گاردین: ایران حملات ضعیف اسرائیل را به سخره گرفت

کارشناسان نظامی بر این باورند که پدافند هوایی ایران در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی فراتر از انتظار عمل کرد.

به گزارش مشرق ، یک روزنامه انگلیسی روز شنبه در تحلیلی در زمنیه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ایران نوشت، تهران بلافاصله بعد از این حمله به حالت عادی بازگشت. روزنامه انگلیسی «گاردین» در بخشی از این تحلیلی نوشت، در رسانه های اجتماعی فراخوان هایی برای عملیات وعده صادق- 3 وجود داشت.

به نوشته این روزنامه، ایران از پیام های همبستگی از سراسر خلیج فارس از جمله عمان، عربستان، ترکیه و امارات متحده عربی خرسند خواهد شد، علائمی که نشان می دهد فشار دیپلماتیک اخیر این کشور در منطقه سودآور بوده است.

«بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان گفت: «ما از نقض آشکار تجاوز به ایران در صبح امروز بسیار نگران هستیم.» این روزنامه نوشت، سپیده دم به ایران و کارشناسان اجازه داد تا میزان خسارت را بررسی کنند. تهران در چند ساعت به حالت عادی بازگشت. دانش آموزان به مدارس رفتند و راهبندان ها بار دیگر مشاهده شد.

از بعد نظامی نیز تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی ایران بهتر از آنچه که انتظار می رفت، عمل کرده است. قرارگاه پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران سحرگاه امروز اعلام کرد رژیم صهیونیستی، در اقدامی تنش زا نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را مورد حمله قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق سامانه یکپارچه پدافند هوایی با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب محدودی به برخی نقاط وارد شده است.

براساس اخبار منتشر شده تاکنون چهار نفر بر اثر این اقدام متجاوزانه به شهادت رسیده اند. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این اقدام تجاوزکارانه اعلام کرد: «با تأکید بر حق ذاتی دفاع مشروع، که در ماده 51 منشور ملل متحد نیز منعکس شده، خود را محق و موظف به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می دانیم.»

نظرات

captcha