فرهنگ و تمدن غرب در نبرد غزه چطور رسوا شد؟

آیات قرآن به وضوح بیانگر تضاد میان ادعاهای دروغین و رفتارهای فسادگرایانه ی جبهه ی غربی، عبری و عربی است. اگر ملت ها تاکنون چهره ی وحشی غرب را به درستی نمی دیدند، جنگ غزه پرده از این نفاق برداشت.

خبرگزاری تسنیم، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران برگزاری کنگره 15 هزار شهید استان فارس با تأکید بر شکست رژیم صهیونیستی در نابود کردن مقاومت با وجود کشتار بیش از 50 هزار انسان بی گناه، شکست بزرگ تر را رسوایی فرهنگ و تمدن و سیاستمداران غرب دانستند و گفتند: در صف آرایی جبهه مقاومت در مقابل جبهه شرارت، پیروزی از آنِ مقاومت است.

اما «رسواییِ فرهنگ و تمدن و سیاستمداران غرب» به چه معناست و چرا به مثابه ی «شکست بزرگ تر» محسوب می شود؟ این سؤال را می توان از دو ساحت مورد بررسی قرار داد:
الف)  شکست رسانه ای و فرهنگی غرب ب) تقویت و همبستگی جبهه ی مقاومت

شکست رسانه ای و فرهنگی غرب به این معناست که سیاستمداران و رسانه های غربی که عموماً ادعای حمایت از حقوق بشر و دموکراسی دارند، با ناتوانی یا سکوت در برابر این جنایات دچار تناقض شده اند. در واقع حمایت غرب از جنایت های رژیم صهیونیستی تضاد آشکاری با اصول اعلام شده ی تمدن غرب، همچون آزادی، حقوق بشر، و کرامت انسانی در بین سیاستمداران و رسانه های غربی ایجاد کرده است. این تناقضات، به افول معنوی و ارزشی غرب در نگاه بسیاری از مردم جهان به ویژه مسلمانان و ملت های تحت ستم انجامیده است. آنها که مدعی دفاع از دموکراسی، حقوق بشر و عدالت هستند، با حمایت از رژیمی که مرتکب جنایات جنگی و نقض گسترده حقوق انسان ها شده، این ارزش ها را زیر سوال برده اند.

نگاهی به پیش بینی رهبر انقلاب درباره بیداری ملت ها علیه صهیونیزم بین الملل + فیلم

خوب است بدانیم دموکراسی غربی به سیستمی اشاره دارد که در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود دارد. یکی از ویژگی های اصلی دموکراسی غربی در کنار انتخابات آزاد، حاکمیت قانون، حقوق و آزادی های فردی و این دست از شعارهای رنگ و لعاب دار، «حمایت از حقوق بشر» است. دموکراسی غربی مدعاست از حقوق اساسی و کرامت انسانی کلیه افراد حمایت می کند!

اندیشه ی حقوق بشری، هرچند ریشه در تعالیم دینی دارد و یکی از اصول مهم آموزه های انبیای الهی به شمار می رود، اما دهه هاست که فریاد این شعار از گلوی کسانی برمی خیزد که همواره در عمل، در تقابل با آن گام برداشته اند. کسانی که در ظاهر از آزادی و عدالت دم می زنند، اما در واقع با حمایت از ظلم و ستم، چهره ی حقیقی خود را پنهان کرده اند. اگر ملت ها تاکنون چهره ی وحشی غرب را به درستی نمی دیدند، جنگ غزه پرده از این نفاق برداشت. در این جنگ، غرب با حمایت بی چون و چرا از جنایات رژیم صهیونیستی، نقاب از چهره ی خود کنار زد و نشان داد که پشت شعارهایش، چیزی جز تضاد با ارزش های انسانی و حقوق بشری نهفته نیست.

اسرائیل در حال بمباران کردن تمدن غرب و افشای 500 سال دروغ است/نباید از ملی گرایی لطمه بخوریم

شاید این آیه ی قرآن توصیفی دقیق از رفتارهای سراسر نفاق غرب وحشی باشد که جنایت های خود را پشت نقاب شعارهای «حقوق بشری» پنهان کرده است و از طریق امپراطوری رسانه ای که در اختیار دارد، تلاش می کند تا این اعمال را زیبا جلوه دهد و افکار عمومی را فریب دهد. در آیات 204 و 205 سوره بقره می خوانیم:

این آیات به وضوح بیانگر تضاد میان ادعاهای دروغین و رفتارهای فسادگرایانه جبهه ی غربی، عبری و عربی است که می توان آن ها را به رفتار دوگانه و نفاق آلود قدرت های جهانی و برخی حکومت های حامی ظلم نسبت داد.

در مقابل این رسوایی، شاهد تقویت و همبستگی جبهه ی مقاومت هستیم. اکنون با وجود تمامی فشارها و کشتارها، روحیه مقاومت در میان فلسطینیان همچنان پابرجاست. این مقاومت نمادی از ایستادگی در برابر ظلم و بی عدالتی به شمار می آید و ناکامی دشمن در نابود کردن آن، شکست بزرگی برای اهداف آنها است. غرب که با یاری رژیم منحوس صهیونیستی دهه ها به دنبال رقم زدن معادله ی جدیدی در منطقه یعنی طرح «نیل تا فرات» بود و یکی از اهدافش از میان برداشتن جبهه ی مقاومت به فرماندهی ایران اسلامی بود، اکنون در وضعیت انفعال قرار گرفته است؛ نه تنها تمام دستاوردهای گذشته ی خود را از دست داده می بیند بلکه عمده سیاست هایش نقش بر آب شده است و از این جهت حالتی عصبی به خود گرفته و مانند گرگی زخمی عمل می کند که بی هدف به این سو و آن سو یورش می برد. این ها همان شکست بزرگی است که رهبر انقلاب از آن سخن گفتند.

انتهای پیام/

نظرات

captcha