آمریکا بعد 2 سال نگران خلأ ریاستی در لبنان شد

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای مصری خود خواستار تسریع در پرکردن آنچه که خلأ ریاست جمهوری در لبنان نامیده است، شد.

خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز شنبه طی بیانیه از تماس وزیر خارجه این کشور با همتای مصری خود خبر داد.

بنا به بیانیه «واخ» آمریکا، بلینکن در این تماس تلفنی، بر اهمیت تسریع در پرکردن خلأ ریاستی در لبنان و انتخاب رئیس جمهور جدید برای این کشور تاکید کرده است.

طرفین در این تماس تلفنی در مورد تلاش ها برای دست یابی به راه حل دیپلماسی در مورد لبنان و بازگشت غیرنظامی ها به خانه هایشان رایزنی کرده اند.

گفتنی است لبنان حدود دو سال است بعد از پایان دوره ریاست میشل عون، رئیس جمهور ندارد و پارلنان این کشور در انتخاب رئیس جمهور ناکام مانده است.

آمریکا و رژیم اسرائیل بعد از ترور راهبران و فرماندهان ارشد حزب الله به ویژه دبیر کل حزب الله لبنان، شرایط را برای تحمیل رئیس جمهور متناسب با مشی و سیاست های خود، مناسب می بینند و به همین دلیل، حذف رهبران ارشد مقاومت اسلامی لبنان بعد از عملیات تروریستی، فرصت مناسبی برای این سناریو می دانند.

بنا به گزارش وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن همچنین بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه و آزادی اسرای اسرائیل و ورود کمک های انسانی به غزه تأکید کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در حالی از ضرورت آتش بس در غزه و راه حل دیپلماتیک در لبنان سخن می گوید که در یک سال گذشته، حمایت های همه جانبه آمریکا از رژیم اسرائیل و پیشتر در مواضع جانب دارانه واشنگتن در مسئله نزاع بین فلسطینیان و صهیونیست ها، باعث شده است این رژیم دست به جنایت های بی سابقه در غزه و لبنان بزند.

اظهارات فریبکارانه فرستاده ویژه دولت آمریکا به لبنان هوکشتاین در بیروت؛ خواب تازه آمریکا و اسرائیل برای لبنان

انتهای پیام/

نظرات

captcha