جانباختن 94درصد رانندگان قاچاق بر سوخت در تصادف این خودروها

رئیس پلیس راه جنوب استان کرمان، گفت: خودروها قاچاق بر تاثیرات آشکار و پنهانی بر تصادفات دارند و بیش از 94 درصد رانندگان قاچاق بر سوخت در تصادف این خودروها جان می بازند.

- اخبار استانها -

سرهنگ امیر معین الدینی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه استان کرمان به دلیل پهناور بودن از راه های مواصلاتی زیاد و گوناگون و چند برابری نسبت به دیگر استان ها برخوردار است و از این جهت رتبه بالای تصادفات را در کشور به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: آمار تصادفات در محورهای استان کرمان زیاد است اما نسبت به طول راه های استان از وضعیت نامناسبی برخوردار نیستیم.

وی با بیان اینکه حتی جانباختن یک نفر هم زیاد است و این میزان تصادفات و تلفات رانندگی، زیبنده استان کرمان نیست، ادامه داد: متاسفانه اکثر راه های جنوب استان کرمان دو طرفه هستند، بخشندگی لازم و کافی را ندارند و کمترین اشتباهی از سوی رانندگان به تصادف رخ به رخ منجر می شود.

رئیس پلیس راه جنوب استان کرمان، با اشاره به اینکه روند تصادفات در محورهای جنوب استان از ابتدای سال نگران کننده است و آمار بالای تصادفات را شاهد هستیم که توجه ویژه رانندگان به قوانین و مقررات را می طلبد، گفت: راه، وسیله نقلیه، انسان و شرایط محیطی هر کدام به سهم خود تأثیر زیادی را در بروز تصادفات دارند.

وی با بیان اینکه در 70 درصد تصادفات، عامل انسانی نقش دارد و باعث بروز تصادفات می شود و در حدود 20 درصد تصادفات، جاده ها عامل آن هستند و سهم دارند، عنوان کرد: عرض جاده ها در جنوب استان کرمان کم است، شانه راه به گونه ای است که در صورت خارج شدن راننده از جاده امکان بازگشت به مسیر وجود ندارد و از سوی دیگر با کوچکترین خطای انسانی و انحراف در شب ممکن است با خودروی روبه رو برخورد کند.

معین الدینی، با اشاره به اینکه راه های جنوب استان کرمان عمدتاً راه هایی هستند که در سال های گذشته و در مناطق کم برخوردار ساخته شده اند اما امروز کارکرد این راه ها تغییر کرده و بار زیادی به این راه ها تحمیل می شود، بیان کرد: در این شرایط می طلبد که رتبه این راه ها ارتقا یابد تا کمتر شاهد چنین حوادثی باشیم.

وی با اشاره به پر حادثه ترین محور ما در جنوب استان کرمان، گفت: محور راین ورودی به سمت ساردوئیه و جیرفت، جاده کهنوج به سمت منوجان و بندرعباس و محور رودبار به سمت ایرانشهر و استان سیستان و بلوچستان، درصد بالای تصادفات محورهای جنوب استان کرمان را به خود اختصاص داده اند.

رئیس پلیس راه جنوب استان کرمان، با بیان اینکه این محورها ورودی و خروجی استان کرمان با استان های همجوار بوده و از رتبه بالایی در میزان وقوع تصادفات برخوردار هستند، ادامه داد: تعداد بالای سفرها و ترددها در این محورها از جمله عوامل میزان بالای حوادث در این جاده ها است.

وی با اشاره به اینکه تقریباً 4 برابر شاخص کشوری پراکندگی و نزدیکی روستاها به محورها را در جنوب استان کرمان داریم، افزود: وضعیت راه های جنوب و شمال استان کرمان با هم تفاوت زیادی دارد؛ در جنوب استان، شهرها، روستاها و زمین های کشاورزی به جاده ها بسیار نزدیک بوده و تردد کاربران در این محورها زیاد است.

معین الدینی، با بیان اینکه خواسته به حق رانندگان در است که از محورهای ایمن و خوب و خودروهای ایمنی برخوردار باشند که با کوچکترین خطای انسانی جان خود را از دست ندهند، گفت: طی 5 سال گذشته تمام نقاط حادثه خیز محورهای جنوب استان کرمان احصا شده و حادثه خیز بودن تمام این نقاط یا رفع و یا آشکارسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه معضل خودروهای قاچاق بر، استان های زیادی را شامل می شود و ما در محورهای استان کرمان با معضل قاچاق سوخت مواجه هستیم، افزود: همکاران ما با شدت با این موضوع برخورد می کنند و از رتبه های برتر کشور در برخورد با این معضل هستیم.

رئیس پلیس راه جنوب استان کرمان، با بیان اینکه تردد این خودروها در سطح محورهای استان کرمان تاثیرات آشکار و پنهانی بر تصادفات دارد، گفت: لاستیک و ترمزی که روی این وسایل نقلیه سواری تعبیه شده برای جابه جایی مایعات مناسب نیست و در پیچ ها و در سرعت بالا و زمانی که نیاز است که رانندگان این خودروها عکس العمل مناسبی نشان دهند، توانایی خود را از دست داده و واژگون می شوند و متاسفانه در بیش از 94 درصد موارد راننده این خودروها فوت می کند.

انتهای پیام/511/

نظرات

captcha