اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
حجت الاسلام والمسلمین یاسر ماهری با تأکید بر اینکه کلید همراهی با ولایت ترک راحت طلبی است، گفت: بنا به فرموده حضرت زهرا(س) مردم مدینه به مانع بزرگ راحت طلبی مبتلا شدند و نعمت ولایت را از دست دادند.
به گزارش ایکنا از چهارمحال وبختیاری، حجت الاسلام والمسلمین یاسر ماهری، مدرس حوزه و دانشگاه شامگاه 27 آبان ماه در ویژه برنامه دهه اول فاطمیه در هیئت دانش آموزی انصارالمهدی(عج) که با حضور پرشور نوجوانان در مهدیه مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و با اشاره به اینکه برخی قوانین حاکم بر زندگی ما در هر برهه از زمان لازم الاجرا هستند و با تغییر شرایط تغییر پیدا نمی کنند، اظهار کرد: برای نمونه هیچ فردی نمی تواند ادعا کند چون من در آزمون دکتری پذیرفته شدم یا به مال و ثروت رسیدم، از اکسیژن بی نیاز هستم. قانون دستیابی به سعادت نیز از این سنخ قوانین بوده و برای همه برهه ها و همه اقشار انسان ها موضوعیت دارد و باید رعایت شود.
وی با ذکر اینکه برای رسیدن به سعادت بیش از توجه به عوامل باید به موانع دقت کنیم، ادامه داد: گاهی یک مانع تمام دارایی انسان را از بین می برد؛ مانع سعادت گناه و عامل سعادت، ثواب است و گناه نکردن مهم تر و کاراتر از ثواب کردن برای دستیابی به سعادت است.
ماهری با اشاره به اینکه «راحت طلبی» یکی از موانع دستیابی به سعادت است آن را مهم ترین علت عدم همراهی انصار با امیرالمؤمنین(ع) دانست و بیان کرد: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه خطاب به انصار فرمودند: «أَلا وَ قَدْ أَری أَنْ قَدْ أَخْلَدْتُمْ إِلَی الْخَفْضِ» یعنی همانا می بینم که شما در راحت طلبی و خوشگذرانی فرو رفته اید. بنابراین ایشان قائلند مردم مدینه به مانع بزرگ راحت طلبی مبتلا شدند و نعمت ولایت را از دست دادند. امروز نیز انسان ها هنوز گرفتار این مانع هستند زیرا هنوز به نعمت ولایت امام معصوم(ع) نرسیده اند و حضرت مهدی(عج) هنوز در پس پرده غیبت قرار دارند.
وی تأکید کرد: قرآن در آیه «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ» انسان ها را به مقاومت و پایداری همه اعضای جامعه دعوت می کند و جامعه ای که مقاومت بورزد و راحت طلب نباشد سعادت را تجربه خواهد کرد. بنابراین نه فقط تک تک افراد بلکه یک جامعه باید به دور از راحت طلبی زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم سازد.
ماهری با تأکید بر اینکه بر طبق کلام حضرت زهرا(س) نتیجه می گیریم که ولایت علی(ع) با راحت طلبی تناقض دارد، توضیح داد: امیرالمؤمنین(ع) در حکمت 112 نهج البلاغه فرمودند: «مَن أحَبَّنا أهلَ البَیتِ فَلیَستَعِدَّ لِلفَقرِ جِلبابًا» یعنی کسی ما اهل بیت(ع) را دوست دارد باید خودش را برای فقر و بلا و گرفتاری آماده سازد. حضرت در حدیث دیگری فرمودند: «إنّ أمرَنا صَعبٌ مُستَصعَبٌ، لا یَحمِلُهُ إلاّ عَبدٌ مؤمنٌ امتَحَنَ اللّه ُ قَلبَهُ للإیمانِ» یعنی همانا قضیّه ما دشوار و سنگین است و جز بنده مؤمنی که خداوند دلش را برای ایمان آزموده باشد، کسی آن را بر نمی تابد. در همین راستا حافظ سروده است: ناز پرورد تنعم نبرد راه به دوست، عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد.
این استاد حوزه علمیه قم در همین خصوص به آیه ای از قرآن اشاره کرد و افزود: آیه دوم از سوره مبارکه عنکبوت «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ» تأکید دارد که صرفاً ادعای ایمان کافی نیست بلکه در مسیر ایمان و بندگی دچار فتنه ها و امتحانات می شوند. کسی که مؤمن به خدا و محب اهل بیت(ع) است باید برای هرگونه بلا و گرفتاری آماده باشد.
