عضو شورای شهر قزوین:

یک عضو شورای شهر موجب نابسامانی در رابطه شهردار با شورا شده است

قزوین- عضو شورای شهر قزوین گفت: متأسفانه یک عضو شورای شهر به جای اینکه نقش مؤثری در تعامل شهردار و شورا ایجاد کند موجب نابسامانی در عملکرد و رابطه شهردار با پارلمان محلی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین بعدازظهر یکشنبه در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر قزوین اظهار کرد: حوادث و رخدادهای منطقه راهبردی غرب آسیا نشان می دهد دنیای کفر و استکبار تمام قد در پی قربانی کردن مقاومت و انسانیت است.

وی با بیان اینکه دور نخواهد بود روزی که غده سرطانی اسراییل از جغرافیای امت اسلامی ریشه کن شود، افزود: خون پاک شهیدان راه قدس اتحاد جهان اسلام حول محور فلسطین را محقق خواهد کرد و زمینه برچیده شدن بساط اشغالگری و جنایت های رژیم صهیونیستی را تسریع می کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: ما مدت ها به دنبال این بودیم ببینیم چه کسی تا این حد بر عملکرد شهردار تأثیر دارد و باعث شده که شهردار بعد از سه سال هنوز به وظایف و عملکرد متقابل شورا و شهرداری آشنا نیست و به بیراهه می زند.

وی بیان کرد: با مصاحبه اخیر یکی از اعضای شورا که پر از تردید، شبهه و ابهام بود مطمئن شدیم شهردار قزوین اگر یک دوست مثل ایشان داشته باشد دیگر نیاز به دشمن ندارد.

اشدری ادامه داد: این عضو شورا باید با به همان سوگندی که در ابتدای دوره شورا برای پیگیری حقوق مردم خورد، متعهد می ماند و با اتهام و دروغ بستن به اعضای شورا، طفیلی وقفیلی شهردار بودن را ترجیح نمی داد.

وی تصریح کرد: برخی به پشتوانه انقلاب تیغ جفا بر روی انقلاب می کشند و ویژه خواری دوستان خود را به دیگران نسبت می دهند.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: این هم بروز علائم آخرالزمانی شورای شهر و ناشی از وابستگی های شهردار به این عضو به ظاهر سیاستمدار و سیاست گذار حداقلی شورا است.

اشدری تأکید کرد: این عضو شورا مدام حقوق مردم و نمایندگان آن ها را زیر پا گذاشته و قیاس به نفس کرده و مدام در مدح و ستایش شهردار می کوشد و کم نمی گذارد و خسارت آن را باید دیگر اعضای شورا و مردم شهر بپردازند.

وی بیان کرد: باید این سؤال را پرسید که چگونه 9 عضو شورای شهر که باید با نگاه مشورتی و نظارتی در تمام ابعاد شهردار واجد شرایط را انتخاب کرده و سیاست گذاری مدیریت شهری را عهده دار شده و بر عملکرد شهردار نظارت کنند در نظر شهردار در یک نفر خلاصه می شوند.

این عضو شورای شهر بیان کرد: متأسفانه این عضو به جای اینکه نقش مؤثری در تعامل شهردار و شورا ایجاد کند موجب نابسامانی در عملکرد و رابطه شهردار با شورا شده است.

وی با بیان اینکه قدری باید از خدا بترسید که و با دروغ و افترا موجب تشویش اذهان عمومی نشوید، گفت: مگر شهردار پیغمبر است که از تمامی عملکرد او دفاع می کنید.

اشدری با بیان اینکه قطعاً خود شماها بر شهردار حاکم هستید و درواقع با دفاع از شهردار از خود دفاع می کنید، اظهار کرد: عملکرد شما ناشی از لجبازی است و تا حدودی در مدیریت شهری متجلی شده پس به شورای منتخب مردم تهمت لجبازی نزنید.

وی با بیان اینکه ادعا کردید از شهردار خواسته های شخصی داریم، بیان کرد: رئیس شورای شهر نشستی با حضور اصحاب رسانه، شهردار، دیوان و محاسبات برگزار کند تا ثابت شود شهردار به کدام عضو شورا اجازه داده از بودجه بیت المال به افراد غیر کارکنان شهرداری و به دوستانشان وام بدهد.

این عضو شورای شهر قزوین اظهار کرد: مدیریت شهری بدون مصوبه شورا به تشویق و ترغیب و حمایت همین لشکر تک نفره شورای شهر میلیاردها تومان هزینه مجموعه دانش بنیانی کرده که شیرابه را به آب تبدیل کنند اما در این سه سال یک قطره آب تولید نکرده اند.

وی با بیان اینکه بارها عملکرد شهردار را طبق وظایف ذاتی خود مورد سؤال قرار داده ایم اما پاسخ ها قانع کننده نبود، خاطرنشان کرد: فرصت دوباره ای به شهردار داده شد تا ضعف ها جبران شود اما نه تنها جبران نشد بلکه به قوت خود ادامه دارد.

اشدری در پایان یادآور شد: برای حفظ حقوق بیت المال و حفظ حرمت شورای شهر قزوین موضوع طرح سؤال در جلسه علنی از شهردار را خواستارم.



نظرات

captcha