جزئیات هجدمین جشنواره آموزشی شهید مطهری اعلام شد

جشنواره آموزشی شهید مطهری به منظور تجلیل و تکریم اساتید عرصه آموزش پزشکی و برای شناسایی و معرفی فرآیندهای آموزشی مطلوب کشوری، دانشگاهی و همچنین نوآوری، ابداع و معرفی فرآیندهای جدید برگزار می­ شود.

به گزارش ایسنا؛ جشنواره آموزشی شهید مطهری به منظور تجلیل و تکریم اساتید عرصه آموزش پزشکی و برای شناسایی و معرفی فرآیندهای آموزشی مطلوب کشوری، دانشگاهی و همچنین نوآوری، ابداع و معرفی فرآیندهای جدید در حیطه ­های روش­­ ها و تکنیک های آموزشی، سنجش، ارزشیابی و اثربخشی آموزشی، مرجعیت، رهبری و مدیریت آموزشی، مشاوره و راهنمایی، فعالیت­ های فرهنگی و امور تربیتی و اجتماعی، قوانین، مقررات و ساختارهای آموزشی، محصولات آموزشی به منظور ارتقاء آموزش پزشکی برگزار می­ گردد.

*نحوه ارسال فرآیندها:

برای ارسال فرآیندهای آموزشی می­ توانید فرم ارسال خلاصه فرآیند را از سایت دریافت و پس از تکمیل به همراه مستندات حداکثر تا تاریخ 25 آذرماه 1403 به آدرس پست الکترونیکی [email protected] ارسال فرمایید. در ضمن نسخه فیزیکی مستندات را به دبیرخانه جشنواره به نشانی بلوار کشاورز، خ نادری، خ حجت دوست، پلاک 57، مدیریت مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه طبقه سوم ارسال نمایید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می­ توانید با  شماره تلفن 88955846 داخلی 303 تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر است در جشنواره هجدهم صرفا فرآیندهایی وارد مرحله رقابتی جشنواره می­ شوند که واجد هر شش معیار گلاسیک باشند (تبصره ماده 7 ارزیابی فرآیندها).

در جشنواره شهید مطهری، این حیطه مصادیق زیر را دربر می گیرد:

- نیازسنجی به گونه ای که به کارگیری نتایج آن در فرایند برنامه ریزی نشان داده شود.

- تدوین اهداف (از جمله توانمندی های دانش آموختگان ).

-انتخاب و سازماندهی محتوا

-اجرای برنامه

*ارزشیابی برنامه در جشنواره شهید مطهری، این حیطه موارد زیر را در برنمی گیرد:

- نوآوری در حیطه روش تدریس یا ارزشیابی برنامه درسی که به طور مستقل از برنامه درسی باشد . این موارد حسب مورد در حیطه های یاددهی و یادگیری یا ارزشیابی آموزشی قرار می گیرند.

مدیریت برنامه درسی. این مورد نیز در حیطه مدیریت و رهبری آموزشی قرار می گیرد.

*در جشنواره شهید مطهری، این حیطه موارد زیر را در بر نمیگیرد:

-چنانچه فرد ابزار یا محصول آموزشی را تهی ه کرده باشد و از آن در فرایند یاددهی و یادگیری استفاده کند، چون تمرکز بر ساخت ابزار است، در این حیطه قرار نمی گیرد. این موارد در حیطه محصولات آموزشی قرار می گیرند.

- مواردی که برنامه درسی تدو ین شده و بخشی از آن نیز به روش های تدریس، اختصاص دارد، چون تاکید اصلی بر تدوین برنامه است، در این حیطه قرار نمی گیرد. این موارد در حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی قرار می گیرند.

-مواردی که روش آموزش یا تدریس به کار رفته مبتنی بر استفاده از فضاهای مجازی است و قسمت عمده ارتباط در فضای مجاز ی شکل می گیرد در این حیطه قرار نمی گیرند. این موارد در حیطه یادگیری الکترونیکی قرار می گیرد.

-بازخورد چنانچه به عنوان یکی از گام های فرایند ارزشیابی باشد، در این حیطه قرار نمی گیرد. این موارد در حیطه ارزشیابی قرار می گیرد.

انتهای پیام

نظرات

captcha