در گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه انگلیس؛

حمایت ها از رژیم صهیونیستی متوقف شود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی وزیر امور خاجه انگلیس، خواستار توقف حمایت های تسلیحاتی و سیاسی از رژیم صهیونیستی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوید لامی وزیر امور خارجه انگلیس یکشنبه شب ششم آبان 1403 طی تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران، درخصوص آخرین تحولات منطقه گفت وگو کرد.

عراقچی ضمن تشریح مواضع کشورمان درخصوص اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی و دفاعی ایران، توقف حمایت های تسلیحاتی و سیاسی از رژیم صهیونیستی را خواستار شد و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در اعمال حق ذاتی و قانونی خود برای دفاع از تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی طبق اصول پذیرفته شده حقوق بین الملل ومنشور ملل متحد تردید نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه همچنین بر لزوم اقدام فوری جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی که در واقع در امتداد جنایات رژبم در غزه و لبنان است تاکید کرد و خواستار اتخاذ تدابیر عاجل برای پاسخگو کردن سرکردگان رژیم اسرائیل و پایان دادن به نسل کشی و کشتار در غزه و لبنان شد.

همچنین دیوید لامی وزیر خارجه انگلیس در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به شرایط پرالتهاب منطقه، بر لزوم خویشتنداری همه طرف ها به منظور به نتیجه رسیدن تلاش های جاری برای کاهش تنش و جلوگیری از گسترش جنگ و بی ثباتی در منطقه تاکید کرد.

نظرات

captcha