تضاد میان آموزه های منزل و مدرسه باید کاهش یابد

معاون وزیر آموزش و پروش پیوستگی حلقه خانواده، مدرسه و جامعه را تداوم بخش فرایندهای تعلیم و تربیت دانست و گفت: آنچه در مدارس به مرحله اجرا می رسد باید در خانواده پیگیری شود تا تضادی میان آموزه های منزل و مدرسه به وجود نیاید.

خبرگزاری تسنیم از بجنورد، عبدالرضا فولادوند  امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش  خراسان شمالی  با تبیین مسائل محوری نظام تعلیم و تربیت، حفظ جایگاه معلمان و مراقبت از شأن والای این قشر و تغییر روند آموزش از حفظ محوری به مهارت آموزی را از مهمترین محورهای کاری آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش به عنوان اصل و اساس توسعه، در مقابل نوسانات ارزی و نفتی باید مقاوم سازی شده و با اتکا به منابع اختصاصی برنامه های خود را پیش ببرد.

وی پیوستگی حلقه خانواده، مدرسه و جامعه را تداوم بخش فرایندهای تعلیم و تربیت دانست و افزود: آنچه در مدارس به مرحله اجرایی می رسد باید در خانواده پیگیری شود تا تضادی میان آموزه های منزل و مدرسه بوجود نیاید.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم به روز رسانی فرایندی و امکانات جامعه تعلیم و تربیت برای رقابت با دنیا، خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها از نیروی انسانی تربیت شده در آموزش و پرورش به عنوان ارزشمندترین سرمایه های جامعه بهره مند می شوند و باید با نظام تعلیم و تربیت همسو و همراه باشند.

وی ایجاد نشاط اجتماعی در بین دانش آموزان را از ضروری ترین عناصر تعیین کننده در نتیجه بخشی فعالیتهای آموزشی و پرورشی عنوان کرد و گفت: بهداشت و درمان و آموزش دو اولویت مهم دولت چهاردهم هستند و این برای نخستین بار است که آموزش و پرورش به عنوان یکی از اولویت های اصلی دولت مورد توجه قرار می گیرد.

در این مراسم با تقدیر از خدمات ابوالقاسم اکبری، علی متقیان به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی معرفی شد.

انتهای پیام/311

نظرات

captcha