اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
صاحب تفسیر مشکاة گفت: تعلیم الهی بر دوگونه مستقیم و غیرمستقیم است که در دسته دوم تعلیم و تربیت الهی با واسطه انجام می شود.
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدعلی انصاری، صاحب تفسیر مشکاة و مفسر قرآن، در نشست مجازی که امروز، 19آذرماه، با موضوع «تعلیم الهی» برگزار شد، گفت: تعلیم الهی بر دو گونه مستقیم و غیرمستقیم است. خداوند به پدر انسان ها شرافتی بخشیده که خود، معلم مستقیم و بی واسطه او باشد و در آیه 31 سوره «بقره» فرموده است: «وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ کُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَی الْمَلَائِکَةِ فَقَالَ أَنْبئُونِی بأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ کُنْتُمْ صَادقِینَ؛ و خدا همه اسماء را به آدم یاد داد، آن گاه حقایق آن اسماء را در نظر فرشتگان پدید آورد و فرمود: اسماء اینان را بیان کنید اگر شما در دعوی خود صادقید.»
وی ادامه داد: البته این شرافت انسانی، تنها مختص به آدم ابوالبشر(ع) نیست؛ بلکه بنا به کلام خدا، دیگر انسان ها نیز گاه از علم مستقیم او بهره می برند. راه رسیدن به چنین علمی نیز در کلامش تقوا معرفی شده است و خداوند در قسمتی از آیه 252 سوره «بقره» در این خصوص فرموده است: «اتقَّوا الله وَ یعَُلمِّکُمُ الله» بنابراین تقوا راه گشای عنایت خاص حق به بنده و آموزش مستقیم اوست و خداوند متعال علمش را در قلب هر که بخواهد، می افکند.
انصاری گفت: علم نوری است که خداوند آن را در قلب هر کسی که بخواهد قرار می دهد و این علم را در مدرسه و دانشگاه نمی توان آموخت. اما نوع دوم آموزش خداوند، آموزش باواسطه است. حضرت حق به پیامبرش آنچه را نمی دانسته می آموزد و آنگاه نبی مکرم اسلام(ص) آن آموخته ها را به مردم انتقال می داده است. بنابراین آموزشی که ایشان به مردم می دهد، آموزش باواسطه از سوی خداوند است.
این مفسر قرآن کریم بیان کرد: صحیح نیست که بپنداریم آموزه های وحیانی تنها برای سر و سامان دادن به زندگی اخروی نازل شده اند و توانایی بهسازی دنیای امروزمان را ندارند. زیرا وقتی به آموزه های این کتاب نورانی نظر می افکنیم، به این نتیجه می رسیم که انسان ها از رهگذر عمل کردن به راه کارهای شریعت اسلام می توانند علاوه بر رستگاری در آخرت، از طبیعت نیز بهره بهتری ببرند و دنیای نیکویی را از آن خود کنند. در نگاهی برتر، زندگی دنیا فرصتی است که با نیکو زیستن در آن می توان به زندگی سعادتمندانه در آخرت دست یافت. بنابراین قرآن کریم آمده است تا شیوه زندگی سعادتمندانه را در همین دنیا به ما تعلیم دهد و ما را از این مَمر به آن مَقر برساند.
انصاری اظهار کرد: تمامی انسان ها از ابتدای خلقت به شکل بالفعل به مقام والای انسانی و خلیفه الهی نمی رسند، بلکه در طی زمان و پس از تعلیم و تربیت صحیح، و با ایمان به خدا و رسولان الهی و سرسپردگی به تعالیم وحیانی و کرامت و عزت و شرف انسانی را در خود به فعلیت می رسانند.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}