مدودف: در کارخانه تسلیحاتی آلمانی در اوکراین آتش بازی به راه می اندازیم

پس از اینکه کارخانه راین متال آلمان اعلام کرد یکی از زیرمجموعه هایش در اوکراین در حمایت از جنگ کی یف علیه مسکو عملیاتی شده است، رئیس جمهور سابق روسیه گفت در این تاسیسات تولید سلاح آلمانی «آتش بازی» به راه خواهد افتاد.

به گزارش مشرق ، بزرگ ترین سازنده تسلیحات آلمان در اوایل سال جاری طرح های خود را برای ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک با گروه دفاعی دولتی «اوکروبرونپروم» برای تولید مهمات توپخانه، خودروهای زرهی و سیستم های دفاع هوایی نهایی کرد و به عنوان بخشی از قرارداد مشارکت، راین متال، که مجموعه وسیعی از تسلیحات از جمله تانک های لئوپارد را تولید می کند، اعلام کرد چهار کارخانه در خاک اوکراین خواهد ساخت.

در پی آن، مسکو به این اطلاعیه واکنش نشان داده و هشدار داد که چنین تأسیساتی «هدف های مشروع» برای حملات روسیه در نظر گرفته می شوند.

با این حال روز شنبه، مدیر راین متال تأیید کرد که کارها در اوکراین در حال پیشرفت هستند و اولین کارخانه در حال حاضر آماده است. او در مصاحبه با کانال خبری اوکراینی گفت: «ما برنامه های خوب زیادی داریم. اولین کارخانه در حال حاضر به بهره برداری رسیده است. صنایع دفاعی اوکراین شریک ماست.»

مدیر شرکت نظامی راین متال با بیان اینکه این شراکت «سازنده» است، افزود: «در حال حاضر، ما یک مرکز تولید و یک مرکز تعمیر و نگهداری داریم. تا پایان سال، ما اولین خودروی جنگی پیشرفته Lynx را در اوکراین خواهیم داشت. در حال حاضر، ما در حال سرویس دهی به خودروهای رزمی پیاده نظام و همچنین تانک های جنگی اصلی هستیم.»

در واکنش به این تحولات، «دیمیتری مدودف» رئیس جمهور سابق روسیه که در حال حاضر به عنوان نایب رئیس شورای امنیت روسیه فعالیت می کند، اظهارنظر کرد و گفت این ها به این معناست که این کارخانه نوساز توسط ارتش روسیه هدف قرار خواهد گرفت.

مدودف در پیامی در شبکه «ایکس» و همچنین در کانال تلگرامی خودش که همراه با ویدیویی کوتاه از یک انفجار بود، نوشت: «شرکت آلمانی راین متال، اولین کارخانه از چهار کارخانه نظامی خود را در اوکراین راه اندازی کرده است. همانطور که قبلا قول داده بودیم، ما مشتاقانه منتظر یک جشن "آتش بازی" روسی در محل تولید هستیم.»

شرکت تسلیحاتی راین متال پیشتر اعلام کرده بود که درگیری اوکراین «به طور قابل توجهی عملکرد تجاری را بهبود بخشیده» و سود عملیاتی این شرکت را در نیمه اول سال 2024 تقریبا دو برابر کرده است. این شرکت پیش بینی می کند تا پایان سال جاری سفارش های بیش از 60 میلیارد یورو (64.8 میلیارد دلار) را دریافت کند.

به گزارش راشا تودی، مسکو بارها دخالت غرب در این مناقشه را محکوم کرده و استدلال می کند که تلاش ها برای حمایت از کی یف تنها به ضرر مالیات دهندگان اتحادیه اروپا و آمریکا و به نفع مجتمع نظامی-صنعتی است. روسیه معتقد است که هیچ مقدار کمک نظامی به اوکراین نتیجه جنگ را تغییر نخواهد داد و فقط جنگ را طولانی تر می کند.

نظرات

captcha