مازندران طوفانی می شود/ سفر به شمال ممنوع!

مدیرکل مدیریت بحران مازندران از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: طبق این هشدار از امروز هوای استان طوفانی پیش بینی شده است.

- اخبار استانها -

حسینعلی محمدی مدیرکل بحران مازندران در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ساری با اشاره به احتمال جاری شدن سیلاب و سیل و طوفان اظهار داشت: روزهای اخیر بارش باران و برف در ارتفاعات استان سبب مسدود شدن راه ها شد و همه نیروهای امدادی در آماده باش قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه بارش های پاییز در ارتفاعات دودانگه ساری، بندپی بابل، چهاردانگه ساری و در سوادکوه، میاندورود و بلده سبب شد تا مشکلاتی در منطقه ایجاد شود خاطرنشان کرد: در جناسم میاندورود رانش موجب انسداد راه 6 روستایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد: با هشدار سطح نارنجی هواشناسی کلیه فعالیت های دریایی برای امروز ممنوع است.

محمدی تصریح کرد: سامانه بارشی از 5 آبان ماه در کل استان بویژه مناطق ساحلی تا مناطق میان بند فعال است. بارش باران و رگبار و وزش باد شدید در کنار کاهش دما، در برخی مناطق وقوع تگرگ در مناطق کوهستانی با بارش برف مخاطراتی است که باید به آن توجه شود.

وی از آبگرفتگی معابر و افزایش حجم رودخانه ها خبر داد و یادآور شد: رانش، لغزندگی جاده، ریزش سنگ و اختلال تردد در جاده ها و در محورهای کوهستانی خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به گلخانه داران توصیه کرد: نسبت به خسارت  سازه های کم مقاوم و سست بنیان اقدام کنند. عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع و  پرهیز از فعالیت های کوهنوردی دیگر توصیه مدیرکل بحران مازندران است.

انتهای پیام/

نظرات

captcha