ایستگاه مترو ورزشگاه تختی 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش ایرنا از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، محمد یاشار لطفی روز دوشنبه افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی بخش توسعه شمال غربی خط هفت در حال انجام و پیگیری بوده و از طرفی عملیات ساختمانی ایستگاه ورزشگاه تختی از مرز 50 درصد پیشرفت فیزیکی فراتر رفته است.

به گزارش ایرنا از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، محمد یاشار لطفی روز دوشنبه افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی بخش توسعه شمال غربی خط هفت در حال انجام و پیگیری بوده و از طرفی عملیات ساختمانی ایستگاه ورزشگاه تختی از مرز 50 درصد پیشرفت فیزیکی فراتر رفته است.

به گفته او، پایانه انتهایی خط مذکور در همان اراضی پیرامونی ورزشگاه تختی در مرحله خاکبرداری و آماده سازی سایت است و 800 متر از تونل های دسترسی این پایانه نیز حفاری شده است.

وی در خصوص ویژگی های ایستگاه ورزشگاه تختی به عنوان آخرین و بیست و دومین ایستگاه خط هفت گفت: با توجه به همجواری با فضای ورزشی مجاور ایستگاه، سعی کردیم معماری و فضا آرایی متناسب با حال و هوای این محیط را در طراحی ایستگاه منظور کنیم.

لطفی ادامه داد: استفاده از رنگ های شاد و نورپردازی خاص در ترکیب با بتن اکسپوز، علاوه بر بهبود کیفیت فضای داخلی ایستگاه، باعث شادابی و نشاط مسافران ایستگاه ورزشگاه تختی می شود از طرفی با حذف کیوسک ورودی ایستگاه، شاخصه حفظ خط آسمان و دید بصری عابران به همراه کاهش اغتشاشات بصری را مد نظر داشتیم و به این لحاظ، ایستگاه ورزشگاه تختی که یک ایستگاه جزیره ای به حساب می آید، شکل و شمایل متفاوتی پیدا می کند.

مجری خط هفت مترو تهران اضافه کرد: تکمیل ایستگاه پایانی این خط همراه با افزایش 2 کیلومتری مسیر در دست بهره برداری این خط خواهد بود و همین مساله با در نظر گرفتن جزیره ای بودن ایستگاه مذکور، امکان کاهش سر فاصله حرکتی قطارها به کمتر از هشت دقیقه را فراهم می سازد.


به گزارش ایرنا، خط هفت مترو تهران عمیق ترین خط مترو تهران است از شهرک شهیدشجاعی (قصر فیروزه) در کنار ورزشگاه تختی تهران، در شرق تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی - غربی و تقاطع در ایستگاه مترو شهدای هفده شهریور با خط 6، در ایستگاه مترو میدان محمدیه با خط یک، در ایستگاه مترو مهدیه با خط سه، از ایستگاه مترو بریانک به سمت شمال متمایل می شود.

این خط در ایستگاه مترو شهید نواب صفوی با خط 2، در ایستگاه مترو توحید با خط چهار و در ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس با خط 6 تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می کند و پس از عبور از برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب شده و در نهایت به میدان کتاب در سعادت آباد می رسد.

متروی تهران اکنون دارای هفت خط و 150 ایستگاه است که روزانه بیش از یک میلیون نفر با استفاده از این خطوط مترو جابجا می شوند.

نظرات

captcha