اشتباه محاسباتی اسرائیل برای جنگ مستقیم با حزب الله چه بود؟

کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه به حماقت نتانیاهو برای رویایی مستقیم جنگ با حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: آنها فکر کردند با شهادت رهبران حزب الله می توانند از دست راکت پرانی حزب الله در مناطق شمالی سرزمین های اشغالی راحت شوند ولی همه چیز برعکس شد .

- اخبار استانها -

محمدپارسا نجفی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: حزب الله در گذشته فقط مراکز نظامی همانند پایگاه های مرکز راداری رامون رو هدف قرار می داد ولی امروزه می تواند زیرساخت های رژیم صهیونیستی، مخازن سوخت، مراکز تولید انرژی و مراکز صنعتی، فرودگاه ها و بنادر این رژیم منحوس را هدف قرار بدهد.

وی ادامه داد: حمله به منطقه صنعتی در خلیج حیفا و حمله به فرودگاه ها و همینطور حمله به یکی از سکوهای تولید گاز از جمله حمله های اخیر حزب الله است که توانسته به خوبی رعب و وحشت را در سرزمین های اشغالی ایجاد کند.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: حزب الله دارای توانایی های قوی است که می تواند بازهم به رژیم صهیونیستی ضربات کوبنده تری وارد کند . هشداری که به صهیونیست ها داده این است که دیگر هیچ بخشی در مناطق اشغالی مصون از حملات حزب الله نخواهد بود.

رژیم صهیونیستی، "حزب الله" را مجبور کرد دست از خویشتن داری بردارد

وی در ادامه نکته مهمی را متذکر شد و اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک پادگان نظامی است و شهروند غیرنظامی در سرزمین های اشغالی وجود ندارد.

افراد موجود در سرزمین های اشغالی یا نظامی هستند و در صف مقدم حضور دارند و یا در پشت جبهه مشغول استراحت هستند و یا در پشتیبانی خط مقدم فعالیت می کنند. بنابراین کل رژیم صهیونیستی یک پادگان نظامی است. قبلا حزب الله فقط به کسانی که در خط مقدم بودند حمله می کرد ولی با توجه به جنایات عظیم رژیم صهیونیستی که اخیرا انجام داد، حزب الله تصمیم گرفت ضربات محکم تری به این رژیم منحوس وارد کند؛ به عبارتی دیگر رژیم صهیونیستی، حزب الله را مجبور کرد تا دست از خویشتنداری بردارد.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد خوب حزب الله لبنان گفت: حزب الله توانسته رعب و وحشت را در صهیونیست ها ایجاد کند و جمعیت و مردمان زیادی به ویژه در حیفا آواره شده اند. حیفا مرکز نخست اقتصادی و صنعتی رژیم صهیونیستی محسوب می شود و این روزها بسیاری از جمعیت این شهر تمایل خروج از اسرائیل دارند ولی دولت نتانیاهو مانع خروج صهیونیست ها شده و اعلام کرده است همه صهیونیست های زیر 50 سال حق خروج از سرزمین های اشغالی ندارند . البته بماند فرزند خود را از مدت های قبل به یکی از شهرهای آمریکا( فلوریدا) فرستاده است.

نجفی یادآور شد: حملاتی که حماس و حزب الله در تل آویو انجام دادند باعث اخلال در پروازهای رژیم صهیونیستی شده است. البته فرودگاه حیفا که کاملاً تعطیل شده است. وضعیت رژیم صهیونیستی این روزها تحت فشار و دگرگونی است و البته تلاش دارد با نمایش رسانه ها و شوهای تبلیغاتی اوضاع خود را عادی نشان دهد.

حماقت نتانیاهو 

وی در ادامه به حماقت محض نتانیاهو اشاره کرد و گفت: آنچه که سران رژیم صهیونیستی پس از پایان جنگ 33 روزه(سال 2006) تا یک سال قبل، خودداری کرده بودند درگیری مستقیم با حزب الله بود و دوست نداشتند با حزب الله مستقیم درگیر شوند ولی حماقت هایی که نتانیاهو در جنوب بیروت انجام داد حزب الله را مستقیم وارد درگیری با اسرائیل کرد و ورود حزب الله برایش گران تمام خواهد شد.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه در ادامه به سلاح های پیشرفته حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: سلاح هایی بسیار زیادی در اختیار حزب الله قرار دارد که می توان به موشک های رادار گریز، نقطه زن و سنگین که هرکدامشان می تواند تا جنوبی ترین نقاط سرزمین اشغالی هدایت شوند، اشاره کرد.

حزب الله لبنان همچنین دارای پهبادهای پیشرفته است که علاوه بر این حزب الله دارای سلاح های قوی تری است که اگر مجبور شود از آن ها هم استفاده خواهد کرد. این روزها حزب الله لبنان به شدت به رژیم صهیونیستی فشار وارد می کند و اسرائیل توان مقابله با آنان را ندارد.

اهدافی که حزب الله تمایل داشته به آن ها حمله کند به خوبی توانسته است به آن ها ضربه وارد کند. حمله به خانه نتانیاهو، حمله به پایگاه تیپ گولانی در جنوب حیفا، حمله به منطقه صنعتی حیفا و یا حمله به خود شهر تل آویو نشان داده سپرهای رژیم صهیونیستی توانایی مقابله با موشک ها و پهبادهای حزب الله لبنان را ندارند.

بازهم اشتباه محاسباتی رژیم صهیونیستی 

وی با تاکید بر اینکه اگر حزب الله لبنان اراده کند می تواند به هر ناحیه رژیم صهیونیستی حمله کند گفت: حزب الله دست قدرتمندی دارد و رژیم صهیونیستی سبب شد این خویشتن داری حزب الله تمام شود. همان اشتباه جنگ 33 روزه را کردند و با حزب الله به رویایی مستقیم وارد شدند.

حزب الله تمایل نداشت وارد جنگ همه جانبه با رژیم صهیونیستی شود و دوست نداشت خسارتی به مردم لبنان وارد شود ولی رژیم صهیونیستی، "حزب الله " را مجبور به این کار کرد و قطعاً برایش گران تمام خواهد شد. اشتباه محاسباتی آن ها این بود که فکر می کردند حزب الله توانایی مقابله با آنان را ندارد و بخاطر همین وارد جنگ مستقیم با حزب الله شدند.

وی به جنایات رژیم منحوس صهیونیستی علیه حزب الله اشاره کرد و گفت: انفجار پیجرها و به شهادت رساندن رهبران حزب الله، که توسط حماقت نتانیاهو صورت گرفت، سبب شد حزب الله وارد جنگ مستقیم شود. هدف آن ها این بود که حزب الله دست از راکت پرانی به مناطق شمالی سرزمین های اشغالی بردارد و برخی آوارگان رژیم صهیونیستی بتوانند در آن مناطق مستقر شوند. ولی اشتباه محاسباتی از سوی دشمن صورت گرفت و بالعکس حزب الله حملات شدید و سنگین خود را به تمام نقاط سرزمین های اشغالی آغاز کرده و باید متحمل این ضربه ها شود.

انتهای پیام/

نظرات

captcha