معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

نقش «نماد» در کاهش آسیب های اجتماعی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت اجرای طرح «نماد» گفت: «ایجاد محیط یادگیری مثبت»، «افزایش تعلق خاطر دانش آموزان به مدرسه و محیط آموزشی» و همچنین «ایجاد ارتباط مؤثر بین دانش آموزان با معلمان، مدیران و مربیان» از مهم ترین اهداف این طرح است.

رضوان حکیم زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت «طرح نماد»، گفت: جلسات سامانۀ این طرح با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت هفتگی برگزار می شود و مقرر شد با همکاری معاونت آموزش ابتدایی و معاونت پرورشی وزارت، اهداف مشترک این طرح احصاء و برنامۀ لازم برای تحقق آنها طراحی و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه طرح نماد به صورت فراگیر در سراسر کشور برگزار خواهد شد، افزود: اجرای پایلوت این طرح در برخی از مناطق کشور آغاز شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توانمندسازی مدیران و معلمان را پیش شرط موفقیت طرح نماد دانست و ادامه داد: «ایجاد محیط یادگیری مثبت»، «افزایش تعلق خاطر دانش آموزان به مدرسه و محیط آموزشی» و همچنین «ایجاد ارتباط مؤثر بین دانش آموزان با معلمان، مدیران و مربیان» از مهمترین اهداف این طرح است.

حکیم زاده با تأکید بر اثر مطلوب ارتباط مؤثر در فرایند یادگیری دانش آموزان، اظهار کرد: ایجاد ارتباط مؤثر، گام اول برای تحقق تعامل سازنده و حس تعلق خاطر در دانش آموزان است که نقش بی بدیلی در کاهش آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دارد.

انتهای پیام

نظرات

captcha