نخستین ترجمه فارسی رمان «یحیی سنوار» در بازار نشر

انتشارات نیستان ادب نخستین ترجمه فارسی از رمان «خار و میخک» نوشته یحیی سنوار را با ترجمه کریم شنی روانه بازار نشر کرد.

خبرگزاری تسنیم، انتشارات نیستان ادب، ترجمه فارسی رمان «خار و میخک» نوشته یحیی سنوار را با ترجمه کریم شنی روانه بازار نشر کرد.

این نخستین ترجمه فارسی از این کتاب است که روانه بازار نشر شده است، انتشارات کتابستان معرفت نیز ترجمه ای از این کتاب را به کوشش اسماء خواجه زاده در دست انتشار دارد.

همچنین ترجمه هانیه کمری از «خار و میخک» به همت مرکز هنری رسانه ای سلوک در دست انجام است که قرار است از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شود.

یحیی سنوار، یک شخصیت محوری در سیاست فلسطین، به خاطر رهبری خود در حماس و نقش تأثیرگذارش در درگیری های جاری با اسرائیل شناخته شده است. تجربیات او در دوران زندان، دیدگاه ها و راهبردهای او را شکل داد که در کتاب «خار و میخک» به طور شیوا بیان شده است. این اثر بینشی برای درک پیچیدگی های مبارزات فلسطینی ارائه می کند. همانطور که رویدادهای خاورمیانه همچنان در حال تحول هستند. اقدامات و فلسفه های سنوار برای روایت مقاومت و خودمختاری در منطقه حیاتی است.

این رمان در 30 فصل خود، انتخاب سخت برخی از آوارگان فلسطینی برای کار در اسرائیل را نیز به نمایش می گذارد. برخی آن را فرصتی برای بهبود شرایط زندگی خود برای خانواده خود می دانستند، در حالی که برای برخی دیگر چیزی جز خیانت نبود.

گواهی عمیق «یحیی» بر روح پایدار غزه

این رمان به سال های حبس می پردازد و  روان مردی که توسط دیوارها محصور شده بود را می کاود، داستان استقامت را روایت می کند، و بینش هایی را درباره تفکر استراتژیک ارائه می دهد.

«خار و میخک» رمانی جذاب است که به قلم شهید مجاهد یحیی سنوار در دوران حبس طولانی اش در زندان های اسرائیل نوشته شده است.

«خار» در این کتاب نماد دردها، سختی ها و مشکلات است و «میخک» به عنوان نمادی برای شادی ها و موفقیت ها است و سنوار با به کارگیری این نمادها، توانسته ابعاد مختلف زندگی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مبارزاتی فلسطینی ها را به تصویر بکشد.

در پشت جلد این رمان می خوانیم: «خار و میخک» نه تنها یک اثر داستانی، بلکه گواهی عمیق بر روح پایدار غزه است. این روایت که توسط یحیی سنوار در میان سایه های زندان های اسرائیل نوشته شده است، از داستان سرایی سنتی فراتر می رود تا نگاهی ناب و بدون فیلتر به آن ارائه دهد.

این رمان در 30 فصل خود، انتخاب سخت برخی از آوارگان فلسطینی برای کار در اسرائیل را نیز به نمایش می گذارد. برخی آن را فرصتی برای بهبود شرایط زندگی خود برای خانواده خود می دانستند، در حالی که برای برخی دیگر چیزی جز خیانت نبود.»

این کتاب در قطع رقعی در 536صفحه به قیمت 200 هزار تومان منتشر و به بازار نشر عرضه شده است.

انتهای پیام/

نظرات

captcha