واقعی است که متضرر می شود.
وی افزود: اگر امروز خودروهای داخلی کیفیت لازم را ندارند، به این دلیل است که قیمت گذاری دستوری خودرو و نبود رقابت در بازار امکان ارتقای کیفی محصولات را از خودروساز سلب کرده است.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با آزادسازی واردات خودرو و کاهش تعرفه واردات، دیگر نیازی به قیمت گذاری دستوری محصولات داخلی نخواهد بود و به جای اینکه گروهی خاص قیمت خودرو را تعیین کنند، عرضه و تقاضا در بازار تعیین کننده قیمت خودرو خواهد بود.
بیاتی همچنین بر ضرورت حفظ منافع سهامداران صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: خودروسازان از یک طرف به سبب افزایش قیمت مواد اولیه و حقوق و دستمزد کارگری، قطعات را با قیمت های بالا از قطعه سازان خریداری کرده و از طرف دیگر به واسطه فروش دستوری محصولات خود با زیان مواجه می شوند که این امر منافع سهامداران صنعت خودروسازی را نیز تحت تاثیر قرار داده است؛ در حالی که مردم به عنوان سهامداران حقیقی صنعت خودرو باید قیمت خودرو را تعیین کنند.
وی، کیفیت بخشی خودروهای داخلی را نیازمند ایجاد رقابت در بازار خودرو دانست و تاکید کرد: آزادسازی بازار خودرو، قیمت گذاری بر اساس قیمت تمام شده خودرو در کارخانه و همچنین واردات خودرو به صورت همزمان، می تواند به بهبود کیفیت خودروهای داخلی کمک کند.
{{name}}
{{content}}