مثلث گردشگری اصفهان، یزد و فارس با ابتکار محقق می شود

به گزارش ایرنا، محمد فرزاد میرزایی روز جمعه در نشست احیای مثلث گردشگری که با حضور استانداران یزد، فارس و اصفهان در استانداری اصفهان برگزار شد، افزود: مثلث طلایی گردشگری نیازمند اقدام و ابتکار است و باید بدانیم ائتلاف های استانی در این زمینه با چه هدفی شکل می گیرند.

به گزارش ایرنا، محمد فرزاد میرزایی روز جمعه در نشست احیای مثلث گردشگری که با حضور استانداران یزد، فارس و اصفهان در استانداری اصفهان برگزار شد، افزود: مثلث طلایی گردشگری نیازمند اقدام و ابتکار است و باید بدانیم ائتلاف های استانی در این زمینه با چه هدفی شکل می گیرند.

وی اظهار کرد: چنانچه این الگو موفق باشد قابلیت تسری به دیگر بخش های کشور را دارد و نگاه سایر استان ها به خروجی این هم افزایی خواهد بود.

میرزایی اضافه کرد: مسوولان استان های اصفهان، یزد و فارس باید در برنامه ای اقدام محور و زمانبندی شده اهداف خود را پیش ببرند و نتیجه آن برای کشور افتخارآمیز خواهد بود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: حوزه های سرمایه گذاری، بازاریابی و تصویرسازی برای تحقق چشم انداز این مثلث در اولویت قرار گیرد.

میرزایی بر ضرورت تقویت هماهنگی بین استانی تاکید کرد و افزود: با تخصیص اعتبارات به حوزه گردشگری می توان فعالان بخش خصوصی را برای تحقق این هدف جذب کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی کشورها از جمله اندونزی متقاضی راه اندازی خطوط هوایی به مقصد کانون های گردشگری کشورمان از جمله اصفهان هستند که لازم است این موضوع پیگیری و محقق شود.

استان های اصفهان، یزد و فارس، قلب تپنده اقتصاد فرهنگ

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارتخانه میراث فرهنگی نیز در این نشست گفت: استان های اصفهان، فارس و یزد، قلب تپنده اقتصاد فرهنگ ایران هستند که این ویژگی باید به نقاط دیگر کشور نیز تسری یابد.

مریم جلالی افزود: برای همگرایی در دنیای جدید نمی توان پاسخ های قدیمی پیدا کرد زیرا امروز با دنیای روایت ها مواجه هستیم و ارایه تصویر درست از این سه استان نیازمند توجه به این مقوله است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گفت: می توان برای نوروز امسال با توجه به قرار گرفتن در ماه رمضان برای این سه استان در حوزه گردشگری روایت سازی کرد.

جلالی افزود: برای رسیدن به اهداف این حوزه لازم است از هم افزایی عبور کنیم و به همجوشی برسیم تا اقدام های موثرتری رقم بخورد.

وی با بیان اینکه این سه استان با برندسازی می توانند در اوراسیا نقش آفرینی کنند، افزود: با تجاری سازی محصولات صنایع دستی این استان ها می توان درآمد چشمگیری کسب کرد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که حدود یکهزار و 900 مورد آن به ثبت ملی و 15 اثر به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

نظرات

captcha