فیلم خلق شاهکار دیگری از ماشین سازی اراک

به گزارش ایرنا، تنها چند متر تا تکمیل عرشه 281 متری این پل باقی مانده است و با نصب آخرین قطعه، این پروژه عظیم به پایان خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، تنها چند متر تا تکمیل عرشه 281 متری این پل باقی مانده است و با نصب آخرین قطعه، این پروژه عظیم به پایان خواهد رسید.

پل گلورد، پس از پل «کارون 4»، به عنوان دومین پل بزرگ فلزی زیرقوسی کشور شناخته می شود و با طول 300 متر و عرض 12 متر، نه تنها به عنوان طویل ترین پل شمار کشور محسوب می شود، بلکه در زمره پنج پل طویل و مرتفع کشور نیز قرار دارد. این پل با هدف تسهیل دسترسی روستاهای بالادست سد گلورد طراحی شده و با بهره برداری از آن، آبگیری کامل این سد آغاز خواهد شد.

یکی از ویژگی های بارز این پروژه، انجام تمامی مراحل از طراحی تا ساخت و اجرا توسط متخصصان و مهندسان مجرب ماشین سازی اراک است. این امر نشان دهنده توانمندی و دانش فنی بالای این شرکت در عرصه ساخت و سازهای عمرانی و زیرساختی کشور است.

با تکمیل این پل، انتظار می رود که علاوه بر تسهیل دسترسی ساکنان روستاهای اطراف، زمینه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و گردشگری منطقه نیز فراهم شود. ماشین سازی اراک با این پروژه، بار دیگر توانایی های خود را در ساخت سازه های پیچیده و بزرگ به نمایش گذاشته و گامی دیگر در راستای توسعه زیرساخت های کشور برداشته است.

سد گلورد بزرگ از نوع سنگریزه ای با رویه بتنی در 42 کیلومتری جنوب شرق شهر نکا در استان مازندران و بر روی رودخانه نکارود قرار دارد. رودخانه نکارود از شاهکوه البرز در گرگان سرچشمه می گیرد و مساحت حوضه آبریز آن حدود 1922 کیلومتر مربع است.

ماشین سازی اراک به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده کردن نیازهای صنعتی کشور، سال 1346 در زمینی به مساحت 134 هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال 1350 به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره برداری رسید.

این واحد تولیدی، صنعتی در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه های فلزی، بویلرهای حرارتی، گلوله های سنگین فلزی، انواع پل، دکل ها و تولید شیرهای تخصصی فعالیت دارد.

نظرات

captcha