داشتن امنیت در گرو استقامت و مقاومت است

حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک با بیان اینکه صلح پایدار از میدان مبارزه می گذرد، گفت: اگر امنیت و آرامش می خواهیم باید در مقابل دشمنان استقامت کنیم.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر ایران، امروز، ششم آبان ماه در تجمع پایانی مراسم تشییع پیکر شهیده معصومه کرباسی و شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد صباحی، امام جمعه فقید کازرون که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با بیان اینکه زندگی این شهیدان و این افراد حق طلب همانند روزمرگی های بقیه مردم نیست، گفت: ما برای اینکه به عزت برسیم باید فداکاری کنیم. اگر امنیت و رشد و رفاه می خواهیم راه آن استقامت و مقاوم بودن است.

وی با بیان اینکه صلح پایدار از میدان مبارزه می گذرد، ادامه داد: اگر استقامت نکنیم یا باید همانند آمریکا و رژیم صهیونیستی درنده شویم یا باید زیردست استکبار جهانی باشیم.

سرلک ضمن تکریم یاد نخستین شهیده ایرانی راه قدس تصریح کرد: شهیده کرباسی با جنس و سبک زندگی خود، نوع مادری، نوع همسری و نوع زیست علمی و هجرت خود به لبنان نشان داد که انسان چقدر می تواند ارتقا پیدا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر ایران ادامه داد: جریانی وجود دارد که سرسلسه آن انبیا و اولیای خداوند هستند و این جریان دعوت و ایمان به خداست ، برخی به این دعوت لبیک گفته و به سوی حقیقت هجرت کردند. وقتی به برخی از انسان ها می گویند هجرت کنید، قیام و جهاد کنید سنگین می شوند، اما برخی مانند این شهیده سبک بال خرامیدند و رفتند.

وی با بیان اینکه تجملات و مادیات دنیا، شهیده معصومه کرباسی و همسر شهید ایشان را درگیر نکرد، گفت: شهیده کرباسی و شهید عواضه از نخبه های علمی بودند و می توانستند به هر کشوری برای تحصیل و کار بروند، اما راه حق را انتخاب کردند؛ این دو نخبه نورانی در سنگر حق ماندند.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر ایران با تأکید بر اینکه شهادت و رشادت از جاذبه های الهی است، اظهار کرد: کسانی که مقیاس های آن ها عادی و مادی است این جاذبه ها را نمی فهمند. این پدر و مادر شهید در دل خطر رفتند و اینک فرزند 17 ساله آن ها نیز راه آنان را ادامه می دهد.

سرلک در ادامه سخنان خود با اشاره به شهادت امام جمعه کازرون گفت: شهید حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه ای بود که مسئله او مسئله زندگی مردم، رشد جامعه و امنیت جهانی بود، به این امام جمعه ها افتخار می کنیم و به روح بلند آنان درود می فرستیم.

انتهای پیام

نظرات

captcha