آغاز حراج جدید سکه از ساعت 12 امروز

بیست وهفتمین حراج سکه طلای مرکز مبادله ارز و طلای ایران امروز دوشنبه 7 آبان ماه 1403 و از طریق سامانه معاملات این مرکز (market.ice.ir) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، با اعلام بانک مرکزی از هفته جاری، معاملات حراج ‎سکه در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه انجام می شود، عرضه سکه در این دوره انبوه خواهد بود. همچنین بانک مرکزی از عرضه یک میلیون سکه از طریق مرکز مبادله خبر داده است؛ بناست به زودی سکه های با تاریخ 1403 نیز از طریق مرکز مبادله عرضه شود.

بر همین اساس، ساعت 12 امروز نیز حراج سکه در مرکز مبادله از طریق سامانه معاملات این مرکز (market.ice.ir) برگزار می شود و خریداران سکه های حراجی از ساعت 12 تا ساعت 14 فرصت ثبت سفارش دارند.

این گزارش حاکی است؛ از 13 اسفند ماه 1402 تاکنون، 26 حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که طی این حراج ها، در مجموع 397 هزار و 921 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص 211 هزار و 788 قطعه، نیم سکه 75 هزار و 653 قطعه و تمام سکه 110 هزار و 480 قطعه است.

کلیه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی بالای 18 سال تمام شمسی می توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعاً 5 قطعه سکه است. به نحوی که می توان 5 قطعه ربع سکه یا 5 قطعه نیم سکه یا 5 قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از 5 قطعه باشد.

متقاضیان توجه داشته باشند که در هر سفارش خود از انواع سکه، صرفاً می توانند یک سفارش فعال داشته باشند؛ به این معنی که متقاضیان برای ثبت سفارش خرید هر نوع قطعه سکه، فقط یک بار می توانند تعیین قیمت و تعیین تعداد سکه را انجام دهد.

خاطرنشان می شود، شرکت در حراج های گذشته منعی برای حضور در حراج بیست و هفتم ندارد و اشخاصی که در این حراج شرکت می کنند، می توانند در حراج های بعدی نیز حضور یابند.

نظرات

captcha