مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

مشارکت زیست محیطی با تقویت تشکل های مردم نهاد محقق می شود

تبریز-مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: افزایش مشارکت مردمی در مسایل زیست محیطی با تقویت تشکل های مردم نهاد محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام اشتری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی با دبیران 20 تشکل زیست محیطی آذربایجان شرقی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی محیط زیست کشور، افزود: امسال استفاده از ظرفیت و توانمندی سازمان های مردم نهاد در این نمایشگاه متفاوت تر از سال های قبل بوده و مدیریتی هوشمند بر آن حاکم است که باید سازمان های مردم نهاد محیط زیستی استان با حضور پررنگ خود در این نمایشگاه آن را به منصه ظهور برسانند.

وی با اشاره به واگذاری غرفه رایگان به تشکل ها و برخی همکاران اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی برای حضور پررنگ در این نمایشگاه، اظهار کرد: آشنایی با سازمان های زیست محیطی بستر سازی مناسب برای مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست، ارائه راهکارهای اصولی و عملی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست است.

اشتری ادامه داد: ایجاد انسجام بین بخشی برای توانمندسازی پروژه های زیست محیطی، گسترش فرهنگ طبیعت گردی و معرفی انرژی های نو و تجدیدپذیر و صنایع سبز از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه فوق است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حفاظت محیط زیست و ترغیب و تشویق صنایع، معادن و صنایع پتروشیمی به حمایت از گونه های گیاهی و جانوری و تلاش برای ارتقای کیفیت هوا و به منظور آگاه سازی اقشار جامعه در راستای صیانت از زیست بوم آذربایجان شرقی، حضور مطلوب در نمایشگاه لازم و ضروری است.

نظرات

captcha