بارش برف در جاده های شمال/ محورهای مواصلاتی لغزنده است

در پی هشدار سطح نارنجی در مازندران همچنان بارش ها به شکل مقطعی در استان گزارش می شود و تردد محورهای مواصلاتی شمالی روان و عادی است.

خبرگزاری تسنیم از ساری، با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی طی روزهای سه شنبه وچهار شنبه هفته جاری شاهد بارش های شدید و حتی بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران هستیم و در حالی که برف مناطقی از جاده کندوان، سوادکوه و دیگر نقاط برفگیر را سفید پوش کرده اما تردد در محورهای استان جریان دارد.

طبق گزارش هواشناسی مازندران بیشترین بارندگی در روز گذشته به میزان 52 میلی متر در شهرستان نوشهر ثبت رسیده و محور کندوان و بخشی از مناطق کوهستانی سوادکوه با بارش برف گزارش شد؛ این سامانه جوی بارشی براساس سازمان هواشناسی تا آخر امشب چهارشنبه دوم آبان ماه تداوم دارد.

حسینعلی محمدی شیرکلایی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفت وگو با خبرنگار تسنیم آخرین وضعیت بارندگی در استان را مقطعی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با وجود هشدارهای لازم از سوی سازمان هواشناسی با مشکل حادی مواجهه نبودیم و بیشترین بارش را در مناطق دشت داشتیم که هم اکنون شاهد بارش مقطعی در سطح استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این بارندگی تا آخر امشب در سطح استان ادامه دارد، اظهار داشت: البته در ارتفاعات به ویژه محور کندوان طبق گزارش با بارش برف به طور مقطعی و کم شاهد هستیم و تا خروج این سامانه ناپایدار جوی دستگاه های ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل قرار دارند.

لغزندگی جاده ها با بارش برف و باران

سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه مازندران در گفت وگو با تسنیم از تردد  عادی و روان در محورهای شمالی خبر داد و گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی بارش های برف و باران را در مناطق کوهستانی و ارتفاعات جاده ها را داریم.

وی با بیان اینکه در محور کندوان شاهد بارش برف پایین سیاه بیشه و محدوده پل زنگوله، حوالی رستوران آبی بالای سیاه بیشه بودیم، افزود: نمک پاشی این محور به منظور تردد روان دستور کار راهداران این منطقه قرار گرفت.

رئیس پلیس راه مازندران با تاکید بر رعایت اصول رانندگی در هوای بارانی و جاده لغزنده جهت حفظ سلامت و پیشگیری از هرگونه حوادث رانندگی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرد سال و بارش های پاییزی لزوم رعایت برخی موارد توسط رانندگان لازم است و رانندگان قبل از حرکت از سلامت کامل سیستم روشنایی و چراغ های خودرو و عملکرد صحیح ترمزها و برف پاک کن اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

نظرات

captcha