سریال پرتکرار واژگونی در جاده های سمنان؛ 4 نفر کشته شدند

سریال پرتکرار و تلخ واژگونی خودروهای عبوری از جاده های استان سمنان دست از سر مسافران در این  استان بر نداشته و در تازه ترین حوادث واژگونی در غرب استان سمنان چهار نفر کشته شدند.

خبرگزاری تسنیم از سمنان ، اگر بخواهیم یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور را نام ببریم، به طور حتم محور بین المللی تهران - مشهد به ویژه در استان سمنان یکی از این جاده های شلوغ است.

عبور سالانه بیش از 15 میلیون خودرو شامل تعداد قابل توجه و تأمل خودروهای سنگین از این محور بین المللی، آن را به یک جاده ترانزیتی نیز تبدیل کرده است.

سمنان همچنین با در اختیار داشتن بیش از 550 کیلومتر از این مسیر حدود 900 کیلومتری، سهم زیادی از محور بین المللی تهران-مشهد دارد و البته سهم زیادی از سوانح پرشمار و پرتکرار رانندگی این مسیر خسته کننده را دارد.

اگر شما هم جزو آن میلیون ها راننده ای هستید که  حداقل یک بار از این مسیر کویری عبور کرده اید، حتماً از یکنواخت بودن این جاده طولانی کلافه شده اید و در یکی از شهرهای مسیر، خستگی خود را دَر کرده اید.

اما متأسفانه با وجود همه این احتیاط ها، هنوز هم هستند رانندگانی که مرگبار بودن جاده خسته کننده تهران - مشهد را جدی نگرفته و دچار سوانحی که عمده آن از نوع واژگونی است می شوند.

آخرین آن همین شامگاه روز گذشته در قطعه گرمسار - سمنان از محور ترانزیتی بین المللی تهران - مشهد بوده که منجر به کشته و مصدوم شدن چهار نفر شده است.

البته این حادثه تنها حادثه تلخ روز گذشته در این مسیر نبوده و آن گونه که رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به خبرنگار تسنیم گفته است؛ حادثه دیگری نیز دقیقاً مشابه همین حادثه اخیر با همان تعداد کشته و مصدوم عصر دیروز در محور تهران - ایوان کی رخ داده بود.

پژمان قرائیان با اشاره به اینکه شب گذشته در پی واژگونی یک دستگاه پژو پارس در محور سمنان - گرمسار 2 نفر کشته و 2 نفر نیز مصدوم شدند در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: متأسفانه 2 سرنشین خودروی پژو پارس در صحنه حادثه واژگونی و در دم جان باخته بودند.

وی با بیان اینکه 2 مصدوم این حادثه به بیمارستان معتمدی گرمسار اعزام شدند، گفت: این حادثه حوالی 20 و 22 دقیقه شب گذشته به مرکز هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اطلاع داده و بلافاصله نیروهای عملیاتی این مرکز به محل حادثه واقع در محور سمنان-گرمسار و در موقعیت دقیق پنج کیلومتر بعد از ده نمک اعزام شدند.

محور«طرود» بازهم کشته داد رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با بیان اینکه عصر دیروز نیز واژگونی یک دستگاه خودروی سواری ساینا در محور تهران - ایوان کی منجر به کشته شدن 2 نفر و مصدوم شدن 2 سرنشین دیگر این خودرو شد، از مردم و رانندگان عبوری از جاده های استان سمنان خواست تا جانب احتیاط را رعایت کنند.

انتهای پیام/363/

نظرات

captcha