ماهری بیان کرد: حضرت زهرا(س) 2 بار در مدینه بازخواست ویژه از انصار داشتند و حساب ویژه روی آنها باز کردند بنابراین در فراز پایانی خطبه فدکیه در مسجد مدینه خطاب به انصار فرمودند: «چرا چرتتان برده و از ظلمی که به من وارد شده است، چشم برهم گذاشته اید؟ آنانی که بعد از پیامبر(ص) قدرت را به قبضه خویش درآوردند، هر کاری بخواهند می کنند و شما هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهید، گویا خودتان را به خواب زده اید.» پیداست که حضرت از دیگران توقعی نداشتند اما از انصار این توقع را داشتند که ساکت نمانند.
وی ادامه داد: یک بار دیگر هم حضرت زهرا(س) یقه انصار را گرفت و زمانی که زنان انصار به عیادت ایشان رفتند و وقتی حال ایشان را پرسیدند خطاب به آنها فرمودند: «من از دنیای شما سیر شده ام از مردان شما کراهت دارم و به دورشان افکنده ام، پس از آنکه آزمایششان کردم» و پس از این خطابه سیاسی و تبیین و روشنگری و یادآوری مسئله غدیر، حجت را بار دیگر تمام کردند.
ماهری با یادآوری اینکه انصار با راحت طلبی نمی خواستند هیچ هزینه ای برای ولایت بدهند، افزود: انسانی که راحت طلبی را از خودش دور نکند نه در زندگی دنیوی و نه در حیات اخروی روی سعادت را نخواهد دید؛ انسان راحت طلب نه از سلامت جسمانی و نه سلامت روحی برخوردار نخواهد شد.
وی تصریح کرد: راز مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) در مدینه در حالی که زهرا(س) تنها یادگار پیامبر اسلام(ص) بودند و جایگاه و موقعیت والایی داشتند و علی(ع) که صاحب ذوالفقار و فاتح خیبر بودند خانه نشین شدند، این است که حجت را بر تاریخ تمام کردند.
این کارشناس مسائل دینی با تأکید بر اینکه ساختار ولایت با راحت طلبی سازگار نیست، گفت: کار ولی جامعه راهنمایی و اتمام حجت است و قرار نیست ولی جامعه به جای مردم کار کند، حافظ گفته است: حافظ وظیفه تو پند گفتن است و بس، دربند آن مباش که نشنید یا شنید.
ماهری با اشاره به اینکه امروز ما در جنگ مستقیم با یهودیانی هستیم که 14 قرن پشت پرده با اسلام جنگیدند، گفت: یهودیان هیچ گاه زهره مقابله مستقیم را نداشت امروز اما رژیم صهیونیستی در یک وضعیت بود و نبود قرار دارد و تا چند سال آینده یا ما هستیم یا این رژیم منحوس. اگر ما کم بگذاریم، محو می شویم و به تعبیر قرآن سنت الهی این است که سرنوشت هیچ قومی تغییر نخواهد کرد مگر آنکه خودشان برای این تغییر کاری کنند.
وی با تأکید بر اینکه کلید همراهی با ولایت ترک راحت طلبی است، اظهار کرد: رزمنده حزب الله هر روز ورزش می کند با این نیت که خودش را برای سربازی امام زمان(عج) آماده نگه دارد؛ راحت طلبی خاصه از سوی مسئولان معضل بزرگی است که نارضایتی عمومی را به دنبال دارد.
ماهری با طرح این پرسش که آفت راحت طلبی را چگونه باید از خود دور کنیم، توضیح داد: دشمن خبیث و صهیونیسم جهانی برای آنکه بر جوامع تسلط پیدا کند، آفت راحت طلبی را اشاعه می دهد و آن را به یک ارزش تبدیل می کند و امروز آفت های راحت طلبی جوانان ما را دچار مشکل کرده است.
وی در پایان با تأکید بر اینکه دین و دینداری با راحت طلبی در تناقض است، افزود: انسان دیندار به تدریج می تواند این آفت را از خود دور کند چرا که یکی از مهم ترین فلسفه های دستورات دین، تربیت انسان و زدودن آفات شخصیتی انسان و عامل مبارزه با راحت طلبی، سختی دادن به خود است.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}