سن در کشتی یک عدد نیست/ دنیا روی نماینده ایران حساب می کند

نایب قهرمان پیشین المپیک با اشاره به حضور جیمز گرین در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی گفت برخلاف اینکه می گویند سن یک عدد است، در کشتی صرفا اینگونه نیست.

خبرگزاری تسنیم درباره تیم اعزامی به مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی اظهار داشت: برای این تیم وقت صرف شده و بچه ها با انگیزه و بااراده تلاش کردند که بهترین نتیجه را بگیرند. کادرفنی بعد از المپیک مسئولیت تیم را برعهده گرفته و آنها هم قطعا تمام هدف شان موفقیت تیم در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی است.

وی درمورد رضا مومنی که در 61 کیلوگرم تیم ملی را همراهی می‎ کند، گفت: تجربه اول حضور مومنی در مسابقات جهانی است و هیچ چیز کشتی قابل پیش بینی نیست. کشتی رو ندارد و قطعا نماینده ای که از ایران می آید کشتی دنیا روی آن حساب می کند و جزو مدعیان محسوب می شود. نباید این را فراموش کنیم. رضا مومنی هم از این قضیه مستثنی نیست و او را کشتی گیر کم شانسی نمی دانم.

دارنده مدال برنز سنگین وزن جهان درخصوص نماینده ایران در وزن 70 کیلوگرم تصریح کرد: امیدوارم امیرمحمد یزدانی زودتر سلامتی اش را به دست بیاورد و سینا خلیلی بتواند نماینده شایسته ای در این وزن باشد. فکر می کنم جیمز گرین آمریکایی خیلی نتواند پیش برود چون سنش بالاست. درست است که می گویند سن فقط یک عدد است اما در کشتی سن فقط عدد نیست و تاثیرگذار است. کشتی های نماینده روسیه در این وزن را ندیدم، اما حتما جزو مدعیان خواهد بود.

وی محمد نخودی را یکی از کشتی گیران باتجربه و عنوان دار دانست و ادامه داد: قطعا کادرفنی تیم ملی آنالیز دقیقی از حریفان انجام داده و روی نقاط ضعف و قوت کشتی گیر خودمان و حریف کار شده است. جردن باروز کشتی گیر قابل پیش بینی نیست، ولی نخودی نسبت به گذشته متفاوت شده و روند رو به رشدی را طی کرده است. البته که باروز هم سنش بالاتر رفته و نمی شود این را نادیده گرفت و در عین حال تجربه نخودی هم بالاتر از گذشته است. جردن باروز غول بی شاخ و دم نیست، علی سوادکوهی هم او را شکست داده و در سال های گذشته دیدیم که شکست هایی را تجربه کرد. هر چند با کوله باری از تجربه پا به میدان می گذارد.

رضایی با اشاره به دو قهرمانی قبلی کامران قاسم پور در 92 کیلوگرم جهان خاطرنشان کرد: او بدشانسی آورد که سال گذشته نتوانست در مسابقات جهانی شرکت کند، زیر 30 سال است اما در اوج پختگی و تجربه بالایی هم دارد. حریفان خوبی هم دارد و باید دید کادرفنی عزیز چه نسخه ای برای مصاف با آنها پیچیده و خود کشتی گیر هم با استفاده از تجربه اش چطور کار را پیش می برد. عملکرد کشتی گیر در روز مسابقه و کم اشتباه ظاهر شدنش، در همه اوزان خیلی تعیین کننده است.

سرمربی پیشین تیم ملی امید گفت: بچه های ما هم می توانند شگفتی ساز باشند و هم نتایج معمولی به دست آورند. مجموع تلاش ها و انگیزه های شخصی کشتی گیران در کنار تلاش کادرفنی در ارتفای سطح فنی و مسائل روحی روانی که خیلی هم اهمیت دارد، امیدوارم به تیم کمک کند. امیدوارم روز بچه ها باشد و بهترین نتایج را به دست آورند.

انتهای پیام/

نظرات

captcha