نرخ تورم سالانه استان چهارمحال و بختیاری 32.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ تورم سالانه استان چهارمحال و بختیاری 32.2 درصد شده است که 1.4 درصد از نرخ تورم سالانه کشور کمتر است.

- اخبار استانها -

حمیدرضا منتظری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، گفت: طرح آمارگیری از شاخص قیمت مصرف کننده شهری و روستایی مهرماه سال جاری استان چهارمحال و بختیاری پایان یافت و نتایج این طرح مشخص شد.

وی با اشاره به اینکه شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای استان به عدد 286.2 رسید، عنوان کرد: این شاخص نسبت به ماه گذشته 3.1 درصد افرایش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته 27.7 درصد افرایش را نشان می دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه همچنین شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای استان 12 ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، 32.2 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در میان سی و یک استان کشور، استان چهارمحال و بختیاری در تورم سالانه در رتبه 26 قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم سالانه استان 1.4 درصد از شاخص کشوری پایین تر است، عنوان کرد: این در حالی است که نرخ تورم سالانه استان چهارمحال و بختیاری قبلا از نرخ تورم کشور بالاتر بوده است. اکنون نرخ تورم سالانه کشور 33.6 درصد است.

منتظری با اشاره اینکه هم اکنون نرخ تورم سالانه استان 32.2 درصد است، خاطرنشان کرد: نرخ تورم سالانه استان در سال 1401 معادل 53 درصد و در سال 1402 معادل 45.7 درصد بوده است.

انتهای پیام/7540

نظرات

captcha