معاون وزیر آموزش و پرورش:

رتبه معدل مدارس غیر دولتی دوره متوسطه دوم در خراسان رضوی رتبه خوبی نیست

ایسنا/خراسان رضوی معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: طی تحلیل داده ها و نتایح امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه مدارس غیر دولتی، در سال جاری خراسان رضوی رتبه 6 را با معدل 11.98 کسب کرده است و در کل عدد مناسبی نیست که بایستی مداخله آموزشی در این راستا رخ دهد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

احمد محمودزاده امروز، اول آذر در همایش موسسان مدارس و مراکز غیردولتی استان خراسان رضوی، اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهادی فرهنگی و اجتماعی، نقش بنیادی و گسترده ای در سرنوشت جامعه ایفا می کند. تمام افراد جامعه بخشی از مهم ترین سنین یادگیری خود را در مدرسه و در حضور معلمین می گذرانند که بر پیشرفت و تعالی کشور تاثیر فراوان خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: آینده جوامع را بایستی در آینه مدارس دید، زیرا که مدرسه تجلی توانمندی یک جامعه است و پایه های کشور بر مبنای آموزش صحیح بنیان گذاشته می شود. مدرسه خط مقدم استقرار انقلاب اسلامی است و مهم ترین سرمایه کشور در دوران مدرسه تربیت می شود.

محمودزاده یادآور شد: مهم ترین سرمایه کشور، نیروی انسانی است و این نیروی انسانی تداوم بخشی انقلاب اسلامی را رقم خواهد زد، در حقیقت معماری، طراحی، مهندسی و برنامه ریزی آینده کشور در درون مدرسه شکل می گیرد و نقش اصلی را در این طراحی، عوامل درون مدرسه از جمله معلمین و مدیران برعهده دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دانش آموزان و معلمین نقش اساسی را در فرآیند یاددهی و یادگیری بر عهده دارند که بخشی از این مسئولیت بزرگ را مدارس و مراکز غیردولتی برعهده دارند. در مدارس غیردولتی بخشی از آموزش ها به صورت طرح ملی و بخشی به صورت خارج از برنامه در حال اجراست. مدارس غیردولتی با نگاه ویژه ای به اقتصاد آموزش و پرورش، توسعه عدالت و کیفیت موثر است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نگاه حمایتی دولتمردان را نسبت به ریل گذاری های چند سال گذشته به موضوع مدارس و مراکز غیردولتی داریم. آیین نامه استقرار با بیشترین انعطاف در خصوص مدارس غیردولتی نوشته و تنظیم شده است. خط قرمز ما، تحصیل و حضور دانش آموزان در مکانی امن است که به هیچ وجه از وجود ایمنی در مدارس کوتاه نخواهیم آمد.

محمودزاده در رابطه با شهریه مدارس غیردولتی گفت:  سقف شهریه مدارس را براساس فاکتورهای مختلفی از جمله هزینه های جاری مدارس و تاب آوری مردم تنظیم کرده ایم. میزان شهریه را  از 38 درصد به 40 درصد افزایش و میزان شهریه فوق برنامه را حذف کردیم تا به موسسین کمکی کرده باشیم.

وی ادامه داد: طی تحلیل داده ها و نتایح امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه مدارس غیر دولتی، در سال جاری خراسان رضوی رتبه 6 را با معدل 11.98 کسب کرده است و در کل عدد مناسبی نیست که بایستی مداخله آموزشی در این راستا رخ دهد.  برخی از مدارس غیردولتی میانگین 4 را کسب کرده اند که بایستی مداخلات لازمه صورت گیرد.

انتهای پیام

نظرات

captcha