نگارگری اصیل ترین هنر ایرانی است

شهرکرد-رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت:هنر نگارگری از اصیل ترین و ناب ترین هنرهای ایران زمین محسوب می شود.


اکبر ایازی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نگارگری از اصیل ترین و ناب ترین هنرهای ایران زمین محسوب می شود که به صورت کامل دربرگیرنده فرهنگ و باورهای مردمان این سرزمین کهن است.

وی تصریح کرد: هنر نگارگری در ایران، به دلیل اینکه در بطن فرهنگ اسلامی ایران رشد و نمو پیدا کرده، زمینه باطنی و اصلی برای بیان مباحث معنوی را در درون خود دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: هنر را باید با اصول ایرانی -اسلامی و بدون هیچ گونه انحراف و ترکیب با هنر غربی ترویج کرد.

وی بابیان اینکه هنر نگارگری می تواند مضامین انقلاب اسلامی را به خوبی بیان کند گفت: این هنر با طبیعت و فرهنگ ایران و ایرانی بسیار مناسب و قابل درک و پذیرش برای مردم ما است.

ایازی اظهارداشت : هنر نگارگری از اصیل ترین هنرهای ایران زمین محسوب می شود که به صورت کامل دربرگیرنده فرهنگ و باورهای مردمان این سرزمین کهن است.

دکتر ایازی تصریح کرد: هنر نگارگری می تواند بسیاری از دیدگاه های فرهنگی ایرانی-اسلامی را احیا و از فرهنگ و هنر اصیل ایرانی پاسداری کند.

وی گفت: هنر نگارگری به عنوان یک هنر کاملاً مستقل، ریشه در ادبیات و هنر این کشور دارد و در همین کشور و براساس فرهنگ و آداب و آئین های این مردم شکل گرفته است و می تواند پاسخگوی مناسبی برای نیازهای هنری خودمان باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با انتقاد از اینکه دانشگاه ها نباید صرفاً بر هنر مدرن متمرکز شوند گفت: این نیاز احساس می شود که دانشگاه و دانشگاهیان بیش از پیش به هنرهای ملی و آیینی مان از جمله نگارگری معطوف شوند، چرا که نگارگری، قوام بخش هویت ملی و دینی ایرانیان است و باید همواره قدر و منزلت آن پاس داشته شود.

وی گفت: در نمایشگاه موسم مهر 17 اثر نفیس از هفت هنرمند هم استانی در معرض دید عموم قرار داده شد و آثار ماندگار این نمایشگاه همگی از شاگردان استاد روح ا. . جهانبین و با هنرمندی نغمه ترابیان، محبوبه حسینی، گلنوش رضوی، فاطمه قربانی، اکرم کنعانی، محبوبه هادی پور و مهسا همتیان اجرا شده است.

در پایان برنامه از نگارگران استان تجلیل به عمل آمد.

نظرات

captcha