ایران برای اولین بار قهرمان مسابقات کشتی آزاد زیر 23 سال جهان شد

تیم ایران برای اولین بار عنوان قهرمانی رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال قهرمانی جهان روزهای 4 لغایت 6 آبان ماه در شهر تیرانا کشور آلبانی برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط مهدی یوسفی در وزن 79 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن 92 کیلوگرم، امیررضا معصومی در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا، مهدی حاجیلوئیان در وزن 97 کیلوگرم به مدال نقره، علی مؤمنی در وزن 57 کیلوگرم، ابراهیم خواری در وزن 61 کیلوگرم و عباس ابراهی مزاده در وزن 70 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

تیم ایران برای نخستین بار در تاریخ رقابت های زیر 23 سال جهان، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در رده بندی تیمی ایران با 158 امتیاز در جایگاه نخست ایستاد، ژاپن با 102 امتیاز دوم شد و آذربایجان با 100 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم علی مؤمنی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 15 بر 8 مقابل روکو ترانووا از ایتالیا به برتری رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 8 از سد مانوئل خندرسیان از ارمنستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. مؤمنی در این مرحله مقابل عبدی مالیک کاراچوف از قرقیزستان با نتیجه 4 بر 3 مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر ماکسول گالاقر از آمریکا را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 61 کیلوگرم ابراهیم خواری در دور اول با نتیجه 10 بر صفر سیمونه پیرودو از ایتالیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 12 بر 1 آدیلیت الموخامدوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. خواری در این مرحله مقابل الکین اسپانا سانتا از کلمبیا با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 12 بر 2 مغلوب بشیر ماگمدوف قهرمان سال گذشته از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 4 بر 3 از سد لویک میکائیلیان از ارمنستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 65 کیلوگرم عباس ابراهیم زاده در دور اول با نتیجه 10 بر صفر ماتیاس مونز رامیر از شیلی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر صفر سانون هانا از باهاما را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 14 بر 2 مقابل کومار موهیت از هند به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ابراهیم زاده در این مرحله با نتیجه 11 بر 7 مغلوب کاجی اوگینو از ژاپن شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل عبداله توپراک از ترکیه با نتیجه 15 بر 4 پیروز شد و به مدال برنز رسید.

در وزن 70 کیلوگرم علی خرمدل پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر کنستانتین چیریلوف از مولداوی را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر 3 مقابل یرنور نورگازی از قزاقستان به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. خرمدل در این مرحله با نتیجه 5 بر 3 مغلوب ماگمد التمیروف از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر مقابل یوشینوسوکه آئویاگی از ژاپن مغلوب و پنجم شد.

در وزن 74 کیلوگرم علی رضایی در دور نخست با نتیجه 11 بر 3 مغلوب کوتا تاکاهاشی قهرمان آسیا از ژاپن شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، رضایی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه در اولین دیدار با نتیجه 10 بر صفر بردلی فولمر از استرالیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 16 بر 7 مغلوب میشل مسنبرینک از آمریکا شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 79 کیلوگرم مهدی یوسفی در دور اول با نتیجه 11 بر صفر اووِن مارتین از کانادا را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر رافائلی از ایتالیا را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. یوسفی در این مرحله با نتیجه 11 بر صفر ایوان هاراشوک از اوکراین را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. یوسفی در این مرحله با نتیجه 12 بر 1 ماساکی ساتو از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه 12 بر 5 از سد فنگ لیو از چین گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 86 کیلوگرم ابوالفضل رحمانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 4 بر 2 مغلوب ولادیمری گامکرلیدزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، رحمانی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 92 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 13 بر 1 آیون دمیان از مولداوی را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 از سد گیوی بلیاتزه از یونان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله با نتیجه 8 بر 2 فاتح آلتونباش از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 11 بر 4 جاکوب کاردناس از آمریکا را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم مهدی حاجیلوئیان در دور اول با نتیجه 10 بر صفر اصلان آباکاروف از آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 10 بر 6 از سد ماسوما اندن از آمریکا گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. حاجیلوئیان دراین مرحله با نتیجه 12 بر 2 ایوان پریماچنکو از اوکراین را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 12 بر 8 از سد ویکی از هند گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار در مصاب با رضابک آیتموخان قهرمان وزن 92 کیلوگرم بزرگسالان جهان از قزاقستان با نتیجه 11 بر 6 مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 125 کیلوگرم امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر کومار آنیروده از هند را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر عبداله کوربانوف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. معصومی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر لوکاس استوددارد از آمریکا را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 11 بر صفر آلن خوبولوف از بلغارستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- چیراگ (هند) 2- عبدی مالیک کاراچوف (قرقیزستان) 3- یونوس ایواباتیروف (روسیه) و علی مؤمنی (ایران)
61 کیلوگرم: 1- بشیر ماگومدوف (روسیه) 2- روسلان عبداله یف (آذربایجان) 3- ابراهیم خواری (ایران) و آبهیشک دهاکا (هند)
65 کیلوگرم: 1- ابراگیم ابراگیموف (روسیه) 2- کاجی اوگینو (ژاپن) 3- عباس ابراهیم زاده (ایران) و بیلال شریپ اولو (قرقیزستان)
70 کیلوگرم: 1- ماگومد خانیف (آذربایجان) 2- ماگومد التمیروف (روسیه) 3- سوجیت (هند) و یوشینوسوکه آئویاگی (ژاپن) 5- علی خرمدل (ایران)
74 کیلوگرم: 1- کوتا تاکاهاشی (ژاپن) 2- اوروزبک توکتومامبتوف (قرقیزستان) 3- جبرئیل گادجیف (آذربایجان) و میشل مسنبرینک (آمریکا) … 7- علی رضایی (ایران)
79 کیلوگرم: 1- مهدی یوسفی (ایران) 2- فنگ لیو (چین) 3- ماساکی ساتو (ژاپن) و آرسن بالایان (روسیه)
86 کیلوگرم: 1- ارسلان باگایف (روسیه) 2- آرسنیل ژیویف (آذربایجان) 3- یوگنی میهالسن (مولداوی) و یودای تاکاهاشی (ژاپن) … 17- ابوالفضل رحمانی (ایران)
92 کیلوگرم: 1- امیرحسین فیروزپور (ایران) 2- جاکوب کاردناس (آمریکا) 3- مصطفی گادجی مالاچدبیروف (روسیه) و یون دمیان (مولداوی)
97 کیلوگرم: 1- رضابک آیتموخان (قزاقستان) 2- مهدی حاجیلوئیان (ایران) 3- ویکی (هند) و یولادیسلاو کازلو (بلاروس)
125 کیلوگرم: 1- امیررضا معصومی (ایران) 2- آلن خوبولوف (بلغارستان) 3- عبداله کوربانوف (روسیه) و ولادمیر کوچانوف (اوکراین)

رده بندی تیمی: 1- ایران 158 امتیاز 2- ژاپن 102 امتیاز 3- آذربایجان 100 امتیاز 4- هند 82 امتیاز 5- آمریکا 73 امتیاز 6- قرقیزستان 59 امتیاز 7- اوکراین 47 امتیاز 8- قزاقستان 43 امتیاز 9- مولداوی 38 امتیاز 10- ارمنستان 34 امتیاز

نظرات

captcha