بخشدار شبانکاره:

آموزش پدافند غیرعامل در مدارس و محلات شبانکاره گسترش یابد

بوشهر- بخشدار شبانکاره گفت: آموزش یکی از اصول بسیار مهم در پدافند غیرعامل است که باید در سطح مدارس، محله ها و خانواده ها به صورت جدی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم حسینی صبح دوشنبه در آئین زنگ پدافند غیرعامل در دبیرستان نمونه دخترانه شهدا شهر شبانکاره، اظهار کرد: پدافند غیرعامل روشی منحصر به فرد در زمره بهترین روش های دفاعی است که کاهش آسیب پذیری زیرساخت های ملی و مراکز حیاتی، حساس و مهم را تأمین می کند و تداوم فعالیت های ضروری و در نهایت پایداری ملی را به دنبال دارد.

وی گفت: پدافند غیرعامل نه تنها ابزاری برای مقابله با تهدیدات خارجی است، بلکه به عنوان یک رویکرد کلان در راستای حفاظت از زیرساخت ها و منابع ملی به شمار می آید.

بخشدار شبانکاره به لزوم اجرای پدافند غیرعامل در مدارس تاکید کرد و گفت: آموزش یکی از اصول بسیار مهم در پدافند غیرعامل است، لذا باید این امر در سطح مدارس، محله ها و خانواده ها به صورت جدی دنبال شود.

وی ادامه داد: باید دقت شود که آموزش های لازم به همه افراد داده شود.

حسینی تاکید کرد: توجه به پدافند غیر عامل ما را از خطرات احتمالی در آینده مصون می دارد و این مقوله از مهمترین موضوعات مورد توجه ما باید قرار بگیرد.

بخشدار شبانکاره به موفقیت دانش آموزان شبانکاره ای در قبولی کنکور در رشته های پرطرفدار که رقابت بسیار زیادی وجود دارد اشاره کرد و افزود: نتایج امسال در خصوص قبول شدگان کنکور دانشگاه های دولتی در بخش شبانکاره باعث خوشحالی و بسیار امیدوارکننده است.

وی تصریح کرد: این موفقیت ها حاصل تلاش و استعداد دانش آموزان بخش شبانکاره در کنار تلاش تأثیر گذار معلمان، مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش در راستای ارتقای آموزش در سطح مدارس منطقه است و این روند رشد در سال های بعد افزایش و ادامه دار خواهد بود.

حسینی به تحولات منطقه اشاره کرد و افزود: حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی توانست با دفاع از اسلام و مسلمین و مبارزه با دو قطب قدرت بعد از جنگ جهانی دوم، قطب جدیدی از قدرت در جهان معاصر ایجاد کند، البته شکل گیری قطب قدرت اسلامی هرگز به منزله برتری طلبی یا سلطه گری نبود، بلکه حضرت امام (ره) با الهام از سیره انبیا، رسالت خود را در راه رهانیدن جهان بشریت از ظلمت، سیاهی و تباهی به سوی نور و عزت دنبال می کردند و امروز شاهد هستیم که قطب قدرت اسلام به رهبری جمهوری اسلامی ایران چنان قدرتمند شده و روز به روز در حال گسترش است و استکبار جهانی را به وحشت انداخته است.

حسینی تصریح کرد: در ابتدای دهه شصت در ایران چندین شهید برجسته و ممتاز ترور شدند که هر کدام از ستون های انقلاب به شمار می آمدند ولی انقلاب متوقف نشد، بلکه سرعت گرفت و نهال انقلاب بواسطه همین خون ها به درخت تنومندی تبدیل شده است.

وی گفت: با این سابقه انقلاب اسلامی، استکبار جهانی باید بداند که با به شهادت رساندن فرماندهان و افراد برجسته در جبهه مقامت همچون شهید سید حسن نصرالله، شهید هنیه و شهید یحیی سنوار نمی تواند جبهه مقاومت را متوقف کند؛ راهی که در آن هزاران نفر وجود دارند که جای فرماندهان شهید شده را پرکرده و ادامه دهند؛ و مطمئناً جبهه مقاومت به درختی تنومند در آینده نزدیک تبدیل خواهد شد تا جایی که همه جبهه استکبار در برابر عظمت آن سر تعظیم و تسلیم فرود خواهند آورد و رژیم کودک کش صهیونیستی نابود و پیروزی نهایی با جبهه حق است.

نظرات

captcha