ظفرقندی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

سهمیه های کنکور بامحوریت وزارت علوم و وزارت بهداشت بازبینی می شود

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: سهمیه های کنکور با محوریت وزارت علوم و وزارت بهداشت بازبینی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت با حضور خبرنگاران گفت: موضوع تأمین دارو با چالش هایی مواجه است و در حال حاضر، مشکلاتی در زمینه حمل و نقل، انتقالات و پروازها وجود دارد که ان شاءالله بتوانیم تأمین ارز دارو را به نحو مطلوبی انجام دهیم.

وی در رابطه با پذیرش دانشگاه ها، اظهار کرد: دو سوم این پذیرش ها مربوط به وزارت علوم است و موضوعی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است. آقای رئیس جمهور نیز نظر خود را در این زمینه ابراز کردند و قرار بر این شده است که سهمیه ها با محوریت وزارت علوم و وزارت بهداشت بازبینی و بازنگری شوند. ما بر این باوریم که این سهمیه ها در طول زمان افزایش یافته اند.

ظفرقندی تاکید کرد: در برخی رشته ها، به ویژه در رشته های دانش بنیان پزشکی، نقش این رشته ها بسیار حائز اهمیت است. نمایشگاهی که هفته پیش در زمینه تجهیزات و فرآورده های پزشکی برگزار شد، نمونه ای از دستاوردهای داخلی کشور است و کارهای ارزشمندی در این حوزه انجام شده است و هدف از برگزاری این نمایشگاه، ارائه این دستاوردها به کشور و همچنین صادرات آن ها بوده است.

وی با اشاره به دانشگاه آزاد اذعان کرد: در خصوص دانشگاه آزاد، اگر اعتراضی وجود داشته، باید بررسی شود و نتیجه گیری دقیقی ارائه گردد.

نظرات

captcha