مستند «آن رزمنده همدانی» در مورد شهید چیت سازیان تولید شد

مستندی از زندگی فرمانده شهید علی چیت سازیان با عنوان «آن رزمنده همدانی» در همدان تهیه و تولید شد و به زودی پخش می شود.

خبرگزاری تسنیم از همدان، این مستند طی 400 روز مطالعه و برنامه سازی تهیه شده و از دوران کودکی تا شهادت این فرمانده شهید را روایت می کند.

مستندساز همدانی با اشاره به اینکه این برنامه مستند سینمایی است اظهار داشت: این مستند 76 دقیقه و 400 روز تولید آن طول کشید و جزء آثار بلند شبکه مستند پذیرفته شده است.

بهمن ابراهیمی با اشاره به دلیل نامگذاری این مستند نیز بیان کرد: مقام معظم رهبری جمله ای معروف از این شهید را بیان می کنند و می گویند این جمله از من نیست از آن رزمنده همدانی است. «کسی می تواند از سیم خاردار دشمن عبور کند که در سیم خاردار های نفس خود گیر نکرده باشد».

«علی چیت سازیان» معروف به «عقرب زرد» سال 1341 در همدان متولد شد. در عملیات مسلم بن عقیل با اینکه بیش از17 سال سن نداشت 140 نفر از نیروهای بعثی را که به اسارت رزمندگان اسلام در آمده بودند از داخل خاک عراق به پشت جبهه انتقال داد و شهامت و شجاعت خود را به اثبات رساند.

علی چیت سازیان با تشکیل لشکر انصار الحسین(ع) به عنوان فرمانده اطلاعات و عملیات این یگان برگزیده شد و در بیشتر عملیات هایی که از سوی رزمندگان اسلام برای مقابله با متجاوزان صورت می گرفت شرکت کرد.

سرانجام این سردار ملی و سرباز فداکار اسلام عزیز در روز چهارم آذر 1366 در حین انجام یک ماموریت گشت شناسایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. قبل از او برادر دیگرش در راه دفاع از اسلام به درجه رفیع شهادت رسیده بود.

انتهای پیام/

نظرات

captcha