امام جمعه اردبیل: اصلاح الگوی کشت تنها راه نجات کشاورزی ماست

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اصلاح نژاد به همراه اجرای الگوی کشت تنها راه نجات ما در بخش کشاورزی، افزایش تولید و تأمین امنیت غذایی است.

خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی عصر یکشنبه دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی اردبیل گفت: نقش مهم و اساسی ترویج در افزایش تولید محصولات کشاورزی و تقویت اقتصاد کشاورزی محور نمایان و آشکار است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کشاورزان صنعتی و مدرن می تواند پاسخگوی نیاز جمعیت رو به رشد کشور و استان اردبیل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ما باید از الگوهای موفق در تولید بذر، اصلاح ژن و بهره گیری از ظرفیت های تغییر الگوی کشت به بهترین شکل استفاده کرده تا پاسخگوی نیاز جمعیت رو به رشد خود باشیم.

عاملی افزود: این امر مهم با دانش، علم و فناوری کشاورزی میسر می شود که ترویج کاربرد عملی در این حوزه به کشاورزان و آشنایی آنها با فنون و روش های مختص در این بخش امکان پذیر خواهد بود.

وی به ظرفیت عظیم مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی اشاره کرد و گفت: با مدیریت توانمند در این بخش و همچنین استفاده از راهکارهای مدرن و جدید می توان به افزایش میزان تولید محصولات، تقویت اقتصاد و بهبود معیشت کشاورزان کمک کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با قدردانی از پیگیری های رئیس سازمان جهاد کشاورزی و تلاش های همکاران این مجموعه، به ظرفیت های بالای کشاورزی استان اردبیل به عنوان قطب تولید محصولات متنوع اشاره کرد و یادآور شد: در شرایط کنونی در کنار مقابله با بحران های طبیعی به ویژه محدودیت منابع آب و خاک، باید تلاش گسترده ای را در افزایش ظرفیت تولید این بخش انجام داد.

عاملی خاطرنشان کرد: دست اندرکاران حوزه ترویج با انتقال یافته های تحقیقاتی و با اتکا به روش های مبتنی به دانش بنیان می توانند با اصلاح الگوی کشت و ارتقای بهره وری عملکرد را در واحد سطح افزایش دهند.

وی اضافه کرد: راه تحقق امنیت غذایی توجه به الگوی کشت مناسب و استفاده از شیوه های مدرن در این بخش است که مقام معظم رهبری نیز همواره بر این اصل تاکید دارند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: اهمیت حضور مؤثر مروج و فعالیت های مدیریتی کارشناسان ترویج بیش از هر زمان دیگر نمایان و آشکار است و در این حوزه باید ظرفیت ها را بیش از گذشته قدر دانست.

در این دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با قدردانی از رهنمودهای روشنگرانه و کارساز امام جمعه اردبیل تصریح کرد: عملکرد سازمان و میزان تولید محصولات کشاورزی در 2 سال اخیر رو به رشد و مطلوب بوده است.

نوبخت اژدری گفت: خوشبختانه در سال زراعی گذشته تولید محصولات به 550 هزار تن افزایش یافت تا ما در تولید محصول استراتژیک بتوانیم سهم مناسبی را در تراز ملی داشته باشیم.

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی نیز از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل قدردانی کرد و افزود: ما در حوزه ترویج بخش کشاورزی از تمام ظرفیت ها بهره بیشتری خواهیم گرفت.

جاوید صحرایی خواستار تشریک مساعی و همکاری های دستگاه های اعتباری و اجرایی برای تقویت و اعتلای نهضت عمومی ترویج در راستای خدمت رسانی آموزشی و ترویجی به 135 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان اردبیل شد.

انتهای پیام/131

نظرات

captcha