استاندار قم خبر داد؛

برنامه ریزی برای جبران کسری برق قم در دوره جدید مدیریت استان

قم- استاندار قم گفت:در راستای جبران کسری برق در استان قم طرحی ضربتی در جهت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین در زمینه بهره گیری از انرژی خورشیدی دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، اکبر بهنام جو شامگاه یکشنبه در بازدید از نیروگاه 25 مگاواتی ماهان که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی محمودآباد و جهت تامین برق در این شهرک در حال احداث است گفت: طی 14 ماه گذشته تولید برق در شهرک الغدیر قم به 25 مگاوات رسیده است که این امر سبب شده تا در شهرک صنعتی محمودآباد شاهد پایداری بیشتر برق در واحدهای تولیدی باشیم.

بهنام جو با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای تولید خط 50 مگاواتی برق در شهرک شکوهیه در حال انجام است افزود: مقدمات سرمایه گذاری در این زمینه در حال انجام است و مراحل اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

نماینده عالی دولت در قم با بیان اینکه ظرفیت تولید برق استان هم اکنون 600 مگاوات است افزود: میزان مصرف برق استان قم در زمان پیک مصرف 1200 مگاوات است که باید برای کسری انرژی در این بخش سرمایه گذاری های جدیدی صورت گیرد.

بهنام جو عنوان کرد: در راستای جبران کسری برق در استان قم طرحی ضربتی در جهت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین در زمینه بهره گیری از انرژی خورشیدی دنبال می شود.

نظرات

captcha