اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
شهردار قم با اشاره به هدف گذاری برای تکمیل 500 دستگاه اتوبوس در شهر قم گفت: حمل ونقل ریلی یکی از زیرساخت های اساسی شهر است و تنها مشکل در این بخش تأمین واگن ها است که در حال پیگیری با وزارت کشور است.
وی افزود: گفته می شود که شاید 20 درصد انرژی کشورها در داخل شهرها و بین جاده ای در حمل ونقل صرف می شود پس مسئله حمل و نقل موضوعی بسیار محوری و مهم در محیط زیست و اقتصاد شهری است.
شهردار قم اضافه کرد: افزایش جمعیت شهرهای کشور و افزایش ضریب مالکیت خودرو موجب شده تا ضرورت ایجاد راه های ارتباطی روان و سریع جدی تر شود اما در این میان حمل و نقل عمومی می تواند موجب ارتقای سطح عدالت اجتماعی، کاهش آلودگی هوا و کاهش آلاینده های زیست محیطی شود.
سقائیان نژاد با اشاره به اهمیت مسئله حمل و نقل و ترافیک در شهر قم گفت: شهر قم شهری زائرپذیر است و یکی از زیربناهای گردشگری مسئله حمل و نقل است.
وی ادامه داد: سیستم حمل ونقل عمومی یکی از شاخص های مهم نشان دهنده توسعه یافتگی شهرها است.
شهردار قم تصریح کرد: مسئله حمل ونقل مشکلاتی دارد که یکی از مهم ترین آن ها این است که یکپارچگی در تصمیم گیری و برنامه ریزی است که در حال حاضر در شهرها این مسئله دیده نمی شود.
سقائیان نژاد با اشاره به نقش آمایش سرزمین در حوزه حمل و نقل گفت: ابتدا باید مشخص شود برای جمعیت یک شهر مانند قم چند خودروی شخصی نیاز است و چه میزان معابر و سیستم حمل ونقل عمومی باید برای این جمعیت تدارک دیده شود.
وی اضافه کرد: این موضوع امروز در کشور رعایت نمی شود و کارخانه های خودروسازی تولید هرچه بیشتر را هدف خود قرار داده اند و امروز ضریب مالکیت خودرو با زیرساخت های شهرها سازگاری ندارد و هر چه ما در شهرداری معبر، روگذر و زیرگذر بسازیم با این حجم مالکیت خودرو باز هم مشکلاتی وجود خواهد داشت.
شهردار قم با اشاره به اینکه شعار حمل ونقل پیاده محور امروز در کشور زیاد تکرار می شود گفت: از نظر ما هم پیاده محوری در شهر ایده آل است، اما چگونه وقتی این میزان خودرو در کشور تولید می شود، می توان به پیاده محوری در شهرها رسید؟
سقائیان نژاد اضافه کرد: کلان شهرها امروز به یک پارکینگ بزرگ تبدیل شده اند و ساعت ها وقت در ترافیک صرف می شود که موجب اتلاف انرژی و کاهش تاب آوری روانی مردم می شود.
وی گفت: از سمت دیگر طرح های جامع و تفصیلی شهرها در جای دیگر تصویب می شود و در آن طرح های عرض معابر شهری و زیرگذرها و روگذرها تعیین می شود.
شهردار قم افزود: مسئله اعمال قانون در حوزه ترافیک هم در ارگان دیگری رقم می خورد اما در نهایت تمام معضلات حوزه حمل ونقل و ترافیک را به عملکرد شهرداری ها نسبت می دهند.
سقائیان نژاد معضل اصلی حوزه حمل ونقل را نبود یکپارچگی دانست و گفت: پنج مؤلفه مهم در این حوزه از جمله آمایش سرزمین، برنامه ریزی شهری و طرح تفصیلی، آموزش و فرهنگ سازی، برنامه های فنی ترافیک و اعمال قوانین و مقررات است.
وی با تأکید بر سهم کم شهرداری ها در حوزه حمل ونقل تصریح کرد: شهرداری قم در سال های اخیر با اجرای 35 تقاطع غیر همسطح در پنج محور اصلی از جمله محورهای جمهوری، فردوسی، عمار یاسر، کریمی و سردار شهید سلیمانی گام های مهمی در بهبود زیرساخت ها برداشته است.
شهردار قم با اشاره به دستاوردهای حوزه حمل ونقل عمومی گفت: عمر ناوگان اتوبوسرانی قم با تلاش های انجام شده به زیر 4 سال رسیده است و هوشمندسازی ناوگان با تجهیز به سیستم AVL و دستگاه های کارت خوان، خدمات رسانی به شهروندان را بهبود داده است.
سقائیان نژاد ادامه داد: خرید اتوبوس های برقی و دیزلی در شهر قم با قوت ادامه دارد و 20 دستگاه اتوبوس برقی که با مطالعات کامل و استانداردهای بین المللی تهیه شده اند، به زودی وارد ناوگان می شود و گام مهمی در بهبود محیط زیست و هوای پاک برداشته خواهد شد.
وی با اشاره به هزینه های این اقدامات گفت: بیش از 600 میلیارد تومان اعتبار در حوزه تهیه ناوگان حمل ونقل عمومی در سال جاری هزینه خواهد شد که بیش از میزان بودجه پیش بینی شده است.
شهردار قم با اشاره به هدف گذاری برای تکمیل 500 دستگاه اتوبوس در شهر قم اضافه کرد: حمل ونقل ریلی یکی از زیرساخت های اساسی شهر است و تنها مشکل در این بخش تأمین واگن ها است که در حال پیگیری با وزارت کشور است.
سقائیان نژاد با تاکید بر لزوم هوشمندسازی، ارتقای آموزش رانندگان، توسعه پل های عابر پیاده مکانیزه و حفظ انسجام و هماهنگی در مدیریت شهری گفت: با برنامه ریزی دقیق و همکاری دستگاه ها می توانیم مشکلات ترافیکی را به حداقل برسانیم.
انتهای پیام/.
{{name}}
{{content}}